Posted 9 Apr 2013 · Report post Bogdan G a spus pe la inceputul discutiilor ca daca intra fragmente din cureaua rupta la cureaua de distributie se poate rupe sau deplasa si aceasta. Ce alte daune mai poate provoca cureaua buclucasa? In afara de alternator nu stiu exact ce anume mai antreneaza. Cumva si pompa de servo? Exista vreun pericol daca se rupe la viteze mai mari? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 · Report post Sefu cand oi` aveai si tu motor "dizal" sa ma anunti si pe mine am inteles ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 · Report post @ValiU ai schimbat cu mana ta o astfel de curea ? Ai vazut cat loc este ? Ai idee ce antreneaza aceasta curea ? @AndiM, la modelul tau pompa de servo este electrica, deci nici un risc de a ramane fara directie . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 · Report post Nu BogdanG noi suntem mai prosti asa. Nu am idee, nici cum arata. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 · Report post Eu te-am intrebat ceva, nu te-am jignit in nici un fel . Vreau sa-mi raspunzi la intrebare atata tot . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 · Report post La XC60/S80/XC70 MY 2009 exista pompa de servo mecanica, deci nu ai gresit asa rau topicul, se aseamana cumva . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 · Report post Bogdan. Nu am schimbat o astfel de curea. Nu am avut ocazia insa sa fii foarte sigur ca as putea sa o schimb, stiu ce antreneaza, stiu rolul lor. Nu practic meseria de mecanic auto si din cauza asta nu sunt chiar la curent cu pozitia fiecarei piese si chestii marunte, insa am mai mult decat ceva notiuni generale. La 18, ani cand poate tu nici nu conduceai, demontam singur cutia de viteze la dacia, o imprastiam prin tot garajul si o asamblam la loc. Ai dat vreodata cutia de viteze jos la o dacie, singur, fara sa strambi priza? E usor sa subestimam oamenii. Scuze de offtopic dar.... Eu unul m-am saturat sa aud "asa e ele, proaste" sau "asa fac toate" vreau sa vad si eu niste statistici.. si nu doar din romania unde service-urile te ajuta foarte mult sa te intorci la ele. Nu nu asa e ele, asa e conceptia noastra si stilul nostru. Trebuie cautata cauza si nu carpita. Asa cum a spus alex, pooate are ceva rupt pe acolo, stramb, o fulie care agata, sau decalibrata. Nu exista ca asa fac ele... totusi, e unul singur care se plange. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 · Report post Este un defect de fabricatie recunoscut de Volvo si cu asta am incheiat subiectul, daca tu ma iei cu cutie de dacie iar aici e vorba de o greseala de arhitectura, o curea prea lunga ce antreneaza si o contragreutate am incheiat subiectul .Habar nu ai ce antreneaza iti spun eu .A probabil ca tu-ti imaginezi ca avand D5, eventual cu acelasi cod D5244T4 este aceiasi curea, ei bine nu, nu are nici o legatura D5244T4 pus pe masina ta cu D5244T4 pus pe S80/V70/XC70/XC60 . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 · Report post Daca era recunoscuta de volvo, ar fi facut rechemare.... A facut de atatea ori, nu cred ca se mai zgarceau la una Sa o lasam balta...Sau volvo romania nu e corecta fata de clienti Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Apr 2013 (edited) · Report post Pentru o mai buna transparenta a acestei probleme ,cei care fac practic interventii service si stiu ce vorbesc, ferm de acesta problema pot veni cu argumente vizuale si totul se clarifica si poate ajuta clar posesorii ce au motoare ce se incadreaza in acest defect incriminat si stiut de Volvo. Tare sint curios sa vad si eu!!! Edited 9 Apr 2013 by V50Saphir 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Apr 2013 (edited) · Report post @Intel, se verifica rola si daca are joc se schimba, eu recomand doua curele la un intinzator . Oricum au schibat iar modelul de curea, acum este mai gros si teoretic nu se mai rupe . Ar putea sa faca asta fara sa dea cureaua jos? Ideea este in felul urmator: o sa ma duc la revizie si o sa-i pun sa se uite la curea sa ii faca o inspectie vizuala. Ma rog, oricare ar fi rezultatul, as vrea sa o schimb avand in vedere ca ma apropii de 45k. Poate sa verifice si rola intinzatoare fara sa demonteze nimic? Din cate zici tu, avand in vedere ca ar fi prima schimbare de curea, rola ar trebui sa fie ok. Avand in vedere ca vreau sa iau de la Midnight cureaua (apropo, am si eu un PM pe care cred ca l-ai sarit, merci) si la service doar manopera, sa nu ma trezesc ca trebuie si rola atunci cand ma duc sa fac schimbul. Bogdan, la mine la MY10 (205 cp, bi-turbo) pompa de servo este electrica? @ValiU Nu ma dau cunoscator pt ca nu sunt dar ce inteleg din ce tot zice lumea pe aici este ca nu are cum sa se schimbe ceva adica nu e o curea prea subtire, o curea prea stransa sau ceva de genu ci pur si simplu distanta sintre cele "2 puncte"/role pe care sta cureaua este prea mare, automat s-a fabricat o curea pt aceasta distanta. Deci ce ar trebui facut? Cum sa aduci mai aproape cele 2 puncte si apoi sa se faca o curea pt lungimea asta? Tai componentele masinii si le apropii? Asta e ce am inteles babeste, si din cauza asta, problema nu are o rezolvare definitiva. Gresesc prea mult? Edited 10 Apr 2013 by Intel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Apr 2013 · Report post Nu stiu? Cauta si pe forumuri straine si vezi daca au aceasta problema. Si ca o povestioara..... Am mers la un service cu skoda sa schimbe fulia de la alternator. A demontat cureaua si cand sa o monteze, a scapat intinzatorul jos. S-a strambat rola. S-a dus la un alt banc si a luat de acolo un alt intinzator. Oare, daca nu eram langa masina, nu cumva indrepta rola si o punea la loc, si apoi injuram si eu ca imi sare cureaua sau mi se rupe? Si inca o intrebare, oare intinzatorul meu nu o fi ajuns pe alta masina iar ala injura acum ca i se rupe cureaua sau ii sare? Eu zic ca trebuie sapat si pe alte forumuri si vazut daca chiar e o problema. La modelul meu (tot un D5) sunt doua role intinzatoare pe un singur suport si care fac parghie si se tensioneaza una pe alta probabil prin rotirea uneia in jurul celeilalte. Pe original, suportul era prins de o placa de fier. Un surub prindea suportul, cel de-al doilea trecea prin rola si suport. Daca le strici alinierea, s-a terminat. Cea adusa de Alex, avea prinderea pe placa de motor doar pe suport. Era usor diferita insa motorul era pregatit sa primeasca ambele modele de intinzator. Nu stiu daca m-am facut inteles. Ideea e ca erau diferite ca prindere insa masina era pregatita pentru ambele.Dar este un S60 din 2006. Sunct convins ca unele lucruri au fost modificate la motor.cele doua role, facand intinderea prin rotirea una in jurul celeilalte, puteau sa preia o lungime mai mare a curelei, mi se pare destul de inteligent principiu.Cu intinzatorul de mai sus, clar preiei din lungimea prea mare a curelei, acum sa nu fie si aia atat de mare incat sa i se termine cursa.... si fizica asta e limitata La skoda intinzatorul doar impinge in curea, deci mult mai putin eficient si necesita si mai mult loc pentru curea Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Apr 2013 · Report post @Intel, ai servolectrica. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Apr 2013 · Report post @Vali U, exista rechemari in service pe problema asta, a fost inlocuita cureaua si intinzatorul iar la unele masini se rupe iar la altele nu . Aceasta problema este la toate modelele Volvo bazate pe Mondeo 4 si motor diesel in 5 cilindrii . Daca aveai curiozitatea aflai ca este o problema cunoscuta de toata lumea si mai aflai ca motorul tau D5 nu are nici o legatura cu motoarele noi D5 . http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=154476 http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=99101 Recall Ref: R/2010/033 Exact Model: S80, V70 & XC70 Description: AUXILIARY DRIVE BELT MAY DETACH VIN: 000330 to 040256 (XC70), 000312 to 055705 (V70), 000862 to 082770 (S80) Build Date: Numbers: 2282 Defect: The Auxiliary Belt Tensioner may fail resulting in loss of Power Assisted Steeering and loss of Drive Action: Recall affected vehicles to replace the Tensioner and Drive Belt. Launch Date: 01 April 2010 In loc sa te contrazici aiurea este mai simplu sa cauti putin pe net . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Apr 2013 · Report post Draga Bogdan. si cu asta inchei discutia pe tema curelei. Singura mea problema a fost ca tot timpul aveti in degete acele cuvinte magice "asa fac toate" regula care nu se confirma... dupa care ai inceput sa ma jignesti sau sa subestimezi, lucru care il mai faci cu noi pe aii. Nu contest cunostintele tale, chiar cunosti foarte multe si tot respectul pentru tine insa.... mai ai si momente proaste. Cand incepi sa imi spui de contragreutati la o masina care are G-urile in toate directile... incep sa cred ca ori nu cunosti ce inseamna o contragreutate ori faci "misto" de noi. O contragreutate functioneaza ideal doar in cazul in care G-ul este intr-o singura directie. In general gravitatia sau centrifugal dar asta pe un singur plan. Si ma opresc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Apr 2013 · Report post Singur te subestimezi si cu asta inchei si eu . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Jul 2013 · Report post S-a facut curat. Urmatoarele off-topic-uri se lasa cu warn. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jul 2013 · Report post .la 78 000 de km schimb pentru a 2 oara cureaua cu rolele intinzatoare pentru ca da semne de oboseala. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Jul 2013 (edited) · Report post Ca sa fie treaba, treaba, cu ocazia altor lucrari am solicitat o inspectie a curelei auxiliare. Ce credeti? Prezenta uzura accentuata, sau altfel spus statea sa se rupa din clipa in clipa si asta dupa mai putin de 7000 km de cand o schimbasem, dupa ce se rupsese si precedenta. Nu pot sa zic nimic rau de Primus, au schimbat-o in garantie(a curelei pentru ca masina a iesit de un an), dar problema e una cat se poate de grava. La fiecare vizita in service sau inainte de un drum lung voi cere inspectia acestei curele. Edited 16 Jul 2013 by AndiM Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Jul 2013 · Report post Eu cred ca ai o rola uzata/cu defect de fabricatie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jul 2013 (edited) · Report post Si eu cred acelasi lucru, dar cei de la Primus mi-au spus ca nu. Edited 17 Jul 2013 by AndiM Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jul 2013 · Report post Eu in locul tau i-as fi bagat in aia masii si i-as pune sa imi schimbe rolele....daca masina mai este in garantie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jul 2013 · Report post Masina nu mai este in garantie, dar problema a fost semnalata cand inca mai era, deci as avea un punctde plecare de la care as putea incepe discutia. Ei sustin ca de vina e doar cureaua si ca problema se va rezolva prin inlocuirea ei. Probabil la a 5-a inlocuire Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jul 2013 · Report post Si nu cumva au fost schimbate in garantie atat cureaua cat si intinzatorul ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Jul 2013 · Report post Exact. Cel putin asa mi-au spus ca la prima schimbare, determinata tot de ruperea curelei, au inlcuit si rola. Ai vreo banuiala daca ai intrebat ? Share this post Link to post Share on other sites