edyxc70

Edy's V70XC/XC70 2001 2.5 benzina 200cai manual

93 posts in this topic

Bineinteles, ca doar nu le tin doar pentru mine! Toate aceste probleme sunt constatate si rezolvate impreuna cu Bogdan in urma recomandarilor voastre. El mi-a facut rost si de piesele necesare masinii mele si atata vreme cat voi observa un echilibru in raportul calitate pret la Bogdan voi tine cont si voi urma recomandarile acestuia. Azi va urma, asa cum am zis, modulul de la scaun, senzorul pedala ambreiaj si poate cu un pic de sansa decolmatarea corpului clapeta si constatari reale pe sub masina. Va tin la curent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ne-am regasit! Din pacate eu nu am reusit sa ajung la intalnirea de vineri dar promit ca o sa incerc sa ajung chiar saptamana viitoare, insa tot ieri am rezolvat 3 probleme foarte importante insa am descoperit si altele 3! S-a schimbat senzorul pedala de ambreiaj si acum pot beneficia de frana de motor corecta si pilot automat, s-a schimbat modulul de comanda a scaunului electric sofer si acum functioneaza atat acesta cat si oglinzile laterale, s-a dat jos corpul clapeta si a fost decolmatat rezultand un mers extrem de liniar al motorului si am scapat de problema cu fluctuatia la relanti intre 750 si 1500 de ture care se accentua pe zi ce trecea. Senzorul de pedala a fost 24 de euro, modulul de scaun 100 iar manopera, constatarea si decolmatarea corpului clapeta a dus la un total de 170 de euro. Din 1080 am mai ramas cu un buget de 910 euro si deja majoritatea problemelor presante au fost inlaturate!

Acum partea nasoala: La ridicarea pe rampa am constatat ca tampoanele anticuplu de sus si de jos sunt terminate, bucsile de bascula pe fata sunt duse, mai exista un joc mic pe fata stanga ce pare bieleta de directie dar in egala masura poate fi un joc ce poate fi remediat prin strangerea unui surub la caseta de directie, joja nu este a masinii, amortizoarele capotei nu mai tin iar motorasele stergatoarelor de la faruri sunt arse (acestea le are deja Bogdan si va fi ultimul lucru ce se va schimba pe masina in masura in care ramane suficient buget). De asemenea dupa ce am dat scutul jos era o gramada de ulei dar ca sa ne dam seama exact de unde vine s-a curatat zona bine si revin pentru o constatare corecta pe luni. Turbina Mitsubishi mai suiera la rece destul de accentuat, semn ca se apropie de obstescul sfarsit insa inca mai are viata in ea si mai poate avea o vreme, masina nu scoate gram de fum. Cam atat momentan, sa vedem ce se va mai intampla saptamana viitoare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

As recomanda un test de amortizoare, nu de alta dar masina este barca dar nu din cauza bucsilor de bascula si a barii stabilizatoare ci din cauza amortizoarelor foarte moi .

De asemenea mai ai nevoie de 2 suruburi planetara anti-ping. Nu de alta dar e enervant zgomotul si trebuie sa dispara .

Cand ne vedem trebuie sa schimbam MAF-ul sa vedem daca tot asa prost trage, am presiune de turbo dar nu am debit iar asta e fie de la MAF/filtrul de aer sau de la turbina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur, stabilim ordinea luni cand ne vedem si facem si testul MAFului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am primit joja originala cu gradatia corecta si am schimbat un amortizor de capota ce nu mai functiona. Inca 45 de euro cheltuiti corect; suma ramasa 865 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar niste poze cu masina nu ne arati si noua ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, o sa fac niste poze dar maine seara le postez! Intre timp azi am facut comanda pieselor necesare pentru schimbare, bujii, bucsi, filtre, ulei motor, cutie si unghiular. In total cca 430 de euro; mai raman de cheltuiala 435 de euro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu revin azi cu pozele pentru ca nu am spalat-o exterior in schimb am fost la o firma de detailing pentru interior si dupa 7 ore de munca am usurat masina de vreo 5 kile de jeg! Acum arata a masina in interior, pielea este curata, mocheta nu mai miroase a praf, parca e alta masina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde ai fost la detailing pentru interior?

Ma intereseaza si pe mine si bineinteles cat te-a costat?

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Go Clean, au cerut mult dar totul este negociabil in ziua de azi si am cazut undeva la mijloc, dar pentru ca au preturi destul de fixe pe categorie, rugamintea lor a fost sa nu divulg suma, dar este una normala.

Tot n-am spalat masina dar ...asa ca "preview"

La Go Clean, au cerut mult dar totul este negociabil in ziua de azi si am cazut undeva la mijloc, dar pentru ca au preturi destul de fixe pe categorie, rugamintea lor a fost sa nu divulg suma, dar este una normala.

Tot n-am spalat masina dar ...asa ca "preview"

post-5507-0-64730300-1365696121_thumb.jp

post-5507-0-58178400-1365696122_thumb.jp

post-5507-0-61620800-1365696123_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am fost cu masina la Primus Otopeni pentru update ECM ETM insa erau aglomerati si nu au avut timp si pentru un test suspensii, voi reveni cu alta ocazie.Update-ul a costat 160 de ron, deci mai scadem 40 de euro din suma. Am lasat masina la garajul unui prieten pana marti pentru a schimba pielea de pe volan, maneta schimbatorului si cea a franei de mana si cu ocazia asta am demontat si electromotorul sa-l duc la curatat si schimb de carbuni si perii (mi-a facut figura de vreo 2 ori sa nu porneasca)

A, inca ceva: multumesc tatalui meu de la care am primit cadou motorasele cu tot cu brate si stergatoare de la faruri (lipseau de pe masina cu desavarsire)! Probabil ca a observat cat interes imi dau sa fac masina asta functionala 100% si s-a gandit sa-mi dea o mana de ajutor. Imediat m-am si apucat sa le montez! Mare om, mare caracter! Sa-mi traiesti tata!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenim

Dupa ce am dat jos motorasele de la faruri si le-am montat pe cele noi am observat ca acestea nu erau arse ci problema era de la cablaje ce erau intrerupte. Le-am reparat si pe acestea si am ramas cu un set de motorase functionale de rezerva!

De vineri pana azi am avut masina in service la electrica: Masina a refuzat joi seara sa mai porneasca, problema evidenta de la electromotor asa ca am dus piesa la reparat. Problema era de la starter, restul pieselor erau inca bune dar ca sa nu-l mai desfac alta data am schimbat si periile si bucsile. Cu tot cu manopera a costat 95 de euro

Daca tot era masina pe dreapta am dat jos si alternatorul pentru verificare si bine am facut. El mergea bine si incarca insa fulia era aproape terminata, surpriza insa nu a fost asta ci faptul ca nu stiam ca fulia de la alternator este recomandabil chiar de producator sa fie schimbata la fiecare 60000km si la pariu aceasta fulie schimbata acum era cea originala a masinii din fabricatie! Mare atentie la aceasta piesa care se schimba la fel ca o distributie! Deci am fost inspirat cu alternatorul si am schimbat fulia, colectorul si rulmentii, cu tot cu manopera a costat 120 de euro.

Tot statea masina degeaba: am demontat volanul si am schimbat pielea deteriorata de pe el, cost = 70 de euro. Va jur, pe cuvantul meu, toti pielarii sunt vorbiti intre ei. Cum aud ca e volan de Volvo costul este de 350 de ron, daca e Dacie costa 150-200. Cu greu am convins o cunostinta sa-mi faca lucrarea la 70 de euro...incredibil!

Tot cu ocazia parcarii prelungite am instalat si niste senzori de parcare buni la un cost total de 80 de euro. La o masina asa de lunga sunt cam necesari, mai ales daca o sa conduca si nevasta-mea.

Iar la modernizari am adaugat si becuri Osram Night braker care cu tot cu reglaj faruri au fost 30 de euro

Total cheltuiti pana acum: 395 euro, cu tot cu Update-ul ECM ETM am cheltuit fix suma ramasa din bugetul alocat pentru reparatii la aceasta masina. Tot ce a mai ramas de cheltuiala peste aceasta suma ar fi manopera instalarii tuturor pieselor comandate la Alex Midnight Caller si a schimbului de uleiuri.

In concluzie, am reusit sa obtin o masina perfect functionala intr-un buget de 6000 de euro cu o mica depasire estimativa pentru manopera de cca 100 de euro. Unele chestii chiar nu erau absolut necesare dar am considerat ca ar fi bine sa le fac de la inceput asa pentru ca urmatorii 2-3 ani nu mai doresc sa mai bag decat benzina in aceasta masina!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ca sa montezi piesele de la mine trebuie sa le si ridici :smile:

Ai PM, ti-au venit toate ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, maine vin sa le ridic si sper sa aiba si sa vorbesc cu Bogdan pentru programare la montaj. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ce mai Alex tu nu le poti livra ? Hai ca la suma asta merita si Edy un lichid de parbriz si livrare gratuita . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ca sa montezi piesele de la mine trebuie sa le si ridici :smile:

Ai PM, ti-au venit toate ;)

Daca nu e graba, trec eu pe la 12:00 si le iau de la tine si le duc lui nea' Bogdan si ati scapat de livrare :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este ok, las ca ma duc eu dimineata sa le iau, nu mai puneti omul pe drumuri, insa lichidul de parbriz moca suna bine ca este aproape pe terminate! :smile:

Edited by edyxc70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai mister Gi, ce vorbiram noi azi la telefon amigo ? De unde crezi ca a aparut expresia "le ridici" si nu "ti le aduc" ? ;D

Batranete, batranete...

Lichid de parbriz dau la set de stergatoare bre. Fac si exceptie, da' trebuie sa ajung sa iau si pentru mine :))))

Bomboane merge ?! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Alex pentru piese, deja m-am apucat de unul singur sa le schimb. Avand in vedere multe dintre piese nu sunt greu de schimbat iar bugetul pentru reparatii s-a terminat, m-am gandit ca ar fi bine sa ma apuc sa le schimb chiar eu. Cum la garaj am tot ce-mi trebuie, am inceput prin schimbul de bujii si a tamponului anticuplu de sus apoi m-am bagat sub masina si am schimbat si tamponul de jos. Am scos uleiul si filtrul, demontat racitorul de ulei de pe baie si am dat baia de ulei jos, lasat la inmuiat in 5 litri de motorina apoi am dus-o la o spalatorie langa mine unde am degresat-o si am spalat-o la presiune cu apa. Lasat la urcat, suflat cu aer comprimat la vulcanizare, aplicat pasta speciala la imbinare, prindere la loc cu insurubare in spirala, filtru ulei schimbat, montat racitor la loc, prindere joja, turnat 6 litri de ulei in motor. Pornit masina si mers cativa km intors inapoi si verificat = nici o pata de ulei. Treaba bine facuta!

Pentru maine mai am de dat unghiular jos pentru curatat si resigilat, schimbat simeringuri, schimbat ulei in unghiular si grupul spate, schimb ulei in cutie si gata. Pentru asta nu ma mai descurc singur dar am chemat un prieten fost mecanic la Subaru.

Bucsile de la bascule raman pentru o prima ocazie cand voi mai ajunge intr-un service cu scule mai adecvate pentru ca ne trebuie o presa.

Ati vazut vreodata vreun motor pe dedesupt cum arata fara baia de ulei? Iata!

post-5507-0-63338900-1366303834_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa ,sorbul ,astea le-ai curatat!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EDY, felicitari pt initiativa si spor la treaba .

Daca tot ai ajuns acolo trebuia curatat si sorbul iar daca l-ai curatat vezi ca trebuie schimbat obligatoriu si oringul de la sorb (intrarea in pompa de ulei) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Edy ! Cum a zis si G, daca tot ai dat jos baia trebuia sa schimbi si oring-urile de la baia de ulei, just to be sure...

Eu am schimbat simeringurile de la supape si pana la urma am bagat 3000RON in TOATE, dar TOATE garniturile de la motor. TOT ce era cauciuc am schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la vreme se coace cauciucul, el etanseaza daca il lasi in pace dar daca-l "zgandari" nu-si mai face treaba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident, dupa batalie rasar si vitejii! :laughing7: Glumesc, evident

Din fericire am curatat sorbul pe pozitie, nu l-am demontat ca sa ajung la garnitura cu pompa, deci este in continuare neatinsa. Nu am avut treaba cu pompa de ulei, treaba mea a fost etanseizarea baii pentru ca scapa ulei.

Oricum, daca mai sunt ceva ponturi de care trebuie sa tin cont le primesc cu drag INAINTE sa ma apuc de treburi, nu dupa! :))

Azi demontam unghilarul fata pentru curatare si etanseizare+simeringuri+ulei, schimb ulei grup spate+ schimb ulei cutie manuala, multumesc in avans pentru orice pont!

Fac asta nu numai ca am depasit bugetul alocat pentru reparatii a masinii initial ci pentru ca am fost pe la diverse service-uri unde mi s-a cerut in jur de 300 de euro pentru manopera de mai sus doar pentru ca este Volvo si are "particularitati" si prezinta "riscuri"; sigur la reprezentanta ar fi costat in jur de 500 de euro, dar nu ma incalzeste asta cu nimic atunci cand fluiera vantul prin buzunare. Daca vorbeam de dacie, probabil aceeasi manopera ar fi costat sub 150 de euro....dar asa este la romani.

Imi pare rau ca Bogdan si-a luat cateva zile de concediu pentru ca sigur m-ar fi ajutat, dar din moment ce m-am pornit de unul singur si numai ieri in 5 ore am facut peste jumatate din treaba...nu ma mai opresc acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este bine ca macar te pricepi :)

Bravo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now