Posted 3 Apr 2013 · Report post Am si eu o curiozitate. Se potriveste puntea spate de la un s60 AWD pe un s60 d5 . Vreau sa stiu daca se potriveste fara modificari semnificative. Preferabil as vrea sa pot face si schimbarea inapoi pe punte simpla. Din punct de vedere electric puntea spate simpla are multe conexiuni ? Multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Apr 2013 · Report post De potrivit se potriveste... dar investesti in unghiular, cardan, cuplaj, soft, si multe altele ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Apr 2013 · Report post De potrivit se potriveste... dar investesti in unghiular, cardan, cuplaj, soft, si multe altele ? Nu ma intereseaza soft si altele. Sincer eram curios de posibilitatea cuplarii la reductor (sau cum ii spune) a unui motor electric de 15 kw. Citisem ceva pe un site al lui saab din suedia. Ideea e ca nu vreau ca schimbarea sa inceapa sa genereze erori in bord. Sau cel putin nu prea grave. Posibilitatea de roll-back este absolut obligatorie. @ HEIMÐALLR Ma interesa de pricipiu punte completa. Daca completa presupune si amortizoare, bascule, etc,...DA, daca nu se potrivesc cele de pe puntea actuala Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Apr 2013 (edited) · Report post Păi, toate sunt legate de punte, deci, dacă puntea potriveşte, potrivesc şi componentele, doar că funcţionalitatea lor este diferită, deci ai putea să-ţi doreşti să transferi dintre cele originare de pe D5 pe noua punte de R. La capitolul amortizoare, lucurile se complică, pentru că ele se fixează şi pe caroserie iar flanşele şi ancorajele sunt diferite. Deci, dacă pui braţul inferior de R, trebuie să pui şi bucşe de R şi arcuri de R şi şi amortizoare de R (4-C, fără să poţi exploata funcţia!) şi, pe urmă, e nevoie şi de flanşe şi ancoraje de R iar după ce faci toate astea te trezeşti că sunt prea rigide şi le vrei înapoi pe cele de D5. În esenţă, cred că poţi da jos o punte de pe un R, cu toate ansamblele de pe ea şi să o pui pe un D5, singurul transfer care s-ar impune fiind braţul inferior, alături de arc şi amortizor. http://www.volvo-clu...attach_id=29415 Ar mai trebui spus că s-ar putea să nu mai ai loc pentru planetarele spate, dacă păstrezi suspensia de pe D5. Asta, desigur, doar în cazul în care vrei să le pui. Pai pastrarea planetarelor este obligatorie avand in vedere ca am zis ca se doreste (ipotetic, de principiu, etc) cuplarea unui motor electric la reductor, deci ramane tot de la R. Ideal e sa ai aceleasi puncte de prindere de sasiu.Ar mai fi varianata asta: Rated Voltage: 48V-300V Rated Power: 6-15KW Max current: 200-400A Max Torque: 350NM Rated RPM: 500rpm-1500rpm Bolt QTY: 4 or 5*M12 Weight: 28-32KG Use for EV of 800-1500KG weight Matched 14", 15", 16"wheel Patent No. ZL2008 2 0042014.X Edited 3 Apr 2013 by wam Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Apr 2013 · Report post Ma bag si eu ca musca-n oala: vrei neaparat de R? Exista S60 AWD fara sa fie R, fara 4-C. Alea nu ar fi mai bune (simple)? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Apr 2013 · Report post Ma bag si eu ca musca-n oala: vrei neaparat de R? Exista S60 AWD fara sa fie R, fara 4-C. Alea nu ar fi mai bune (simple)? Nu e chestie de vrut. Despre asta a fost deschisa discutia. Deja am studiat problema mai intens si ma intreb daca are sens sa implici si reductorul cand poti sa instalezi direct sistemul cu motor in roata si sa pastrez puntea originala a masinii.. Problema e ca nu am gasit documentatie despre cum se monteaza si nici producatori care sa trimita 2 bucati. Majoritatea trimit doar peste 10 bucati. Mai intati studiez problema, calculez eventualele costuri si cu acumulatorii , mai adaug 30% pentru alte piese (controller, etc) si analizam. Nu e o investitie in care sa te bagi cu ochii inchisi . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Apr 2013 · Report post Nu zic nu, însă, în VADIS (include doar până la 2005 inclusiv; doar VADIS-ul îl am la dispoziţie momentan - şi vreau să-i răspund lui Sandrino cât mai repede pentru că şi el mi-a vorbit întotdeauna frumos, mai ales în PM-uri ) există doar trei variante: Multumesc mult. Si eu care credeam ca imi raspunzi in schimbul unui like de acum cateva zile !!! Sa nu amestecam merele cu perele. Aproape si uitasem...... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Apr 2013 · Report post Nu e chestie de vrut. Despre asta a fost deschisa discutia. Deja am studiat problema mai intens si ma intreb daca are sens sa implici si reductorul cand poti sa instalezi direct sistemul cu motor in roata si sa pastrez puntea originala a masinii.. Problema e ca nu am gasit documentatie despre cum se monteaza si nici producatori care sa trimita 2 bucati. Majoritatea trimit doar peste 10 bucati. Mai intati studiez problema, calculez eventualele costuri si cu acumulatorii , mai adaug 30% pentru alte piese (controller, etc) si analizam. Nu e o investitie in care sa te bagi cu ochii inchisi . Motorul in roata e foarte fain in teorie, practica ne omoara: pe drumurile noastre cu o parte mobila de 2 tone nu o sa fie prea frumos. Din cate imi aduc eu aminte, motoarele electrice sunt destul de grele, iar cu el in roata o sa ai o roata grea. M-am gandit si eu la varianta asta de cateva ori ... Poi intreaba in stanga dreapta, poate se aduna doritori pentru celelalte 8 bucati! Nu zic nu, însă, în VADIS (include doar până la 2005 inclusiv; doar VADIS-ul îl am la dispoziţie momentan - şi vreau să-i răspund lui Sandrino cât mai repede pentru că şi el mi-a vorbit întotdeauna frumos, mai ales în PM-uri ) există doar trei variante: Ceva nu-i ok! Daca nu ma insel, se face S60 AWD de prin 2002. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Apr 2013 · Report post Nu se poate face aceasta modificare . Share this post Link to post Share on other sites