dell6400

Frina de mina si mersul la vale.

13 posts in this topic

Salut tuturor,

Am si eu o probleme si nu prea o inteleg... Am un Volvo s40 '99 1.8, nu demult am schimbat discurile si placutele din spate de la frina, parca tot era ok. Nu prea m-am folosit de frina spate, acum cind ajung la o vale si o las sa mearga singura, parca o tine ceva, si se simte tare bine ca o tine... iar frina stind in parcare am incercat sa o trag, si vreo 20-25% de la inceput nu tine absolut nimic se joaca in sus si in jos, dar becul se aprinde.

Cind am luat-o de la service frina de mina lucra mai bine, adica nu am observat acea miscare in gol.

Poate s-a mai intilnit cineva cu asa problema sau cineva stie despre ce este vorba si ce se poate de facut.

Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca frana ramane blocata ar trebui sa ti se incinga foarte tare rotile. Chiar sa inceapa sa miroase a incins.

Verifica asta dupa un drum de mai multi km fara oprire.

Edited by ValiU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor,

iar frina stind in parcare am incercat sa o trag, si vreo 20-25% de la inceput nu tine absolut nimic se joaca in sus si in jos, dar becul se aprinde.

Salut,

Acelas lucru se intampla si la mine cand se bloca etrierul, de fapt cand se bloca ansamblul mecanismului franei de mana.

Citeste si aici, in special postul 35:

Masina cand e oprita poti sa o impingi de pe loc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi aici, poate gasesti informatii folositoare

LE: scuze, se pare ca am postat in acelasi timp cu colegul LEONIDAS

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cunosc prea bine discurile posterioare la V40 dar daca frana de mana nu este pe pastila direct atunci inseamna ca frana de mana o ai pe tambur. In interiorul discului ar trebui sa ai placile alea doua in forma de semicerc. Probabil nu au fost reglate sau sunt deformate si iti atinge discul. Adica trebuiau schimbate si ele impreuna cu discul si pastilele.

Da, si eu am raspuns impreuna cu LEONIDAS si paunionutz :D

Edited by kicku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frana de mana este direct pe etrier la S40, exact ca la Golf 4/5 si alte masini .

@Dell6400, daca esti la Oslo si poti sa faci un drum pana la Fredrikstad, am eu un mester acolo care are si dezmembrari .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina cand e oprita poti sa o impingi de pe loc?

Chiar am am fost si am controlat, am tras frina de mina pina la capat si am incercat sa o imping, si nu merge o tine.

cind am schimbat discurile si placutele si am incercat frina de mina(stiu ca ea trebuie vreo 3-4 dinti de la inceput sa nu prea tina, dar se auzeau cind o trageam si simteam dintii) functiona ok, dar acum, cum am mai zis 20-25% se joaca in sus si in jos fara sa se auda sau sa se simta dintii....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar am am fost si am controlat, am tras frina de mina pina la capat si am incercat sa o imping, si nu merge o tine.

cind am schimbat discurile si placutele si am incercat frina de mina(stiu ca ea trebuie vreo 3-4 dinti de la inceput sa nu prea tina, dar se auzeau cind o trageam si simteam dintii) functiona ok, dar acum, cum am mai zis 20-25% se joaca in sus si in jos fara sa se auda sau sa se simta dintii....

Te-i uitat si tu prin topicul, din link-ul pus de noi? Pai daca parghia de la etrier ramane blocata, este normal ca si masina sa mearga infranata si frana de mana sa aibe un joc. Daca parghia nu se reintoarce la pozitia initiala, nu mai tine cablul intins si are o cursa moarta.

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar am am fost si am controlat, am tras frina de mina pina la capat si am incercat sa o imping, si nu merge o tine.

Eu ziceam sa o impingi pe liber si cu frana de mana lasata ca sa vezi daca e blocat etrierul.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc azi, ca am de facut un drum mai lung, si o sa vad daca miroase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am mers o distanta mai lunga, si am oprit,dar parca nu am simtit miros.

Dar am incercat cind merg, asa de vreo doua ori, sa ciupesc din frina si citeodata merge foarte bine...

Stie cineva cum as putea sa vad daca din fata sau din spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ridici pe ceva sa fie suspendata si invarti la mana fiecare roata sa vezi care merge infranata. Sub frana de mana ai un sistem de strangere exact unde se imbuina cu sufa. Incearca sa vezi poate e slabit de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablul la frana de mana se strange din interior sau exterior?daca e din interior tre sa scot plasticul de unde frana de mana sau se poate strange prin scoaterea scrumierii din spate si baga mana pe acolo?va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now