AdiBurlacescu

s40 1.9d nu trage de 102cp

12 posts in this topic

salutare,de ceva vreme ma tot sacaie o problema. Totul a inceput acum 2 saptamani cand am observat ca masina nu mai are putere si motorul a intrat in protectie,fara martori aprinsi. A tinut asa vreo 3 zile dupa care si-a dat drumul numai ca dupa un timp de mers si o mica pauza la senafor iar intra in protectie,o reporneam si era ok. Dupa ceva vreme a inceput sa dea cu fum,mult si negru. Am pus-o pe test si aveam mai multe erori,egr,debimetru,unele presiuni scazute. Bun,mecanicul le-a ster dupa care am testat iar si aveam vreo patru erori toate legate de debimetru si una de egr. Am cumparat debimetru nou si masina tot nu are putere,nu e ca in protectie dar aproape si nu urca peste 3200rpm in viteza a cincea,iar acuma nu scoate gram de fum. Ce sa fie? E de specificat ca nu am sters eventualele erori de cand am debimetru nou,are vreo legatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

nu are nici o treaba ca ai schimbat debitmetrul,din contra masina ar trebui sa traga excelent.Ai verificat si ciuperca aia de la turbina?Functioneaza in parametri??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defectul este la EGR, MAF-ul doar masoara ce face EGR-ul, daca EGR-ul functioneaza gresit si MAF-ul citeste gresit. Oricum se intampla si la case mai mari sa se dea un diagnostic gresit .

EGR defect la D4192T4 este ceva normal dupa un nr de km. Eu nu am reusit insa sa scot nici un EGR intreg si evident nici sa curat vreounul, poate reuseste mecanicul tau sa-l scoata intreg si sa-l curete .

Edited by Bogdan G
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare maestre,asta banuiam si eu DAR egr-ul meu are doar 6 luni plus ca l-am curatat acum 2 saptamani,nu era destul de muzerabil sa nu il pot scoate,daca am eroare de la el afecteaza mersul motorului iar dupa ce sterg eroarea s-ar putea sa isi revina?

cum se verifica ciuperca aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci pune aici erorile citite pt ca eroare EGR inseamna una din 3 variante :

Signal too high:


  • Short-circuit to supply voltage in the control signal cable

  • Defective exhaust gas recirculation (EGR) valve.

Signal too low:


  • Short-circuit to ground in the control signal cable

  • Open-circuit in the control signal cable

  • Short-circuit to ground in the power supply cable

  • Open-circuit in the voltage supply cable

  • Defective exhaust gas recirculation (EGR) valve

  • Defective mass air flow (MAF) sensor.

Faulty signal:


  • The exhaust gas recirculation (EGR) valve has stuck in the open or closed position

  • Air leakage in the intake system

  • Air leakage in the exhaust gas recirculation (EGR) system

  • Defective exhaust gas recirculation (EGR) valve

  • Defective mass air flow (MAF) sensor

Daca este "ciuperca de la turbo" defecta atunci nu face presiune turbina, scoate fum negru masina si nu trage deloc .

Tu ai spus ca nu ai avut erori decat de egr si de maf.

Cel mai bine fa un test in mers si scrie aici :presiune turbo, debit maxim aer admis, presiune rampa injectie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

acuma seara incerc sa ajung la mecanic,dar pana atunci imi puteti spune cum se verifica 'ciuperca' aia??

P.S. Mai am o saptamana si plec in tara si imi e groaza de drum cu masina in conditile astea,ca simt ca trage o tin intre 2500-2900 rpm.

Edited by AdiBurlacescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema rezolvata!era electrovalva pierburg,mecanicul a pus furtunele pe direct si asa am obs. Mersi baieti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica valva control turbina . Pai se vedea clar ca este defecta cu testerul in valori reale unde se observa ca lipseste presiunea de turbo pana in 3000 rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan.G:"se intampla si la case mai mari.." :) Bine ca i-am datde cap,acuma merg cu ea pe direct..pana imi ajunge valva aia si nu mi-a intrat motorul in protectie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca distrugi:1. "ciuperca" si 2. daca treci de 2500 rpm turbina face presiune prea mare si poti distruge multe .

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooo bine de stiut,ma gandeam eu ca prea trage turbina,de distrus ma gandeam la planetare :P .Mersi pentru sfat o sa fiu atent pana imi ajunge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now