heckey86

Probleme sonda lambda

27 posts in this topic

Hello,

Sunt fericitul posesor al unui Volvo s40 din 2001, dar odata cu varsta masinii apar si problemele.

Am de cateva saptamani aprins in bord martorul de la "engine failure". Am fost la sediul Volvo din TImisoara si baietii au facut o diagnoza. A iesit ca am probleme cu amandoua sonde lambda si trebuie schimbate.

Pana aici nici o problema, doar pretul pe care mi l-au spus mi s-a parut prea mare: 1300 pt fiecare sonda in parte.

Dupa faza asta am cautat si eu pe net si am gasit sonde mult mai ieftine decat ce mi-au oferit ei. Fata de cele originale.

Am sunat la reprezentanta sa ii intreb daca pot veni cu sonde cumparate de mine si ei doar sa mi le monteze. Ei mi-au explicat ca doar ce imi comanda ei la 1300 RON se va potrivi pe masina, iar pt. restul ei nu garanteaza.

Daca a mai intampinat cineva asemenea probleme il rog sa imi dea si mie un sfat. Ma gandesc ca lumea a mai avut probleme cu sonda lambda si nu au cumparat-o de la reprezentanta Volvo.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondele after-market de cele mai multe ori au mufa diferita si/sau citesc nu tocmai exact .

Recomandarea mea este sa explici clar ce cod de eroare ai pt ca imi este imposibil sa cred ca ai ambele sonde lambda defecte .

Foarte important este sa ne spui ce tip de motor ai .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondele lambda sunt atat de scumpe pentru ca sunt cu oxid de titan, nu de zirconiu ca cele "obisnuite".

In al doilea rand revino cu erorile citite pe un tester, si te ghidam mai departe...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondele after-market de cele mai multe ori au mufa diferita si/sau citesc nu tocmai exact .

Recomandarea mea este sa explici clar ce cod de eroare ai pt ca imi este imposibil sa cred ca ai ambele sonde lambda defecte .

Foarte important este sa ne spui ce tip de motor ai .

Pe foaie de diagnostic scrie doar ca rezultatul diagnosticului este ca trebuiesc inlocuite ambele sonde.

Nu vad nici unde vreun cod de eroare.

Motorul este 1.8 (cred ca asta e B 4184 S2) 90KW si 122 CP

Stima

Sondele lambda sunt atat de scumpe pentru ca sunt cu oxid de titan, nu de zirconiu ca cele "obisnuite".

In al doilea rand revino cu erorile citite pe un tester, si te ghidam mai departe...

Am sunat la Volvo la service si mi-au spus ca nu cum sa imi dea erorile citite pe tester si ca am totul pe factura data de ei in care ei spun doar ca trebuie schimbate sondele lambda inainte si dupa catalizator.

Stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca este defect primul normal ca da eroarea si pe al-2lea de asta ai nevoie de codul de eroare (vezi altundeva ca la motor si un simplu vag -com se conecteaza )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe foaie de diagnostic scrie doar ca rezultatul diagnosticului este ca trebuiesc inlocuite ambele sonde.

Nu vad nici unde vreun cod de eroare.

Motorul este 1.8 (cred ca asta e B 4184 S2) 90KW si 122 CP

Stima

Am sunat la Volvo la service si mi-au spus ca nu cum sa imi dea erorile citite pe tester si ca am totul pe factura data de ei in care ei spun doar ca trebuie schimbate sondele lambda inainte si dupa catalizator.

Stima

Am cautat pe site-uri si de afara si am gasit urmatoarele sonde care cred ca s-ar potrivi cu ce am eu nevoie:

inainte de catalizator

http://www.autobits.co.uk/store/view_product.php?product=16747

dupa catalizator

http://www.autobits.co.uk/store/view_product.php?product=16719

Acum nu stiu sa zic daca ar fi bune. Astept o parere va rog.

Stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai te intreb si eu ca Bula, daca tu ai un fir rupt intre mufa si ECM si schimbi sonda, ce se intampla ? Nu cumva o schimbi degeaba ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai te intreb si eu ca Bula, daca tu ai un fir rupt intre mufa si ECM si schimbi sonda, ce se intampla ? Nu cumva o schimbi degeaba ?

Cum am spus si mai sus:

Acesta este "diagnosticul" dat de baietii de la volvo dupa ce au facut diagnoza.

Daca imi poti da un sfat cum sa vad daca e un fir bulit e bine venit. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfaci mufa de la prima sonda si masori continuitatea traseului pana in ECM .

Idem si la sonda a doua .

Probabilitatea ca doua sonde lambda sa fie defecte este mica. Mai mult daca au sters eroarea si aceasta a aparut imediat inseamna ca este o problema pe partea de incalzire a sondelor pt ca citirea se face numai in bucla inchisa iar motorul intra in bucla inchisa numai cand sta la ralanti si motorul este cald .

Nu am nimic cu cei care au dat diagnosticul dar imi pare suspecta abordarea, adica sa dai un verdict usturator fara sa-i spui omului ce coduri are, fara sa-i dai un print cu lista de coduri de eroare .

Si inca ceva, in viata este bine cand faci o alegere sa mai ceri o parere si de la altcineva, de ce nu te duci la orice service sa-ti mai citeasca o data codurile. Te ajuta mult acele coduri de eroare, ele iti spun daca este un fir intrerupt, amestecul citit este bogat sau sarac iar atunci este o problema de alimentare. Oricum masina poate merge linistit si fara sondele lambda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfaci mufa de la prima sonda si masori continuitatea traseului pana in ECM .

Idem si la sonda a doua .

Probabilitatea ca doua sonde lambda sa fie defecte este mica. Mai mult daca au sters eroarea si aceasta a aparut imediat inseamna ca este o problema pe partea de incalzire a sondelor pt ca citirea se face numai in bucla inchisa iar motorul intra in bucla inchisa numai cand sta la ralanti si motorul este cald .

Nu am nimic cu cei care au dat diagnosticul dar imi pare suspecta abordarea, adica sa dai un verdict usturator fara sa-i spui omului ce coduri are, fara sa-i dai un print cu lista de coduri de eroare .

Si inca ceva, in viata este bine cand faci o alegere sa mai ceri o parere si de la altcineva, de ce nu te duci la orice service sa-ti mai citeasca o data codurile. Te ajuta mult acele coduri de eroare, ele iti spun daca este un fir intrerupt, amestecul citit este bogat sau sarac iar atunci este o problema de alimentare. Oricum masina poate merge linistit si fara sondele lambda.

Multumesc frumos de explicatii. Chiar voi face si a doua diagnoza si sunt curios ce coduri de eroare imi va da.

Maine voi scana factura si o voi atasa aici, poate imi scapa mie vreun cod sau ceva.

Stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codurile nu au cum sa fie pe factura .

Codurile sunt pe un print care arata asa .

post-178-0-23093400-1366316426_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un s40 t4. cum poti mai exact sa masori daca e vreun fir intrerupt la sonda? Am si eu aceeasi problema ca tine cu sondele...am fost la 2 diagnosticari si ambii mecanici mi-au spus ca sunt sondele si sa le schimb...tu de unde le-ai luat, daca le-ai luat, sau cum ai rezolvat problema? Mai nou am si intreruperi la turatii mai mari daca o accelerez brusc. Cineva care se pricepe sa merg la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu un aparat de masura .

Oricum este posibil sa fie spart catalizatorul iar atunci degeaba schimbi sonda spate.

Masina a mers vreodata bine ? De cand merge prost ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai merge prost de cateva zile....de cand am luat-o de la mecanic....mi-a schimbat niste bucse la bara stabilizatoare si a scos cadru motor afara....atunci a tras de toba si s-a rupt din catalizator, dar a sudat-o la loc si mi-a garantat ca nu are nimic....a doua zi a inceput sa faca urat (la accelerare brusca imi da in nas, parca ii taie gazu si da si rateuri mai nou....nu am reusit sa-mi dau seama unde se aud rateurile, daca sunt in toba sau la motor).....mentionez ca am si gaz pe masina si la fel imi face si pe gaz...poate chiar mai rau....am pus tester pe ea acum o sapt si ceva si imi dadea eroare la sonda lambda....ce ar putea avea si de unde sa incep cu reparatiile....in oras la mine nu sunt mecanici pe volvo sau te pun sa cumperi piese dupa ureche....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu-ti fi rupt vreun fir de la sonda cand a pus-o la loc, sau daca ti-a sudat toba cu electric, sa nu-ti fi parlit ceva prin calculatorul motor chiar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o probl tot la fel imi intrerupe si nu mai are viata in ea cand e rece zboara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Dupa ceva timp am reusit sa fac si o diagnoza. Mai jos am atasat o poza cu raportul diagnozei.

Acum daca se poate astept niste sfaturi legate de achizitionarea sondei lambda.

PS: Prima diagnoza a dezvaluit cele 4 erori, becul de engine failure a fost resetat, dar dupa aproximativ un km s-a reaprins. Imediat am facut a 2-a diagnoza si a mai dat doar prima eroare(P0135).

Multumesc!

Cred ca nu am reusit sa pun poza, asa ca voi scrie codurile de eroare:

1. P0135

2. P0030

3. P0011

4. P0340

Edited by heckey86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum ti-am spus si in PM scrie destul de clar in poza pusa de tine care sunt bubele, probleme cablaj, senzor sau mufa .

Se verifica rezistenta sondei iar daca e intrerupta verifici cablajul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa ma ajute cineva cu un link sau cu sfaturi referitoare la achizitia de sonda lambda(sonda exacta pt. modelul meu de masina)?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Sper ca am postat unde trebuie. De curand am achizitionat un S40 1.6 benzina din 1998. Problema este ca imi apare in bord un martor luminos (un triunghi galben cu un semn verde in interior). Spre rusinea mea nu prea stiu ce reprezinta, dar banuiesac ca este ceva legat de sonda lambda, catalizator. Acesta se aprinde la cateva minute de la pornire si ramane aprins pe toata durata functionarii. Totodata masina consuma undeva la 10-12% (in regim mixt 20% oras, 80% exterior, cu o viteza de max 100 km pe ora). Acest consum este normal sau este afectat de defectiunea semnalata de martorul luminos? Asa ca va rog frumos sa ma indrumati ce sa fac ca sa remediez problema si care este de fapt aceasta problema(este posibil sa fie spart catalizatorul?) Multumesc anticipat pentru ajutor!

PS. Fac precizarea ca am schimbat uleiul si toate filtrele plus bujiile!

Edited by ktlstp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Managementul aprinderii cind functineaza anormal face trimitere la bec aprins simbol Lambda

Poate fi si debitmetru ,poate sonda,etc.Asa de principiu zic .Pe tester vezi mai bine ce valori au fata de cele normale .(VolFcr sau cred si altele universale ce cuprind S40/1998)

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor si Hristos a inviat!

De curand a inceput si la mine sa se aprinda martorul motor doar la rece, adica pornesc, se duce turatia undeva la 1500 - 2000, se aprinde martorul motor dupa care se reduce turatia la 1200 iar dupa ce se incalzeste motorul scade turatia la normal. Daca opresc dupa ce se incalzeste si o pornesc iarasi, martorul nu se mai aprinde. Am curatat clapeta de acceleratie, am verificat bujiile, am schimbat bobinele dar fara nici un rezultat si cred ca a crescut putin si consumul. Are cineva vreun sfat,o sugestie ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now