rynno85

Tampon motor balans

69 posts in this topic

Daca tremura pana se incalzeste motorul nu este neaparat o problema de tampoane ci mai degraba o problema de injectie .

Se testeaza foarte usor vizual, te uiti daca sunt crapate, cel de sub baterie se vede clar daca e crapat sau nu iar cel hidroelastic de la distributie cand curge este deja prea tarziu .

Tinand cont de varsta masinii sunt de parere ca tb sa le schimbi .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tremura pana se incalzeste motorul nu este neaparat o problema de tampoane ci mai degraba o problema de injectie .

Se testeaza foarte usor vizual, te uiti daca sunt crapate, cel de sub baterie se vede clar daca e crapat sau nu iar cel hidroelastic de la distributie cand curge este deja prea tarziu .

Tinand cont de varsta masinii sunt de parere ca tb sa le schimbi .

Chiar sper sa nu fie o problema de injectie. Cand am fost la tine retin ca erau in regula injectoare, conform cu parametrii pe care ii citeai; acum, orice e posibil.

Oricum, si atunci in August tremura cumva masina pana se incalzea insa mult mai putin pentru ca in sezonul cald motorul ajunge mai repede la 90 de grade.

Tremuratul agresiv l-am observat dupa, in sezonul rece, dupa cum eu cam cumparat masina fix acum 1 an, in Mai, a venit vara si abia prin Noiembrie am sesizat gravitatea.

Asta la relanti, groaznic cand erau grade cu minus afara, si atat m-a dus mintea la tampoanele alea vazand ca motorul are o cursa sau un balans foarte mare la rece (m-am uitat sub capota) fata de balansul pe care il are un coleg la un V50 cu tampoanele noi, tot 2.0D.

Daca o tineam accelerata la 1000 rpm scapam, altfel facea ca o rata ametita. :smile:

Ai dreptate, tinand cont si de varsta masinii ar trebui schimbate.

Se ingroasa gluma pentru ca deja imi face joc in nuca de la schimbatorul de viteze plus alti "soricei" provocati de vibratii.

Edited by vali.ichim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi mai bine ca intai sa rezolvi cu "tremuratul" si dupa sa schimbi tampoanele, nu de alta dar chiar daca pentru simplul fapt ca tampoanele noi nu o sa mai permita o trepidatie asa de mare nu inseamna ca ai rezolvat, ci mai degraba ca o sa se uzeze si cele noi mai repede decat ar trebui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi mai bine ca intai sa rezolvi cu "tremuratul" si dupa sa schimbi tampoanele, nu de alta dar chiar daca pentru simplul fapt ca tampoanele noi nu o sa mai permita o trepidatie asa de mare nu inseamna ca ai rezolvat, ci mai degraba ca o sa se uzeze si cele noi mai repede decat ar trebui.

Sincer vorbind, ce ar insemna sa rezolv cu "tremuratul"? :)

Sa ii fac o diagnoza pe volanta, injectoare, etc?

Nu prea stiu de unde sa incep...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce diagnoza ii poti face pe volanta iar testul de injectoare este unul empiric iar injectoare Siemens nu stiu cine testeaza pe banc .

Eu zic sa-i schimbi tampoanele .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer vorbind, ce ar insemna sa rezolv cu "tremuratul"? :smile:

Sa ii fac o diagnoza pe volanta, injectoare, etc?

Nu prea stiu de unde sa incep...

Ai motor de Ford este mai simplu. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai motor de Ford este mai simplu. :smile:

Din cate stiu este pe peugeout :)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai motor de Ford este mai simplu. :smile:

Din cate stiu este pe peugeout :smile:

Un motor americano-francez, dezvoltat in joint-venture PSA-Ford cu baza de PSA si asamblat undeva prin Suedia pentru echiparea unor modele Volvo.

Dupa cum spunea Bogdan G acum ceva vreme, au ramas putini producatori reali de propulsoare iar restul este efectul globalizarii. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin conteaza cine a facut acest motor, problema este ca acest motor are problemele lui la fel cum si alte motoare au probleme .

PSA nu are nici o vina ca tampoanele FoMoCo sunt de 2 lei, la fel cum PSA nu are nici o vina ca Volvo a implementat prost diagnoza pt acest motor, adica pus pe un 407 acest motor se diagnosticheaza fara probleme pe partea de injectie, pe Volvo mai greu .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am observat si eu ca imi tremura masina destul de tare la pornire si oprire. In mers nu imi pare sa tremure, indiferent ca e rece sau cald motorul.

La service mi-au spus ca tampoanele stanga si dreapta ar trebui schimbate, iar cel de mijloc ar fi ok.

Avand in vedere ca nu am schimbat niciodata tampoanele, credeti ca ar fi recomandat sa le schimb oricum pe toate 3? (din considerente de manopera sau pur si simplu de uzura in timp - prima inmatriculare 2007)

In afara de Lemforder ar mai fi ceva producatori de recomandat?

Multumesc.

Edited by irina_f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma puteti ajuta va rog cu o schema unde pot localiza tampoanele motor? Este vorba tot de 3 tampoane ca numar? :) ... a inceput sa imi trepideze toata masina!

Este vorba de S40 1,8 benzina 92 Kw / 125 Cp 2004 VIN: YV1MS214252059392 aproximativ 87000 Km

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul este in zona distributiei, unul este sub baterie si unul antibalans sub masina prins intre cutie si cadrul motor in spate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie si cu tampoane noi tot imi tremura....acum nu mai simt in volan trepidatii, de cand am schimbat distributia

iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie si cu tampoane noi tot imi tremura....acum nu mai simt in volan trepidatii, de cand am schimbat distributia

iPad using Tapatalk

Sa inteleg ca iti tremura masina din pricina distributiei, adica ai schimbat kit-ul de distributiei complet si ai scapat de tremurat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am lamurit ... multumiri :smile:

post-695-0-16743400-1394623256_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca iti tremura masina din pricina distributiei, adica ai schimbat kit-ul de distributiei complet si ai scapat de tremurat?

La mine da, asa simt

iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat si eu ceva sunet dar la oprire. Cateodata, cand opresc motorul, se simte o vibratie un pic mai puternica, mai nou aceasta este insotita de un scurt sunet metalic. Poate fi tot de la tampoane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat si eu ceva sunet dar la oprire. Cateodata, cand opresc motorul, se simte o vibratie un pic mai puternica, mai nou aceasta este insotita de un scurt sunet metalic. Poate fi tot de la tampoane ?

Poate fi din tamponul de jos cel de balans de care spuneau colegii , eu l-am schimbat ieri si pot spune ca e diferenta ca de la cer la pamant ,cand treceam peste traceri de pietoni supraelevate sau o groapa credeam ca e dusa toata directia , si acum e excelent , sper sa fie doar ala si la tine .

post-4045-0-94741000-1394831060_thumb.jp cel vechi

post-4045-0-53473100-1394831129_thumb.jp cel nou

Bafta !

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este imbatranit tamponul mai bate si motorul in caroserie . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cioc , cioc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff.. ce e drept la anumite denivelari parca aud o lovitura pe la motor. O sa investighez, mersi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Investigheaza si amortizoarele, poate sunt (S)curse de tot si asta simti :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o nelamurire din aceasta schema de pe volvopartswebstore motorizare d5 am observat ca imi lipseste tamponul 36 cu tot cu bratul 39 ... sa montat pe toate modelel ? Al meu are cutie manuala

post-3455-0-32809700-1405266584_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o nelamurire: acest tampon antibalans se pare ca vine in 2 variante: unul din aluminiu si pare a fi mai "drept" si unul din taba vopsita in negru. Intrebarea mea este daca se pot monta pe tipurile de S40 II sau exista o delimitare incepand cu o anumita data intre unul si celelalt?

La S 40-ul meu este cel negru, din tabla, recunosc ca la Focus nu m-am uitat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pune de care vrei tu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now