maverick

BSR acuza Volvo

11 posts in this topic

Da, e interesant.

La Rica trebuie sa trimiti ECU-ul la ei, pentru decodat, inainte sa folosesti PPC-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ? Nu de alta dar RICA nu are PPC, BSR are PPC . :D

@MAV, e discutabila informatia pt ca prezinta numai punctul de vedere al BSR, alte firme pot "tuna" modelele noi de Volvo (V40/V40 Cross Country) fara probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa da . :D

Iar partea cu cod PIN la programare exista la OPEL de 10 ani si nu a comentat nimeni pt ca o scula buna de tuning trebuie sa stie sa treaca de codul pin .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG: probabil ca intr-adevar doar BSR are probleme dpdv metodologie de aplicare a tuning-ului, cu conectare pe ODB, fara a umbla nicaieri - gen desfacut ECM, conectari echipamente 3rd party cu // fara bypass.

Era doar o stire care din punctul lor de vedere, ridica o intrebare interesanta, cu o posibila dezbatere cel putin la fel de interesanta: cine are masina - producatorul sau utilizatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este peste 4-5 ani cand posesorul masinii de atunci o sa ramana socat de preturile Volvo si de faptul ca un Volvo nu se poate repara pe/la bordura .

Aceiasi problema exista si acum, prin update-ul de soft la o componenta veche Volvo a reusit sa elimine posibilitatea de a pune o componenta SH fara update pe masina, adica de exemplu ai un S80 din 99 cu probleme la clapeta de acceleratie, primul pas este sa faci update la clapeta iar daca nu se rezolva problema te duci la dezmembrari, acolo gasesti o clapeta care de cele mai multe ori nu are update iar cand o montezi pe masina constati cu stupoare ca nu se potriveste pt ca nu poti imperechea doua componente cu softuri diferite . Partea proasta este ca o clapeta de acceleratie ajunge sa costa aproape cat masina iar asta nu te face decat sa o tragi pe dreapta si sa o dezmembrezi .

Tocmai de aceia masinile Volvo pierd mult din valoare dupa 4-5 ani, pt ca dupa 3 ani incep problemele iar problemele se rezolva cu multi bani iar pe cei de la Volvo-Cars AB nu-i intereseaza de cei cu masini SH, ei sunt interesati ca cel ce cumpara un Volvo nou sa nu aiba nici un fel de problema timp de 2 ani iar in cazul in care este implicat intr-un accident masina sa-l protejeze 101% . Din punctul asta de vedere tot respectul pt cei de la Volvo Cars AB dar trebuie sa se gandeasca la faptul ca este posibil ca peste 4-5 ani lumea sa fuga de Volvo tocmai din cauza ca si-au protejat prea mult sistemele si costurile de intretinere atunci cand exista cu adevarat probleme sunt prea mari .

Trebuie spus ca dupa 2010 toti marii producatori au inceput sa-si protejeze modelele, de exemplu nu se mai pot muta calculatoare de pe SKODA pe VW desi este acelasi calculator si aceiasi masina exista o protectie de marca . Nu poti pune ceas de bord de YETI pe Touran la o masina 2011, la 2009 se putea, acum nu se mai poate .

Exemplele pot continua .

Totusi intrebarea ramane, cand dai banii pe un Volvo de fapt ce platesti ? De ce nu ai acces la ce platesti ? Daca eu vreau sa-mi tunez masina de ce nu pot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steve Jobs e de vina, el a fost primul care a aratat ca se poate sa faci sisteme inchise si supuse propriilor reguli (nu intotdeauna in interesul clientului) si sa ai success in acelasi timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este peste 4-5 ani cand posesorul masinii de atunci o sa ramana socat de preturile Volvo si de faptul ca un Volvo nu se poate repara pe/la bordura .

Aceiasi problema exista si acum, prin update-ul de soft la o componenta veche Volvo a reusit sa elimine posibilitatea de a pune o componenta SH fara update pe masina, adica de exemplu ai un S80 din 99 cu probleme la clapeta de acceleratie, primul pas este sa faci update la clapeta iar daca nu se rezolva problema te duci la dezmembrari, acolo gasesti o clapeta care de cele mai multe ori nu are update iar cand o montezi pe masina constati cu stupoare ca nu se potriveste pt ca nu poti imperechea doua componente cu softuri diferite . Partea proasta este ca o clapeta de acceleratie ajunge sa costa aproape cat masina iar asta nu te face decat sa o tragi pe dreapta si sa o dezmembrezi .

Tocmai de aceia masinile Volvo pierd mult din valoare dupa 4-5 ani, pt ca dupa 3 ani incep problemele iar problemele se rezolva cu multi bani iar pe cei de la Volvo-Cars AB nu-i intereseaza de cei cu masini SH, ei sunt interesati ca cel ce cumpara un Volvo nou sa nu aiba nici un fel de problema timp de 2 ani iar in cazul in care este implicat intr-un accident masina sa-l protejeze 101% . Din punctul asta de vedere tot respectul pt cei de la Volvo Cars AB dar trebuie sa se gandeasca la faptul ca este posibil ca peste 4-5 ani lumea sa fuga de Volvo tocmai din cauza ca si-au protejat prea mult sistemele si costurile de intretinere atunci cand exista cu adevarat probleme sunt prea mari .

Trebuie spus ca dupa 2010 toti marii producatori au inceput sa-si protejeze modelele, de exemplu nu se mai pot muta calculatoare de pe SKODA pe VW desi este acelasi calculator si aceiasi masina exista o protectie de marca . Nu poti pune ceas de bord de YETI pe Touran la o masina 2011, la 2009 se putea, acum nu se mai poate .

Exemplele pot continua .

Totusi intrebarea ramane, cand dai banii pe un Volvo de fapt ce platesti ? De ce nu ai acces la ce platesti ? Daca eu vreau sa-mi tunez masina de ce nu pot ?

Eeee... hai ca nu e dracu' chiar atat de negru. Ai schimbat tu clima de la S80-ul nou, cu alta din dezmembrari si a mers? Si la clapeta, exista o rezolvare. Cum in 99% din cazuri se duc potentiometrii, poti muta doar potentiometrii in clapeta cu update, sau electronica in cea fara :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

S80-ul nou nu mai este asa de nou, stai sa vezi cum e la S60-ul nou sau la V40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now