Sign in to follow this  
Followers 0
BogdanG

Volvo nu dezamageste

9 posts in this topic

In ultimii ani toate firmele incearca sa copieze Volvo (conceptul City Safety) si ideea lor de a oferii masini inteligente care franeaza singure si evita eventualele accidente . Iata ca sistemul functioneaza bine la Volvo si ..........rau la altii .

Edited by Bogdan G
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Originalul conteaza , restul sunt doar copii :lol:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut teste cred ca tot aici pe forum unde merge foarte bine sistemul pe Mercedes

Mai putin bine la Audi si WV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes a dat mereu cu masina in gard la propriu cu aceste sisteme, tot aici pe forum este un film in care live pe PRO7 un S-klasse loveste alte doua MB intr-un test similar. Masina pur si simplu a franat prea tarziu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes a dat mereu cu masina in gard la propriu cu aceste sisteme, tot aici pe forum este un film in care live pe PRO7 un S-klasse loveste alte doua MB intr-un test similar. Masina pur si simplu a franat prea tarziu .

Totusi sistemul de pe noul E-Class pare mai avansat decat cel de volvo, cel putin judecand dupa reclama

http://www.youtube.com/watch?v=iGk0SIOSn0g

Pardon asta e reclama, distronic plus :

http://www.youtube.com/watch?v=i7aTbSf1Lyo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca am pus degeaba filmul pt ca probabil nu te-ai uitat la el, este vb de MB Distronic PLUS VS Volvo ACC/CWAB .

Ce sa zic, misto reclama la MB, pacat ca sistemul e prost . :D

Uite primul Distronic Plus cat de bun a fost .

http://www.youtube.com/watch?v=kyoA9F3Fk_Q

Share this post


Link to post
Share on other sites

E frumos ca si altii inteleg ca astfel de tehnologii sunt necesare - in filmuletul de la Fifth Gear spuneau ca din 2014 EuroNCAP va introduce ca standard de testare aceste tehnologii.

Ca sa nu fim subiectivi de tot (si eu apreciez ca Volvo avea deja din 2008 aceste tehnologii si eu le am, le utilizez si chiar m-au scos de cateva ori din situatii limita, totodata fiind unul din motivele pentru care am schimbat S60 vechi), sa nu uitam ca si primul test public la S60 a fost la fel - a luat-o la fel cu tirul. Interactiunea software - hardware cu timpi de reactie de micro-secunde nu e asa simplu de pus la punct - chiar daca software-ul ia decizii in microsecunde, implementarea hardware - actionari mecanice - poate dura mai mult, facand exact diferenta intre a evita un accident sau nu.

Acum din prima varianta - ultimul film pus de BogdanG - am inteles ca soferul aude un semnal sonor si apasa pe frana cu toata puterea. Pe cand in a doua varianta, cea testata de Fifth Gear, sistemul franeaza singur, eliminand "eroarea" umana de a frana prea tarziu, ca in prima varianta - aceasta a fost concluzia primei variante a sistemului testat cu jurnalistul de la AutoBild.

Concluzii trase de mine:

- City Safety (Volvo) este si pe VW UP - deci ne putem astepta sa devina un standard in oras.

- ACC/CWAB (Volvo) // Distronic Plus (MB) - vazut de altii ca un feature de lux (cei de la Pro7 spuneau ca S-Klasse este vreo 70k EUR), si la fel cred ca va fi cu toate masinile germane de la VW, BMW, MB, pe cand acesta e vazut de Volvo ca o necesitate - pachetul Driver Support este disponibil la toate variantele actuale - V40, S60 / V60 / XC60, XC70 si presupun ca si noul XC90.

Foarte interesant - multumim Bogdan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza amuzanta la Volvo este alta, in toate testele facute de presa sistemele s-au descurcat excelent, la prezentarea oficiala cand toate camerele erau pe ei s-a intamplat dezastrul. Faza amuzanta a fost ca atat ei (cei de la Volvo) cat si cei din presa de specialitate stiau ca sistemul functioneaza asa ca lumea a ras si a trecut momentul . La MB in schimb tot se intampla astfel de momente pt ca este un sistem greu de configurat iar suedezului chiar ii iese treaba, culmea dar se intampla . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai ce am spus si eu - Volvo l-a lansat cand erau siguri ca merge fiindca nu puteau sa isi riste blazonul cu siguranta. Pe cand MB il vede mai degraba ca accesoriu de lux, deci marketingul vorbeste la ei mai mult din acest punct de vedere.

La Volvo, aceste sisteme se imbunatatesc continuu - exemplu - cu conditia ca ce spun este corect:

- la S60 care l-am avut City Safety evita coliziunea pana la 30 km/h diferenta de viteza

- la S60 care il am acum City Safety evita coliziunea pana la 50 km/h diferenta de viteza.

Nu am avut curajul sa testez nici primul nici al doilea - insa pot sa va spun ca cel putin o data m-a scos din situatie limita cand ma vedeam in spatele unei Dacii stationate la trecere. Violenta franarii m-a convins ca l-am lovit pe cel din fata, insa mesajul din bord de genul "City Safety - collision avoided" m-a facut sa realizez ce se intamplase de fapt - sistemul oprise masina la foarte mica distanta de Dacia din fata - eu din habitaclu credeam ca l-am lovit.

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0