kst

Recircularea automata habitaclu nu mai functioneaza

22 posts in this topic

Salut. AM un V50 din 2006 1.8. De curand i-am facut revizia cu schimbul de filtre si cred ca aceasta interventie a coincis si cu problema la sistemul automat de recirculare aer in habitaclu.

Acel senzor sau ce e funtiona perfect. Nu intrau noxe sub nicio forma. Dupa revizie modul automat este ca si inexistent.

Sa fi stricat cei din service ceva la senzor?

A mai patit cineva? Cum pot verifica sau remedia problema?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm. Nasol. Dar se poate sa fi facut ceva gresit cei de la service? Parca exact din acel moment nu a mai functionat. Ma gandeam ca la fel de simplu cum nu a mai functionat de la un moment dat, poate reusesc sa-l si rezolv...

Cat despre unul nou sa inteleg ca nu prea are rost sa ma mai gandesc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sincer nici unde sa verific ce piesa ar fi si ce cod ar avea...

Stiu ca mai erau manuale de service. Daca are cineva asa ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E corect codul, acela e, dar nu e peste 1000RON, ci 950...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă a mai păţit cineva?! Aproape toată lumea!

Senzorul este o porcărie BEHR/PARAGON care costă de la 185 de euro în sus, la nemţi şi începând de pe la 1000 RON, la noi.

Eu la asta ma refeream ca e 950RON...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 50RON peste to be exact ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adică doar 40 de euro adaos... ;D

Asa e, eu zic sa ne mutam toti in Germania sa luam piesele fara adaosul celor 3 maini prin care trece piesa + transportul, si sa lasam flamanzi nesimtitii aia de vanzatori de piese romani care-si pun 40 de lei peste pretul de intrare, din care oricum dau la stat vreo 15, si mai platesc si pe bulangii aia de angajati care oricum stau toata ziua si nu fac nimic. Doar ofertele se fac singure, curentul e generat cu hamsteri, si apa luata din baltile de pe strada oricum o incalzeste soarele.

Nu vrei tu Heim sa-ti deschizi magazin de piese ?! Iti fac safteaua si te fac importatorul meu ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

40RON, ai citit bine, restul de 30Euro se pierd pe drum nenea. Astept sa importi piese si abia apoi sa comentezi preturile.

Cat despre functionalitate, ne trebuie un datasheet de la fabricant ca sa vedem principiul de functionare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai hai sa vedem EXACT ce model este... PARAGON si mai cum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. AM un V50 din 2006 1.8. De curand i-am facut revizia cu schimbul de filtre si cred ca aceasta interventie a coincis si cu problema la sistemul automat de recirculare aer in habitaclu.

Acel senzor sau ce e funtiona perfect. Nu intrau noxe sub nicio forma. Dupa revizie modul automat este ca si inexistent.

Sa fi stricat cei din service ceva la senzor?

A mai patit cineva? Cum pot verifica sau remedia problema?

Multumesc!

De principiu nu cedeaza usor chiar daca are uneori niste "sensibilitati" in a "opri" aerul exterior contaminat cu gaze.Scoate-l si il verifici intrucit daca tot vrei sa il cumperi in ultima instanta ,tot trebuie desfacut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sincer si eu cand trec printr o zona cu fum sa zic se simte in masina mirosul de fum de afara,dar nu stiu cat de rapid ar trebui sa functioneze senzorul ala .

posibil sa intre la inceput pana isi da seama ?nici eu nu mi am dat seama daca functioneaza.cand am avut desfacuta protectia de plastic de sub parbriz am vazut in stanga masinii sub parbriz o gaura si un cilndru parca de plastic care din cand in cand se invartea si inchidea accesul acolo cand masina era pornita si mergea aerul in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal senzorii de calitatea aerului sunt echipamente cu o durata de viata limitata 5 pana la 10 ani in cel mai fericit caz. este un senzor care imbatraneste, nu neaparat ca se defecteaza.

Principiul de functionare este foarte complex si sensibil la praf si alte mizerii.

Pe masura ce imbatranesc sunt mai putin sensibili si precisi.

Nu stiu exact daca apare vreo recomandare de schimbare dupa xx ani dar normal ar trebui sa fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La nici o masina nu am vazut sa functioneze impecabil acest sistem, prima data inghiti ceva fum dupa care trece pe recirculare si evident recircula tot fdium :D

Sunt cazuri in care robotul este mai ineficient decat omul, se mai intampla si din astea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie sincer pana la aceasta revizie imi mergea impecabil. Nu simteam absolut deloc fum sau altceva in masina. Pozitia lui in masina o are cineva? Sa incerc sa il scot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie sincer pana la aceasta revizie imi mergea impecabil. Nu simteam absolut deloc fum sau altceva in masina. Pozitia lui in masina o are cineva? Sa incerc sa il scot...

Ce filtru de habitaclu ai pus la revizie ?

Eu l-am testat pe al meu cu un deodorant, functiona dar avea un oarecare "delay", dar functiona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la senzor nu s-a umblat sper. filtrul de polen are legatura cu comutarea pe automat?

Am observat ca acum nu merge deloc comutarea. Inainte era perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

la senzor nu s-a umblat sper. filtrul de polen are legatura cu comutarea pe automat?

Am observat ca acum nu merge deloc comutarea. Inainte era perfect

Intreb de filtrul de polen deoarece sunt si gunoaie prin magazine, muulte gunoaie de asa zise filtre de polen cu carbon activ care nu filtreaza nici un miros fie el zeul IAQS-ului.

Nici manual daca apesi pe buton nu merge ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor exista filtru de polen si filtru multifilter, ultimul este pt IAQS .

Cred ca nu degeaba unul din ele este pt IAQS .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil ca inainte sa nu fi simtit deaorece nu baga prea mult aer.

Eu asa am patit la masina nevestei, n-am dus sa-mi umple sistemul cu freon ca nu mai facea rece si de fapt aveam filtrele mizerabile si abia mai sufla.

Sunt diferente mari intre debitul de aer inainte si dupa schimbarea filtrelor???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai trebuie spus că şi senzorul omolog GM/Opel (9180219 / 6238246) este acelaşi lucru Paragon Belial (;D pardon... Behr...), deci fizic potriveşte în locul celui "OEM" Volvo, costă vreo 70 de euro, întrebarea e dacă acela e PWM sau LIN. Sau altceva.

Ştie cineva cum e la un Astra H din 2005, de exemplu?

1963_b6ymglg2p.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt aceiasi senzori, difera comunicatia, chiar daca sunt LIN pt VAG comunica intr-un fel, pe Opel altfel si pe VLV alt fel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now