paunionutz

Zgomot roata fata

51 posts in this topic

Bre, voi cum staţi cu limitatoarele de bracaj şi cu bieletele antiruliu? Dar cu pietricelele pãtrunse între arc şi amortizor, acolo unde ar trebui sã fie o garniturã de cauciuc, dar nu mai este, cã s-a tocit şi nimeni nu s-a gândit cã-i important sã punã alta? ;D

Ionuţ, vrei amortizoarele alea, odatã? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heim: pastreaza-ti te rog ofertele pe PM

Limitatoarele sunt ok, nu pocnesc pana nu ajunge directia la cap de cursa iar la noi pocneste inainte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e ofertă, pentru că nu vând, i le dau gratis. Nu te speria! ;D

Eu aş începe prin a aplica puţină veselină pe acele limitatoare, pentru că, totuşi, ele vin în contact înaintea capătului de cursă şi s-ar putea să scrâşnească doar când sunt supuse unei anumite presiuni. Ca exemplu, nici dinţii nu scârţâie când îi atingi unii de alţii, doar când îi strângi.

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am aceasi pocnituri , aproape de viraj maxim , deci as exclude limitatoarele , de schimbat am schimbat tot inafara de caseta de directie , si capetele alea de bara (partea dinspre caseta) . deci eu cred ca e de la caseta , sau bara antiroll , care dupa cum spun mecanici (3) si observatia mea , nu are joc. de la arcuri nu cred , eu inca am cauciucurile alea si le-am intors pe partea mai putin uzata .

ps. ma refer la v70 ... eu am sfatuit-o pe mama sa le ignore asigurand-o ca tot ce tine de siguranta e schimbat si verificat (bucse , capete de bara , bielete anti roll , pivoti ,)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea nu sunt capete, bre, dacă nu sunt în capăt! :slap: Sunt bieletele de direcţie!

De ce vă e atât de greu să înţelegeţi că acele limitatoare încep să se atingă înainte să ajungă la capătul de cursă?! Aplecaţi-vă şi uitaţi-vă şi voi! Ce? E greu?

Cristi, chiar poate fi de la arcuri, dacă au intrat pietricele între arc şi amortizor, acelea se zdrobesc şi sună ca un scrâşnet. Am păţit chiar eu, am umplut acel spaţiu cu adeziv poliuretanic şi caseta de direcţie s-a reparat în mod miraculos. ;D

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites
:))) heim o fii de la pietre , ce conteaza masina e la mama :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heim ma man, la mine ating doar la cap de cursa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-ai uitat tu? Că şi eu aşa am crezut, până când m-am uitat.

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat, sigur :) Ba chiar am pus unele noi peste cele vechi, ca am anvelopele prea late... Paraia sa zic la sfarsitul primei ture de volan incepand de la pozitia drept, dar numai cand vroia ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este caseta directie. Asa am avut eu si am verificat cu masina pe elevator, eu in masina facand stanga dreapta de volan iar mecanicul statea sub masina sa vada de unde vine pocnitura. Si era din caseta. Am dat mail in suedia la cei care mi-au vandut caseta si mi-au trimis o alta caseta directie free. De atunci nu mai am probleme. De verificat se verifica asa dar si asta e la noroc ca nu pocnea mereu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine s-a auzit timp de 3 saptamani o pocnitura + un soc in caroserie cand viram...subit nu se mai aude nimic. Poate or fi fost pietre. :evil6: Acum am iesit la un drum lung (pana la Botosani) si am observat ca in momentul in care iau curba la stanga (la viteza mai mare - 80km/h +) se aude un zgomot din dreapta ca de rulment. Problema e ca in momentul cand iau curba la dreapta, nu se aude nimic. Deasemenea, cand merg in linie dreapta tace malc. Oare ce o fi? Ma gandeam la aparatoarea de la discul de frana... Surubul de la capul de planetara este strans.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heim, la mine limitatoarele sunt noi (puse anul trecut si au mai putin de 3000 km). Amortizoare reconditionate, flanse noi. Bietele, capetele de bara, pivotii cu joc in ele/ei bat si la gropi si nu pocnesc doar cu rotile bracate. Astazi am observat ca s-au auzit niste pocnituri mai mici, cand viram pe loc, de cand era volanul drept si pana la capat de cursa.

Eu o iau teoretic:

1. Caseta de directie cu probleme, trebuie sa faca zgomot de fiecare data, sau cel putin la un anumit punct, pe cand la mine/noi nu se aude in permanenta si nu in acelasi punct. De asta ma gandesc ca nu este caseta

2. Bieleta antiruliu sau pivot, sa fi intrat apa in burduf si sa fi ruginit, iar cand se misca rotula, sa prinda rugina/mizerie si sa pocneasca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacã face şi cu volanul pe centru, sigur nu e de la limitatoare, dar sã ştii cã ele pot sã scârţâie chiar şi când sunt noi. E un simplu scârţâit cauciuc-metal, nu are-a face cu grosimea cauciucului, adicã cu gradul de uzurã.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacã face şi cu volanul pe centru, sigur nu e de la limitatoare, dar sã ştii cã ele pot sã scârţâie chiar şi când sunt noi. E un simplu scârţâit cauciuc-metal, nu are-a face cu grosimea cauciucului, adicã cu gradul de uzurã.

La mine nu scartaie, ci pocneste.

M-am mai gandit la o "teorie". Capul planetarei, sa aibe un grad de uzura intr-un singur loc, iar cand bila ajunge in acel loc, sa agate in acel grad si sa pocneasca, cand "sare" peste.

Oricum, cand o sa am timp, o sa desfac roata si o sa bag ulei cu seringa, in toate "rotulele" articulatiei, sa vedem daca are vre-un efect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma, termenii ăştia-s foarte subiectivi. N-am zis bine nici eu, când am zis că scârţâie. Hai să zicem că scrâşneşte. Oricum, la tine e altceva, din moment ce sună şi cu volanul pe centru.

Am eu un cap de planetară Spidan, nou, dacă te interesează. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saptamana trecuta am bagat ulei (cu seringa) in burdufele pivotilor, bieletelor si a capatelor de bara si am uns articulatiile coloanei de directie si flansele amortizoarelor. Din pacate, zgomotele nu au disparut.

Astazi am schimbat flansa amortizorului stanga (unde se auze zgomotul ) si momentan nu se mai aude nimic

Flansa pe care am demontat-o era in perfecta stare, vizual+ plus ca nu avea joc si se invartea usor. Nu pot sa-mi dau seama de ce pocnea (daca ea pocnea sau nu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am schimbat flansa stanga, am constat ca se aude si cea dreapta. Am schimbat-o si pe aceea si zgomotele au disparut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa revin cu o rezolvare. Din vara zgomotele au reaparut si veneau din doua locuri diferite.

Pocnetele in viraj maxim erau de la bucsile basculelor, care nu erau rupte, dar erau pe ultimul drum. Am schimbat bucsile si pivotii (nu era necesar, dar ii aveam ). Masina se comporta foarte bine si nu batea in gropi

Zgomotele la viraj (caraitul) era de la flansele de cauciuc, care nu mai aveau zimti (nu cunosc cauza) si se invarteau in rulment, scapand dintii si vibrand arcul. Zgomotele le pot asemui unei corabii vechi din lemn care incepe sa crape cand se scufunda :D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooo Ioane, ai inceput sa mergi cu S60-u ? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohooo, pai am mers de la inceputul anului, mai mult decat am mers tot anul trecut. :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 3/15/2015 at 2:09 PM, zack a spus:

Si la mine s-a auzit timp de 3 saptamani o pocnitura + un soc in caroserie cand viram...subit nu se mai aude nimic. Poate or fi fost pietre. :evil6: Acum am iesit la un drum lung (pana la Botosani) si am observat ca in momentul in care iau curba la stanga (la viteza mai mare - 80km/h +) se aude un zgomot din dreapta ca de rulment. Problema e ca in momentul cand iau curba la dreapta, nu se aude nimic. Deasemenea, cand merg in linie dreapta tace malc. Oare ce o fi? Ma gandeam la aparatoarea de la discul de frana... Surubul de la capul de planetara este strans.

Am rezolvat (acum muuult timp) problema. Era rulmentul de pe dreapta destul de uzat (mai bine spus distrus de socuri laterale - avand la activ 2 borduri :rolleyes:) Pe cel de pe stanga nu l-am schimbat. Am considerat ca cel de pe dreapta s-a stricat prematur datorita celor 2 socuri. In prezent am inaintat cu 15.000 km si cel de pe stanga nu arata semne de oboseala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la v70-u meu a fost schimbat rulmentul rotii fata dreapta (nu si stg) si de atunci am facut vre-o 130k km si cel din stg nu da semne de uzura . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la fel am schimbat acum vreo 2 ani pe stanga si SH pe deasupra si nici o problema pana acum cu zgomotele. Depinde cum iti e norocul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Vita_Fresh a spus:

Eu la fel am schimbat acum vreo 2 ani pe stanga si SH pe deasupra si nici o problema pana acum cu zgomotele. Depinde cum iti e norocul.

Noroc , drumuri , cat de atent esti cu masina . Cum spuneai pe celalalt topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara domnilor, 

Recunosc ca nu ma pricep asa de bine la masini, dar m-am gandit sa va spun si eu of-ul meu. Am schimbat amortizoarele. Am schimbat o bascula pe partea stanga. Nu bate nu troncane nimic. Masina mergea bine pana acum doua saptamani. Pe la 100 la ora am inceput sa simt o mica vibratie in volan. Am mers la echilibrat. Degeaba :( Bani aruncati pe fereastra. Am reglat directia de doua ori. Alti bani pe fereastra :( Nu stiu, dar atunci cand virez stanga si o turez la 1500 face un poc (de mai multe ori...ce-i drept). Mecanicul mi-a zis ca nu este impartita corespunzator directia. Habar nu am ce-i aia. Au planetarele sau capetele lor vreo vina aici? Mentionez ca la drum drept nu troncane deloc. M-ar ajuta tare mult un sfat inainte sa aleg varianta Primus Auto. Astept parerile dvs si va multmesc!

Cristi 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now