Posted 5 May 2013 · Report post Salut, Inatmpin o problema tare enervanta cu masina. Am fost si la Bogdan, mi-a dat niste idei insa se pare ca problema persista chiar se inrautateste la drum lung. : Masina a mers o periaoda lunga de cateva luni cu EGR-ul deconectat. A mers decent. Am pus EGR nou si de aici au aparut problemele Simptome: Cu EGR nou connectat masina motorul merge in "hop-uri" periodice ( aprox 1sec). Se simte ca o frana de motor si ma duce cu gandul la prea multe gaze de evacuare intoarse de EGR. Daca trec de 2500rpm merge rotund dar cu putere micsorata (nu mult). Dupa un timp apare in bord "check engine" si se pierde toata puterea. Daca deconectez EGR ( si cateva chei on/off) masina merge ca si innainte. Dar nu mereu. Cate-odata imi apare "check engine" Coduri eroare: ECM-0406 Position sensor (exhaust gas recirculation (EGR)). Signal too high ECM-2263 Turbocharger (TC) control. Faulty signal ECM-2566 Position sensor turbocharger (TC). Signal missing ECM-0234 Turbocharger (TC) control. Pressure too high Ultimele 3 erori nu le aveam pana la schimbarea EGR-ului. Bogdan G mi-a recomndat sa inversez intre ele valavele de control (turbina si clapeta). Am incercat insa nu se schimba nimic. Deduc ca nu valva este problema. Ce ma duce acum gandul e sa nu am o problema pe partea de fire sau alimentare. - Daca senzorii au aceasi sursa pt tensiunea de referinta sau alimentare e posibil sa imi apara concomitent aceste probleme? - Are cineva pinout-ul conectorului de EGR? O sa incerc sa masor alimetarile valvei. - Alte idei? Nu m-as apuca sa desfac inca turbina daca nu va fi absolut necesar. MultumescExista siguranta pentru circuitul de 5V? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Am masurat azi tensiunea pe mufa si am referinta de 5v. Ce e interesant e ca eroare de circuit high pe egr persista si cu mufa scoasa. Ori nu o sterge mizeria de obd scanner al meu ori e scurt pe cabluri undeva. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Fie exista pierderi de vacuum fie exista o problema la ECM . Sau poate ca ai ambele valve defecte, am intalnit si acest caz, in trecut cineva a inlocuit valva de la turbo cu valva de shut off dupa care a picat si valva de turbo rezultand doua valve defecte . La tine este o problema de turbo nu de EGR si cauti defectul in alta parte crezand ca atunci cand scoti mufa de la egr pt ca merge mai bine buba e de la EGR, ia scoate mufa de la MAF si vezi cum se comporta masina .PS> daca nu ai 5V nu porneste masina, acelasi 5V il ai la toti senzorii iar daca nu ai 5V la rpm sensor nu porneste masina . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Merci Bogdan. Senzorul de pozitie de pe turbo il schimb in primul rand. Ce ma punea pe ganduri e ca pe pinul de output al egr cu egr scos am 4.6v, el fiind input (de impedanta mare) in ecm. Poate e cu pull-up si atunci se explica. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Eu zic sa verifici prima data vacuumurile iar de schimbat senzorul e o problema atat montajul cat si pretul . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 (edited) · Report post Merci Bogdan. Senzorul de pozitie de pe turbo il schimb in primul rand. Ce ma punea pe ganduri e ca pe pinul de output al egr cu egr scos am 4.6v, el fiind input (de impedanta mare) in ecm. Poate e cu pull-up si atunci se explica. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Verifica totul conectat si imediat te prinzi.Daca desfaci conectica vei avea valorile maxime pe semnalale input ECM ,pe conector,ceea ce nu este edificator .LA EGR ar trebui sa ai 0-12v, la EGR valve 0-5V,de principiu,semnal PWM.Vida te ajuta Edited 6 May 2013 by V50Saphir Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Normal ca ajuta Vida, arata clar ca e o problema pe turbo, merge in suturi pt ca nu poate mentine o presiune mica stabila, adica nu poate mentine 1.3bari presiune absoluta, ba 1.1 ba 1.5 . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 May 2013 · Report post Salut, Am rezolvat misterul. Un soarece a ros cablul ce ducea la senzorul de pozitie turbina. Toate trei fire erau "decablate" iar unul dintre el intrerupt si se mai tinea intr-o bucata de manta. Dupa "recablare" merge foarte bine. Merci Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 May 2013 · Report post Pai vezi si tu tot ii dadeai inainte cu EGR-ul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 May 2013 · Report post :-D deh.... Prindem experienta Merci Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Share this post Link to post Share on other sites