Posted 6 May 2013 · Report post Salut! Am stat zilele trecute si am vorbit cu o cunostiinta, mecanic de meserie (cica). De ceva timp mi s-a pus pata sa instalez un MAGIC racitor de benzina pe T5. Omul nostru a afirmat ca a pus asa ceva pe o masina si ca nu prea a dat rezultate. La intrebarea pe ce masina anume..."Pe Matiz, frate!" M-am gandit ca saracului 0,8 numa' de performanta nu ii arde. In fine, legat de piesa asta minune, in primul rand, benzina avand ceva mai putine grade, in teorie, ar intra mai multa odata in camera de ardere => consum++. De aici mitul cu puterea si cuplul care cresc de trec de tavan. Eu sincer nu ma astept la vreo diferenta notabila. Maxim 1-2 ponei la volanta, oricum insesizabil de la volan. A avut/Are cineva instalata asa o piesa? Ceva feedback? Cand imi fac un plan unde anume sa-l pozitionez, o sa incep cautarile. Cel mai probabil imi confectionez singur. Exista unitati de la OEM, dar nu cred ca merita dati 450 ron pentru ceva de la care nu stii la ce sa te astepti. Orice parere este bine venita. Motor B5204t. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post 25-50 cai pentru chiptuning, 15-30 cai pentru o evacuare fara catalizator si downpipe pe 3 toli+2,5 toli pina in finala, 10-14 cai pentru racitor benzina, 2-4 cai pentru un filtru aer ColdAirIntake, 10-12 cai pentru came... Se aduna citiva, nu ? Cel putin teoretic. Pe mine nu ma intereseaza momentan racitorul de benzina, probabil ca merita un radiator mic, insa pentru un racitor de ulei mai performant decit cel stock Sigur iti va multumi motorul. Vine vara... Un racitor de ulei (altul decit cel stock din radiatorul de apa si-asa cald) ...niste duze de apa sa-ti stropeasca intercooler-ul in iulie-august...Si mai sint. Daca poti confectiona sau face rost de unul cit mai ieftin...incearca. Insa cu Dyno inainte si dupa, altfel nu simti cei 10 cai promisi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Asta e sigur la fel de eficient ca magnetii de pe conducta de benzina Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Cristian - exact de la tine, de-acolo: "I was reading an article about a German tuner that extracted 14 HP out simply by adding a fuel cooling system. Fuel cooling does add power, it allows for more/denser fuel to enter into the combustion chamber which means more power... Fuel needs to be cool relative to ambient temp. This is also why the FIA closely regulate fuel temperature in F1." Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Am citit un articol al celor de la AMG, care folosesc pe nu stiu care modele 2 racitoare de carburant, unul pe tur (sa raceasca tot ce intra in motor) si altul pe retur (aparent nu lasa temperatura carburantului din rezervor sa creasca la fel de mult cat ar creste fara). In continuare sunt sceptic, dar totusi, ei sunt nemti, mai mult ca sigur ca stiu ce fac. Si oricum, alea sunt motoare net mai puternice decat cu ce ne plimbam noi. :D@Matrixxx Axele de la 2,4 GLT (94-95) se potrivesc pe agregatele de 1984 cmc? Sau trebuie axe tot de la ceva de 2 litrii? Came mai violente oricum te ajuta doar la turatii mari. Insa la faza cu filtrul sport, nu prea sunt deacord. Aport marit de praf in motor si in plus, cutia cu filtrul standard nu e chiar atat de restrictiva pe cat crede lumea. S-au realizat teste in care fara filtru, doar cu teava pana la gura turbinei, motorul daca a facut 2 caluti in plus. Pentru atata lucru, sincer, mai bine se merge pe calea "safe". Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 May 2013 · Report post Pe mine nu mai intereseaza acei 2 caluti Eu am spus un Cold Intake macar gen Simota (ce are kit chiar pentru 850), BMC CDA, etc nu un filtru de 50 de ron din targ ce trage si aer cald de sub capota La ce bun sa incepi un tuning daca aerul nu e lasat sa ajunga cit mai mult (si mai RECE) in motor ? Eu am filtru sport de cind am masina (din 2007) si nu are pic de praf in teava dupa MAF. La 8000-10000 de km il spal + kit de intretinere special. Acum am trecut de curind pe Simota. Tu faci cum vrei, bineinteles - fiecare cum crede de cuviinta. Share this post Link to post Share on other sites