Posted 8 May 2013 · Report post Salutare, Am sesizat în sfârșitul ăsta de săptămână un "cântec" nou și ciudat. Pare a fi de la servodirecție și e un huruit puternic (aș zice că de undeva din zona dreapta) care diferă ca intensitate în funcție de cât de tare rotesc volanul. Am verificat nivelul lichidului de servodirecție, încă mai e ceva lichid acolo (nu a fost băut de sărbători). Aveți idee ce ar trebui verificat? Mulțam mult pentru orice informație utilă. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 May 2013 · Report post Salut și mulțumesc de răspuns... cum Murphy muncește.... zgomotul este mult mai puternic când virez pe loc sau la viteză mică... După ce mă mișc mai cu talent... se atenuează și nu neapărat din cauza faptului că îl acoperă zgomotul motorului... Nu am văzut spumă în rezervor... dar mă gândesc să schimb oricum tot lichidul, trebuie să aflu ce anume trebuie să cumpăr. O să testez și cu motorul oprit... nu mi-a dat prin cap să fac testul ăsta până acuma (aveam cumva ideea că servo funcționează corect doar cu motorul pornit). Cât despre fierătaniile legate de articulații (tot ce presupune asta), cred că vor trebui de asemenea schimbate... nu cred că au fost vreodată înlocuite până acuma. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 May 2013 · Report post Porneste motorul,ridica capota si pune pe cineva sa-ti vireze de volan pana la capat de cursa stanga /dreapta.Iar tu sa fi cu urechea in dreptul pompei servo .Ea trebuie sa gajaie daca este dusa .Din lipsa insuficienta a uleiului servo poate face acel sunet sau pompa este buna de reconditionat/schimbat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post Am testat ieri cu următoarele rezultate: - în rezervor toate conductele par a fi la locul lor - nivelul lichidului este corespunzător (dacă mă iau după jojă) - contact pus (și/sau motor oprit) - nici un zgomot. - cu motorul rece (proaspăt pornit) nu se aude nimic. Zgomotul începe să se audă după ce se încălzește motorul. Ce am sesizat că atunci când o apucă variază și turația motorului (probabil normal?) După tonalitate (paralelă cu ce-mi aduc aminte de pe la alte mașini) sună ca un rulment pe cale să-și dea sfârșitul... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 (edited) · Report post Dacă ai nevoie de pompa de servodirectie noua, cu cea veche la schimb, gasesti aici: http://www.onauto.ro...uto-cod/8603050 Exista si un alt PN, respectiv 8603052 de la seria de sasiu 44277-, ceva mai scump.Sunetul poate proveni si de la şpanul din lichidul de servo, eu as face prima data un flush si o inlocuire a lichidului. Edited 13 May 2013 by Raula Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post Raula, sau Heimdall, depinde cine posteaza de pe userul ala, ce ati pus voi de la On Auto este un produs General Ricambi, care este o mizerie, nu codul 8603050, care oricum nu mai este livrabil, fiind inlocuit de 8251734 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 (edited) · Report post Faci scroll-down şi, sub Ricambi, e Spidan şi, pe urmă ZF. Sunt în ordinea crescătoare a preţului. Oricum, Spidanul pe care-l generează, îl generează şi pentru 8251734. La tine cât e? Edited 13 May 2013 by Raula Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post Asa este. Eu SPIDAN nu mai vand dupa ce mi s-au intors 3 pe garantie sincer, si indrum clientii sa isi ia ceva original SH, sau nou. Pretul este bun, daca ar fi pe stoc, iar un pret si mai bun gasesti aici, la fel, dar e livrabila... La mine nu e livrabila la niciunul din cei 6 furnizori : http://www.epiesa.ro/pompa-hidraulica-sistem-de-directie-spidan-54066-prod-967837.htm Eu am URW la 900RON, tot asa, cu piesa veche la schimb... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 (edited) · Report post Dar ZF-ul e livrabil, că Heim a luat două ZF-uri, în ultimele luni? S-au întors pe garanţie trei din câte? Că dacă dintr-o mie, nu e rău. 0,3%. Lui Heimdallr i s-a stricat în garanţie una din două ZF, deci 50%. Edited 13 May 2013 by Raula Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post Din 5 vandute (2 de S40 model vechi si 3 de S80/XC90) s-au intors 1 de S40 model vechi si 2 de S80/XC90... Toate cu sunete ciudate... (tiuit). Si toate reconditionate "de fabrica", dar cred ca fabrica era undeva la "nea Gica", ca erau vopsite cu negru peste parca cu pensula... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post offtopic: Daca lui Heim i se strica una din 1000 sau 10k putea sa faca un procentaj.la una din 2 nu poti zice ca ai descoperit tu procentajul de rebuturi dintrun lot.Ca si lu' ala poate i s=au stricat 3 din 3 SPIDAN deci..procentaj 100% Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post @daann: din pacate aici chiar nu e de gluma, SPIDAN au devenit varza la calitate la piesele remanufacturate. Problema e ca si in cazul VOLVO, tot se cere piesa veche la schimb, deci tot remanufacturate sunt... Intrebarea e UNDE se repara cele VOLVO... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 (edited) · Report post Bineînţeles, era o glumă, nu cred ca nu t-ai dat seama... offtopic: Daca lui Heim i se strica una din 1000 sau 10k putea sa faca un procentaj.la una din 2 nu poti zice ca ai descoperit tu procentajul de rebuturi dintrun lot.Ca si lu' ala poate i s=au stricat 3 din 3 SPIDAN deci..procentaj 100% Stai, ca eu n-am zis de Spidan, am zis de ZF. Unde sa fie remanufacturate cele de ZF, ca doar nu la HQ-urile din Gotheborg... pardon, China, tot la fabricantii oficiali, adica la ZF. Atat doar ca se sterge sigla Volvo daca sunt piese care nu se vand ca originale, ci cu numele producatorului. Poate ca totusi, Volvo sunt mai exigenti si ce nu trece anumite teste ramne sa fie vandut ca aftermarket. Poate, nu am astfel de informatii. Exemple: http://www.volvo-club.ro/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=31595 http://www.volvo-club.ro/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=32745 Volvo 8683376, ZF 7613955139K Edited 13 May 2013 by Raula Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post Bineînţeles, era o glumă, nu cred ca nu t-ai dat seama... si daca tot suntem la capitolul asta, stie careva in bucuresti unde naiba se poate reconditiona o pompa de servo? Cei care stiu masina mea, cunosc sunetul de motor electric caracteristic masinii mele.Decis sa scap de el, si sa aud si eu pentru prima data in 5 ani de zile cum suna motorul meu, am cumparat o pompa SH de la cipi care, surpriza, face aproape la fel. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post Vezi Danut sa nu-ti vibreze si tie conductele de fapt, cum a patit VLP, care a schimbat 3 pompe si tot ca sirena de Salvare facea... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2013 · Report post Chestia e ca la mine nu e o vibratie..e ditamai bazaitul de zici ca am motor electric.Ce e drept, daca pun mana pe conductele care pleaca din servo, vibreaza, dar nu cred ca de acolo bazaie, huruie ca un electric. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2015 · Report post Uleiul de care ai tu nevoie e verde, Pentosin CHF11S, respectiv Volvo PN 1161529 (30741424). Preţul etalon (adică din Germania) e de aproximativ 13 €/l. http://www.volvo-club.ro/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=26975 Alternativ, se poate folosi şi Dexron III. http://www.volvo-club.ro/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=35400 Cele două tipuri se pot amesteca. Încă o idee: uită-te în rezervor, dacă nu cumva s-a desprins conducta prin care se întoarce lichidul în vas. În mod normal, capătul ei nu trebuie să fie vizibil, fiind imersat în lichid. Dacă s-a desprins, ştii ce e de făcut. Sau se înlocuieşte rezervorul cu totul, conform VADIS, cu PN 9485464, dacă seria de şasiu este mai mică de -013489. Salutari si multumiri tuturor celor care-si impartasesc necazurile si bucuriile pe acest forum! Am cumparat masina acum trei ani cu 182000 km la bord. Problema la pompa servo a inceput vara si se manifesta doar la drumurile mai lungi printr-o anumita tensiune in volan la viteze reduse sau la invartirea volanului pe loc. Am schimbat atunci lichidul, dar folosind masina pe distante relativ scurte (naveta app 50 km) nu am putut sa constat o remediere sau daca problema persista. Anul urmator insa mi-am dat seama, tot la un drum mai lung, ca nu s-a schimbat nimic, ba chiar tensiunea a devenit tremur insotit de huruit si de vibratii la pompa. In plus aveam ulei care iesea pe la capacul vasului ca si cum se facea presiune in el. Mecanicul de la service mi-a intarit ideea de a shimba pompa si am optat pentru o copiuta (sau varianta ieftina) fiind cu finantele subtirele sau zgarcit... alegeti voi . Dupa schimbare, ulei, alea-alea odata ajuns acasa surpriza: aceleasi probleme, putintel estompate. Atunci crize de nervi, "ii dau foc" samd... Seara respectiva, cu un pahar de vin (pt. nervi) si forumul (pt. idei) am dat de postul care recomanda verificarea conductei de retur din vasul lichidului de directie si atunci am prins sperante pentru ca vazusem cum scuipa lichid pe retur insa nu stiam cum trebuie sa arate chestiile pe acolo... Urmare simpla: alt vas si gata!! Problema rezolvata. Am ramas cu un respect scazut fata de mecanic (ca meserias) si cu un scartait enervant de la pompa noua. Toate bune! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Apr 2015 · Report post Salutare. Revin si eu cu un raspuns incazul in care mai e de actualitate sau va deveni la cineva un subiect de actualitate. XC60 2010, schimbat doua pompe ZF noi la interval de 10 zile. Acelasi sunet, aceeasi greutate in actionarea volanului. Vasul teoretic nu are nimic dar inauntru are o sita pe retur. In acea sita pe prea putini ii duce capul sa se uite, sa o curete cum ar fi normal cand schimbi pompa. Teoretic cureti instalatia iar vasul are un rol foarte importantdeoarece in el se depun toate impuritatile. Dupa doua pompe schimbate si 6l de lichid de servo (2l pentru un flush acum cateva luni) astazi am mers ia reprezentanta unde dupa o discutie cu mecanicul (Bogdan - recomand) a dat vasul jos, a incercat sa curete sita cca 45 de minute. Mizerie cat cuprinde dar nu a reusit sa o curete decat foarte putin. Nu se mai aude sunetul dar volanul merge destul de greu inca. Asadar, voi schimba saptamana viitoare vasul cu unul nou. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Apr 2015 · Report post Pai si de ce nu a spart-o de tot! Ca totusi ma gandesc, ca este pe retur, iar mizeria se duce oricum in caseta si apoi se intoarce in vas! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Apr 2017 · Report post Salut! Cred ca am o problema similara si voi posta in continuare aici zgomotul care se aude la mine - Volvo 850. Va rog sa ascultati putin : Ce credeti? De la pompa, de la alta rola? Multumesc! Share this post Link to post Share on other sites