Posted 15 May 2013 · Report post buna ziua, Am o problema la un volvo xc 90 din 2007,motor diesel cutie automata 185 CP,atunci cind virez la stinga si volanul ajunge la maxim se aprinde in bobrd "anti skid off",pe timp de iarna dispere in circa un minut dar acum dupa ce am schimbat cauciucurile de vara nu mai dispare decait dupa ce opresc,statoinez 2 min si repornesc.anul trecut am fost la volvo brasov si au rescris softul dar tot asa face.Stie cineva din ce cauza sau ce piesa,senzor este defect ca cei de la volvo vor foarte multi bani ca sa ma scape de aceasta problema,si nici nu au spus cauza exacta,doar ca e o piesa de sub scaunul la sofer care este uzata si trebuie inlocuita daca nu merge cu resoftarea. Daca ma poate ajuta cineva??? 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2013 · Report post Ai defecta spira de la volan. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2013 · Report post Da, si mie imi face cateodata asa, la fel, la diagnoza, s-a vazut ca problema e spira. Si e ieftina de numa numa spira aia.. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2013 · Report post Poate se mai poate repara? La smart mai erau situatii in care se putea lipi panglica. Sub scaun ce piesa defecta ar putea fi? Senzorul YAW e de regula in centrul masinii parca. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2013 · Report post Nu se poate repara din pacate. Este un cititor cu laser in spira, si nu ai ce-i face... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2013 · Report post Cat mai este o spira Alex? Si pe mine ma bate gandul sa o schimb Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Aug 2013 · Report post Alex o sa incerc sa te contrazic, dupa propriile manipulari de azi. 90% din defectele spirei e faptul ca pe cei 9 sensori din spira nimereste praf sau alte impuritati, astazi dupa o curatare buna eroare a disparut. O sa incerc mai tarziu sa vin cu un ghid cum sa desfaci corect volanul si sa ajungi la acea spira. Deci sunt sanse sa reanimati spira si sa uitati de anti-skid error Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Aug 2013 · Report post Ar fi super !!! Samsung Galaxy S on JellyBean Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Aug 2013 · Report post O idee excelenta cea cu how-to-ul asteptam ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Aug 2013 (edited) · Report post Dupa cum am promis revin cu HOW-TO: O sa incep de la istoric. Eroarea ANTI-SKID SERVICE REQUIRED a aparut pe masina sotiei pentru prima data acu vreo jumate de an in urma, dar pentru cateva clipe, astfel ca eu nici n-am reusit s-o vad. Dupa o testare la Bogdan am aflat ca e spira de volan care incepe a face figuri. In ultimele 3 luni eroarea a inceput sa apara mai des asa ca profitand de aceasta minivacanta am inceput a cauta pe forumuri vreo solutie, deoarece pretul exagerat al unei piese noi ma cam speria Pe un forum strain am gasit ca eroarea in majoritatea cazurilor e de la faptul ca pe unul sau mai multi din cei 9 sensori nimereste praf sau particule mici de rumegus de plastic de la rotirea spirei. Dupa citirea detaliata a etapelor ma cam mancau mainile sa ma apuc sa desfac iar dupa 1 ora jumate deja eram fericit ca nu mai vad acea eroare. In primul rand ar trebui sa te convingi ca eroarea e de la spira - un test la Bogdan sau urmatorii pasi (eu am trecut si/si): 1) Indreptam rotile, volanul pozitia ZERO 2) Oprim motorul, scoatem cheia si asteptam 20-30 secunde 3) Bagam cheia si pornim motorul, fara a ne atinge de volan 4) Cu butonul READ citim erorile, fara a ne atinge de volan 5) Avem afisat ANTI-SKID TEMPORARY OFF 6) Lent incepem a roti volanul spre stanga pana apare eroarea ANTI-SKID SERVICE REQUIRED, dupa care intoarcem volanul in pozitia ZERO, oprim motorul si repetam aceeasi procedura rotind volanul spre dreapta 7) Daca eroarea ANTI-SKID SERVICE REQUIRED nu a aparut atunci mai asteptati jumate de an sa se prafuiasca mai tare sau continuati pentru a preveni... Acum trecem la etapa de demontare a spirei, lucrarile trebuia facute pe timp cald sau incapere calda pentru a nu rupe piesele din plastic la demontare/montare 1) Oprim motorul, scoatem cheile si asteptam vreo 5 minute sa se opreasca toate jucariile electronice din Volvo 2) Deconectam acumulatorul, eu am scos mai intai clema - dupa aia +, din cate am mai citit e suficient doar - 3) Demontam air-bag-ul (asta m-a speriat initial cel mai mult, insa n-a fost atat de complicat) a) Desfacem 3 suruburi de la protectia inferioara a volanului (sub volan) si scoatem protectia b ) Rotim volanul 90 grade spre dreapta (bagam cheia sa nu se blocheze, dar fara motor. nu-i nimic grav, doar ca se roteste mai greu) c) In spatele volanului partea de jos bagam in gaura o surubelnita pana la capat (vreo 10 cm) si agatand resortul tragem surubelnita spre centrul coloanei volanului, veti simti cum air-bag-ul a iesit pe jumate spre tine d) intoarcem volanul 180 grade spre stanga (fara motor deoarece acumulatorul e deconenctat) si repetam procedura cu surubelnita cu a 2 gaura care o vedeti in partea de jos, air-bag-ul a iesit in totalitate Punctele c) si d) par complicate pentru prima data, eu am fost nevoit a 2 zi sa desfac din nou si deja eram specialist de parca toata viata scot air-bag-uri e) Atent scoatem air-bag-ul, deconectand cei 2 conectori (verde si mov) si-l asezam pe bancheta din spate 3) Deconectam conectorul verde a butoanelor volanului si scoatem de sub cauciuc cei 2 conectori air-bag 4) Intoarcem volanul in pozitia ZERO (daca ati facut pana acum totul corect atunci doar 90 grade spre dreapta) 5) Scoateti cheia si desfaceti bulonul central de 18 (volanul se va bloca imediat, deoarece e scoasa cheia) 6) Scoateti bulonul si cu un marcher marcati pozitia volanului ca sa puteti pune volanul exact in aceasi pozitie 7) Scoatem volanul si-l punem pe bancheta din spate langa air-bag ATENTIE!!!! Imediat sub volan o sa vezi spira. Spira are o banda galbena in jur si un gemulet de control (in pozitia orei 7). In acel gemulet ar trebui sa vezi un cerc galben, daca il vezi spira e pozitionata OK. 8 ) Spira se tine in 3 suruburi. Desfaceti unul din el si insurubatil in gaura de transportare a spirei (in pozitia orei 1) ca spira sa nu sa se roteasca. Daca totusi din greseala ati rotit spira o sa va explic si cum se seteaza in pozitia normala 9) Desfaceti cele 2 suruburi ramase si scoateti conectorul din partea stanga. Acum puteti trage spira in sus si sa o scoateti. 10) Felicitari acum tineti in mana spira Huuu revin un pic mai tarziu cu desfacerea sensorilor SAS 1) Desfacem 3 suruburi indepartand sensorul SAS de la spira Nu rotiti deloc inelul din sensorul SAS!!! Observati ca sensorul SAS are 2 triunghiuri, unul pe inel si unul pe carcasa care se uita unul la altul (daca ati desfacut totul atent si corect si sunt pozitionate la ora 6) Nu rotiti inelul SAS!!! Acesta va putea fi pus la loc doar cu ajutorul DICE. 2) Marcati cu un creion pe ambele parti semne ca sa puteti asambla corect 3) Desfaceti 3 suruburi de pe inel, inelul se va desface in altele 2 golind partea interioare a sensorului Nu rotiti inelul interior!!! Marcati maximum posibil ca sa puteti asambla corect 4) Cu ajutorul incuietoarelor desfaceti sensorul 5) Desfaceti 2 suruburi de pe placa 6) Ridicati atect placa si o sa descoperiti cei 9 sensori de belea 7) Cu o perie moale sau betisor ureche cu putin alcool curatati cei 9 sensori 8 )Eu am suflat si cu un tub aer pentru componente Atrageti atentie la partea de receptie de la sensor care are o mica taietura, acolo se aduna mai mult praf Acum urmeaza totul in ordine inversa si asteptam producerea minunii, iar ea va fi daca ati facut totul corect. Dupa ce ati asamblat totul conectati si acumulatorul. Porniti motorul, pe ecran va aparea ANTI-SKID TEMPORARY OFF, e ceva normal rotiti volanul dreapta-stanga pentru a va convinge ca nu apare ANTI-SKID SERVICE REQUIRED, iar dupa 4-5 minute de mers drept va disparea si ANTI-SKID TEMPORARY OFF. Felicitari!!! Mie mi-a disparut din prima, daca nu dispare nu ati curatat bine P.S. Eu am fost nevoit sa desfac a 2 oara volanul pentru ca am uitat sa scot surubul de transportare din spira P.S. 2 Daca va e frica sa va apucati putem incerca impreuna in timp ce se face carnea pe gratarul pregatit de tine Edited 18 Aug 2013 by rromcic 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Aug 2013 · Report post Din pacate nu tine metoda asta, am facut acest lucru la 2 masini si degeaba, dupa un timp a reinceput calvarul numit ANTI-SKID . Oricum felicitari pt initiativa si poate la tine este cu noroc . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2014 · Report post Sa va povestesc ce am observat de cand a venit iarna. Cand este frig (sub 10 grade C) nu da eroare de spira...asta pana se incalzeste in habitaclu. Dupa ce se incalzeste in habitaclu...incepe sa dea eroare cand iau stanga mai mult de volan. Ceva idei? O lipitura proasta? Astept idei...oricum am de gand sa o desfac cand se mai incalzeste putin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2014 · Report post Poti sa o desfaci ca tot nu se repara, se repara numai prin inlocuire cu una noua . E problema de optica acolo nu de lipituri, s-au dus senzorii si nu mai citesc bine .Daca se putea repara crezi ca nu reparam asa ceva ? 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2014 · Report post Nu partea cu spira ci partea cu senzorul pozitie volan, e atasat de spira si are niste diode laser gen mouse optic, am dat laserul mai tare, mai mic, le-am curatat le-am scuipat si degeaba . Dar poate reuseste Zack. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2014 (edited) · Report post Sunt 100% convins ca iti bagai nasul sa le repari Bogdan. A mea e mai ciudata fata de celelalte. De ce? Cum e caldurica in masina baga eroare. Cat este racoare nu da nici de-a naibii eroare!! E dubios...oricum chiar daca nu o voi repara o sa o desfac din curiozitate. Ma astept sa gasesc jeg. De ce? Mare mizerie (praf) era sub ornamentul schimbatorului. Poate...am noroc (daca-l pot numi asa) ps: Cu s80-ul m-am "lamurit"...aia da eroare aleatore. Multumesc pentru sfaturi. ps: Am vazut sa sunt facute de japonezi. Cam proaste spirele astea....nici japonezii nu mai sunt ce au fost in electronica. Edited 26 Feb 2014 by zack Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Feb 2014 · Report post Prima data incepe la temp scazute dupa care da eroare din ce in ce mai des pana cand devine eroare permanenta . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 · Report post Haa , la mine se manifesta altfel ! Bateria mea este pe duca , si daca nu o pornesc mai mult de 5 zile trebuie sa o pun pe redresor , dar aici este dubios putin , de 2 ori a aparut eroarea la mine , in momentul in care dupa 5 zile m-am urcat in masina , am pus contactul ( bateria fiind aproape moarta ) si apare aceasta eroare , daca incarc bateria 24h pe redresor , cand o pun incarcata sau daca bateria este incarcata nu apare eroarea , daca este descarcata si nu porneste motorul atunci apare , mi-a aparut de doua ori de cand am masina , cand am ramas fara baterie ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 · Report post Tu ai alt tip de senzor, nu are treaba cu subiectul asta . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 · Report post am inteles , dar totusi de ce apare... ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Sep 2016 · Report post am o intrebare: cat costa acest senzor pentru un s60/ 2.4/ 2008? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2016 · Report post Spira este in jur de 1300 Lei TVA inclus. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Sep 2016 · Report post Ti-am raspuns si pe mail de dimineata. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 May 2017 · Report post Salut.am și eu mesajul anti skid service required și temporaly off la un xc90. Câteodată dispare dar când virez tare la stânga sau când repornesc motorul mesajul reapare.imi apar erorile BCM-0109 Communication-revista Betean control units Communicational problems with SAS, internal fault. SAS-000E steering wheel angle sensor internal fault.am dat jos spira ,am curățat senzori dar nu a mers.intrebarea e, dacă o înlocuiesc cu una noua va merge sau mai este și alt defect.multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jul 2017 · Report post Intrebare pentru RROMCIC: vad ca ai curatat senzorii acum 4 ani, a tinut treaba sau ti-a revenit eroarea? Merci. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Sep 2020 · Report post La 2/26/2014 at 6:19 PM, BogdanG a spus: Tu ai alt tip de senzor, nu are treaba cu subiectul asta . La 2/25/2014 at 8:24 PM, BogdanG a spus: Prima data incepe la temp scazute dupa care da eroare din ce in ce mai des pana cand devine eroare permanenta . Salut Bogdan,am si eu o intrebare in legatura cu spira de sub volan la un xc90 2008.Am eroarea permanent,intrebarea este daca o schimb cu una noua mai trebuie calibrat ceva sau scris vreun soft?Multumesc mult. Share this post Link to post Share on other sites