Posted 19 May 2013 · Report post Buna seara! Astazi dupa un drum Brasov-Buzau cu cativa km inainte sa ajung s-a turat dintr-o data in mers la 6000 de rotatii, a inceput sa iasa fum puternic, am tras pe dreapta si dupa 5minute am repornit-o sa merg mai departe, dupa aproximatic 100m mai rau s-a turat si iesea fum de peste tot, in masina, de pe sub capota, in prima faza am zis ca a luat foc, am desfacut furtunurile de la intercooler si erau numai ulei, dupa ce am ajuns acasa (tractat) am pornit-o cu furtunurile scoase si nu s-a mai turati... s-a mai confruntat cineva cu problema asta sau are cineva idee ce ar putea fi? Multumesc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 May 2013 · Report post O fi "luat-o pă ulei"? 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 May 2013 · Report post Pune-o la un test si vezi ce zice .Asa pompieristic sa afli pareri nu e bine.Cum sa ajungi la 6000rpm cu diesel!!In fine erai poate speriat de evenimentul neplacut . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 May 2013 (edited) · Report post Nu cred O sa o merg maine in service cu ea, dar curiozitatea m-a facut sa cer pareri aici . Si da ...a ajuns la 6000, acul turometrului era "la maxim" insa masina nu era in viteza cand am vazut ca tot urca am scos-o pe liber, era peste tot numai fum, lumea de pe strada striga ca a luat foc Edited 19 May 2013 by d3lir Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 May 2013 (edited) · Report post A bubuit turbina si a tras ulei pe admisie . Ai scapat ieftin zic eu , in cele mai multe cazuri crapa motorul de la lipsa de ungere. Edited 19 May 2013 by Brava 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 May 2013 · Report post Si eu sunt de aceiasi parere cu Raula, ca a luat-o pe ulei. Cam asa se manifesta. Am patit-o eu la un Renault si din pacate 2 pistoate s-au topit in motor Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 May 2013 · Report post Bun.Conditia normala de functionare a motorului este sa aiba limitare la 4400rpm in gol.Trebuie vazut ce erori ai si de aici se deduce ce si cum Banuiesc ca ai un 1.6 D .La service si apoi concluzia Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 May 2013 (edited) · Report post Bun.Conditia normala de functionare a motorului este sa aiba limitare la 4400rpm in gol.Trebuie vazut ce erori ai si de aici se deduce ce si cum Banuiesc ca ai un 1.6 D .La service si apoi concluzia Cand combustibilul este uleiul din turbina pe care il trage necontrolat , cum se limiteaza la 4400 rpm ? Edited 19 May 2013 by Brava Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 May 2013 · Report post Al 3-lea 2L diesel cu problema asta. DIn pacate nu este numai turbina de schimbat acum . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 May 2013 · Report post Ce ar mai putea fi pe langa turbina? (Stiu ca nu de mult am vazut la stiri un S40 care a luat foc pe A1, ma intreb acum daca tot de la poblema asta o fi fost) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 May 2013 · Report post Turbina a halit uleiul din baie si l- a bagat pe atmisie si ai mers pe ulei .Trebuie sa vezi daca motorul a fost afectat dupa acest incident pentru ca in momentul in care motorul a luat-o pe ulei a facut mai multe ture decat ai in bord pentru ca masina a mers pe ulei si nu mai ai limitare cum ai pe injectie cand iti taie calculatorul la 4500 rpm . Motorul facand mai multe ture forteaza in ceva asta ramane sa vezi sau sa depistezi la service. Bafta in rezolvare problemei Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 May 2013 · Report post @D3lir, in acest moment mai ai ulei in baie ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 May 2013 · Report post Ontopic oarecum: Cum se poate evita asta? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 · Report post Bogdan: sa zic ca mai erau cam 4L de ulei in ea, eu am dus-o la service pornită, cu furtunurile scoase exact ca in poza, la motor nu s-a auzit niciun zgomot ciudat, mâine o sa umble la ea, sper sa nu am si alte surprize. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 · Report post Nu o sa ai surprize. Cred ca nu ai lasat motorul sa se tureze in gol la 6000 rot/min mai mult de 30-40 secunde. Atata timp cat mai avea asa de mult ulei...n-are nimic!! Ai avut noroc! ps: Cel caruia i-a luat foc masina pe autostrada...a luat foc datorita scurgerilor de motorina de la un injector pe care le-a ignorat....pana cand motorina a ajuns pe evacuarea motorului care era incinsa...si a luat foc!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 · Report post Sune a runaway diesel. Si cum ai oprit-o? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 · Report post Zack: deși mi s-a părut o vesnicie cred ca nu a stat mai mult de 40secunde, sper sa nu mai am alte surprize. Bartro: am încercat toate metodele, oprit cu cheia, scos cheia din contact, in a 3-a si tot degeaba, s-a oprit singura pana la urma .... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 (edited) · Report post De fumul care era nu gaseam clapeta de la capota dapoi sa mai umblu in portbagaj ) Edited 21 May 2013 by d3lir 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 · Report post oricum e bine ca e cutie manuala sper ca ambreajul nu o ramas cu sechele 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 · Report post La 3500 se poate pleca cu a 4-a. E de studiat daca la 5-6000 se poate opri in 5-6 dar ma indoiesc ca nu rezulta alte daune serioase. A mea face 5400rpm si va pot spune ca la turatia aia rupi un stalp in doua, masina se transforma intr-un urias arc gata sa erupa. E diferenta substantiala de putere intre 4500 si 5400rpm. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 (edited) · Report post Dar daca se obtura teava de esapament cu.....talpa piciorului (cu un adidas, pantof...ceva) nu era mai rapid? ps: Ai avut noroc ca s-a oprit singura. Edited 21 May 2013 by zack Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 · Report post Dar daca se obtura teava de esapament cu.....talpa piciorului (cu un adidas, pantof...ceva) nu era mai rapid? ps: Ai avut noroc ca s-a oprit singura. Daca vrei sa tragi cu tunul, poti incerca. Cred ca e exclusa obturarea, e prea mare volumul de aer. Poate doar o valva plasata aproape de motor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 May 2013 · Report post Eu numai la obturare nu ma gândeam atunci ... Mi-a spus multă lume ca am fost norocos ca s-a oprit singura, masina nu era in mișcare când am încercat s-o opresc cu frână in a 3-a. Share this post Link to post Share on other sites