opus

Ulei Cv automata...

8 posts in this topic

La a mea cutie automata uleiul a fost schimbat in 2005...la 160 000 km......acum scriem 2008 si am 200 000 km parcursi .........mai apar in cartea service doua verificari respectiv completari.....ultima la 180 000 km....[automatenoel Castrol TQ III ].....intrebarea pt cei in masura sa dea raspunsul OK a-r fi......cat mai merge???.....cat ma costa cam stiu :-\........

Share this post


Link to post
Share on other sites

opus, eu nu am cutie automata... Insa stiu asta :culoarea lichidului (daca scoti un pic de-acolo) ar trebui sa fie rosu CLAR, daca e decolorat sau alta culoare - trebuie schimbat brusc.

Uite ceva de-afara, care spune ca ATF-ul (automatic transmision fluid) nu trebuie schimbat ci doar completat, daca este cazul.(daca e culoarea nashpa sau e nivelul scazut-adica nu curge cind scoti busonul.) Asta de-aici a vrut sa-l schimbe, nu sa-l completeze - a facut asta pentru linistea lui - nu ca ar fi fost foarte necesar.

"1. RE: "ATF is not a service item", the owner manual says "no need to flush the ATF" for normal service, but considering that it is a very expensive item to repair and with my modified technique it is very easy to flush (easier than doing engine oil change).

2. Here is my technique-modified from Haynes. No need to remove the battery and battery tray and no need to disconnect the hose from the cooler. Get a box wrench 24-mm (Sears). The drain plug for the ATF is on the Right side of the Transmission casing. Drain ATF, you should get approx. 3.5 liters out the first time. This is the amount you need to put back during the final top-up.

However, for the each flush cycle:

-Reinstall the drain plug finger-tight.(strans cu degetul). Add just 2 liters of ATF. Start the engine (don't drive as the drain plug is not tightened), shift through all gears with at least 5 seconds in each gear. Drain the ATF.

Repeat the above steps until the ATF is clear, it usually takes 3-4 cycles or approx. 8 liters of ATf to be wasted. At the final topup, add approx. 3 liters, run the engine and check the ATF (using standard procedure as in the onwer manual as to how to check the ATF level). In my experience during the final run I added 3.5 liters. This way you only need one case of 12 liters of ATF. I think this is good preventive maintenance."

Sa-mi zici daca te mai pot ajuta cu ceva privitor la asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o metoda nonintruziva destul de usor de aplicat, si oarecum eficienta, insa destul de costisitoare doatorita cantitatii mari de ulei consumat. Daca mai folosesti si ceva de calitate super.... :)

Eu am procedat altfel la o cutie automata... Astea au un fel de baie de ulei, care poate fi demontata foarte usor (e bine sa ai acces la un elevator, la scule bune si la un mecanic). O data ce nu mai ai baie, uleiul se scurge COMPLET din cutie. Deci inlocuirea se poate face dintr-un singur pas, cu intreaga cantitate de ulei necesar.

Alt beneficii ale demontarii baii:

- poti curata aceasta baie (cel mai mult gunoi, de la depuneri ale uleiului pana la span, se strange aici). Daca tot bagi ulei nou si de calitate, ar fi bine sa te asiguri ca totul e luna acolo

- prin cantitatea si felul acestui gunoi iti poti face o idee clara a uzurii cutiei

- cum 95% din cutiile automate au filtru de ulei (da, exista si fara! :) ), il poti schimba si pe ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pt raspunsuri............daca ma decid sa schimb uleiul voi face cum ai spus tu fiu al Dunelor....deocamdata uleiul e "rosu clar"....nivelul la joja si la rece, si la cald e in parametrii asa ca verdictul e ...mai merge..... :thumbsup2::beertogether:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica nivelul pe joja si CULOAREA uleiului! Cum spunea si Matrixx trebuie sa fie roziu .Daca e maroniu-verzui (culoarea specifica unui ATF uzat ) trebuie schimbat. Cutia ta sigur are baie de ulei si acolo se afla si filtrele. E bine sa o demontezi si sa cureti aceste filtre. Se schimba doar daca au sita rupta.

BAFTA! ;)

cutiealt5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si uitat ca am un astfel de topic ! Iata ca de atunci a tot mers 850-ul meu, scriem anul 2011 si 243.000 km si uleiul cel rosu din cutia automata incepe sa nu mai fie rosu. Vreau sa i-l schimb si am urmatoarele intrebari: cumpar ulei de care a avut, cumpar ceva ce i-mi recomanda Midnight Caller sau pot folosi uleiul " Universal "din pdf, am vreo zece litri...??? Multumesc pt raspunsurile pe care le voi primi !!!! :-*

rinatol.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu folosesti acel ulei "universal" numit si Dexron II. Acest ulei a fost inocuit in industria auto prin anul 1993 de Dexron III, iar aceste doua norme nu sunt compatibile. Sunt convins ca MC iti recomanda ceea ce trebuie.

Urmeaza sfatul lui Matrixx, metoda lui este cea mai buna deoarece baia la 850/S70 nu se poate da jos decat daca scoti motorul cu totul.

Eu folosesc aceasta metoda cu o mica diferenta si anume, intre fiecare scurgere/completare conduc putin masina.

Spor la treaba !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu folosesti acel ulei "universal" numit si Dexron II. Acest ulei a fost inocuit in industria auto prin anul 1993 de Dexron III, iar aceste doua norme nu sunt compatibile. Sunt convins ca MC iti recomanda ceea ce trebuie.

Urmeaza sfatul lui Matrixx, metoda lui este cea mai buna deoarece baia la 850/S70 nu se poate da jos decat daca scoti motorul cu totul.

Eu folosesc aceasta metoda cu o mica diferenta si anume, intre fiecare scurgere/completare conduc putin masina.

Spor la treaba !!

Multumesc DragosGD, nu am stiut ca uleiul meu este Dexron II. E clar ca voi cumpara alt ulei. :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now