ionut_vantu

miros de gaze in masina

26 posts in this topic

de unde ar putea veni un miros puternic de gaze nearse cand deschid geamul la un volvo 850, am fost cu ea la service si i-am verificat toata instalatia de evacuare si este ok., nu pierde pe nicaieri.Stie cineva de unde ar putea veni acel miros din zona motorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur au verficat si conducta "flex" dinaintea catalizatorului? Ar fi bine daca ne-ai spune ce motor si din ce an e masina ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu aceeasi problema, motor 2.0 20V non-turbo.

Presupun 2 probleme - cea scrisa de Cristian mai sus (conducta dinaintea catalizatorului - slabe sanse, cel putin la mine) si a 2-a e ventilarea blocata in bara spate (citisem nu stiu unde). Cand o sa am ceva timp, o sa ma ocup de problema data si voi scrie aici rezultatele. Daca stie cineva solutia, rog sa dea de stire :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul este de 2500,si nu am racord flexibil inainte de catalizator are un inel[pe post de garnitura intre catalizator si galerie] pe care l-am inlocuit. ,masina este din 1992.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirosul e mai persistent cind stai mult la relanti (in trafic, de exemplu) sau nu conteaza in ce mod e masina ? Adica ai observat ca miroase permanent sau dispare (se mai atenueaza) cind mergi, se accentueaza la accelerare, etc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inelul respectiv este si la mine montat. Este sigur etans? Suportii motor sunt ok? Daca motorul se misca din cauza suportilor "obositi" pot scapa gaze pe la inel . La mine au fost rupte acu 1 an 2 din 3 suruburi care prind suportul din spate de cutie (cel care este pe hydrotampon in spate) si tot motorul era cumva dat pe spate si se deplasase usor si inelul de fapt tot esapamentul. Cand pleca de pe loc se accentua si mai tare miscarea si scapa si mai mult pe la inel. Cand motorul mergea la relanti aproape ca nu scapa nimic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

inclusiv cand sta la relanti se simte mirosul foarte puternic de gaze, eu ma gandeam sa nu fi iesit vreun furtun de la epuratorul de gaze daca zic bine cel de sub admisie, ce ziceti sa umblu acolo?.Tampoanele la motor sunt ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SI asta este o posibilitate..ce motor ai in el 20V sau 10V?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2500cm ,20valve

Ai un nr. De telefon sa te sun.

De obicei cand porneste electroventilatorul este si mai persistent mirosul deci e clar ca este de la motor problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita-te si la capacul de culbutori sa nu fie ulei pe-acolo, sa pice pe toba si sa miroasa a ulei incins...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2500cm ,20valve

Ai un nr. De telefon sa te sun.

De obicei cand porneste electroventilatorul este si mai persistent mirosul deci e clar ca este de la motor problema.

Telefon am dar cred ca e scump sa suni in Germania pe mobil ;)

Se vede pe motor pe undeva ulei? Da jos cum zice Midnight capacul de la bujii (6 torx 30) si vezi daca acolo e plin de ulei...evident pe laterale daca ai prelingeri de ulei...

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

La capac nu am ulei se vede puțin ulei pe la joja de ulei si sus si jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum in principiu nu e o idee rea sa dai jos galeria de adminise (atentie la furtunul de la supapa V-VIS! ) si sa te uitl al colectorul de ulei (de fapt cel mai bine sa schimbi cu tot cu furtune). Poti sa te uiti si la sita care vine de la colector pana la furtunul gros de admisie aer . E posibil sa fie infundata. Poti sa o si arunci. Cauta pe google Volvo 850 Flame trap si o sa vezi despre ce vorbesc daca nu e suficient de clar.

Cristian

Share this post


Link to post
Share on other sites

epuratorul de gaze se curata? cum daca este posibil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate curata...costa nou in jur de 25 de euro...oricum e o munca nashpa curatatul in sine. Poti sa i-l lasi in motorina scufundat ca sa se "moaie", dar sincer eu zic ca e mai bine sa-l inlocuiesti. Cunosc "isteti" care au bagat aer comprimat in el :D :D

Oricum trebuie sa dai jos galeria de admisie (care nu e o tragedie...cateva suruburi (unul de fapt) e mai nasol cel de sub termostat). Restul e relativ simplu, cele 4 suruburi de sus de la galerie (cap de 10) se scot complet.

Apoi cele de pe randul de jos se slabesc cateva ture.

Apoi sub galerie ai doua suruburi cu cap de 12, unul tine joja de la ulei, al doilea e mai in spate adica mai aproape de motor. Furtunul de la filtrul de aer trebuie scos., e bine sa scoti si filtrul de aer.

Rampa cu injectoarele e prinsa cu 2 suruburi de galeria de admisie. Ai grija cand o extragi ce se intampla cu garniturile de la injectoare!!.

Galeria se scoate in sus si o asezi in locul filtrului de aer sa zicem.

Acuma ai epuratorul in fata ta . Verifica gaura de la furtunul gros care intra in el sa nu fie astupata de ulei coclit.

E bine sa ai garnitura de la admisie noua ca nu se stie daca o scoti intreaga pe cea veche. Furtunele le-am schimbat si pe alea ... Cel care iese din interiorul galeriei de admisie si merge la clapeta de acceleratie l-as schimba oricum pt ca e sigur casant.

Gasesti si pe net tutoriale cu poze (cauta pe Google Volvo 850 PCV )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epuratorul meu are un singur furtun sus, am vazut ca sunt si cu doua furtuna unul duce in chiuloasa pot sa ii pun așa ceva la mine, e vreo problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil nu ai gaura din capacul de la chiulasa...

Banui ca la tine e montat 1 si nu 1a http://www.volvopart...trimLevel=24645

Poate daca schimbi capacul la chiulasa...dar e prea mult stress dupa parerea mea.

Desi in catalog scrie ca 1 e pt 10V si nu 20V...Fa mai bine o poza :D

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult pentru ajutor o sa ma apuc de treaba si va tin la curent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri am depistat de unde vin gazele in masina, este la fel ca in filmul postat de matrixxx, si anume cand scot joja de ulei se vede cum da gaze pe acolo chiar si cu joja pusa tot scapa gaze. ce este de facut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cind scoti joja si observi scapari de gaze, nu scapi fara sa schimbi PCV-ul. Exista un kit, cu furtune, coliere, etc.

Demontezi admisia si-l gasesti in "spatele" ei.

post-96-0-80454900-1373330075_thumb.jpg

post-96-0-21544100-1373330080_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreaba-l pe "Midnight Caller" aici pe forum sau intra pe net si "gugaleste".

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat pcv nu mai scoate asa multe gaze pe la joja ,dar mirosul de gaze persista, o sa ii schimb si catalizatorul sa vad ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mirosul vine de la uleiul pe care il pierde pe la semeringul de la volanta si il arunca pe toba de esapament .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now