Sign in to follow this  
Followers 0
driv3r

Cum am curatat clapeta de acceleratie (ETM)

1 post in this topic

Deoarece am vazut ca mai multi benzinari au probleme cu subiectul, azi m-am decis sa intreprind si eu o curatire de mentenanta mai mult, nu aveam probleme oricum.

Din pacate nu am facut poze, eram prea entuziasmat (sunt tutoriale in engleza si pe youtube), dar voi incerca sa descriu procedeul DIY, pe pasi, daca gresesc ceva, sa ma corectati.

1. Am deconectat bateria. Mai intai borna -, apoi borna +. Am asteptat cca. 10-15 minute, inainte sa scot orice mufa, timp in care am cercetat cam ce scule imi trebuie.

2. Am demontat mai intai admisia de la turbo. E furtunul ala mare negru, care trece peste motor. Am desfacut cele 2 torx de 20 din fata, apoi cu o surubelnita sau un teu cu tubulara in cap de 6-7 se desfac cele 2 coliere din capetele furtunului. Aici va fi putinmai greu cu cel dinspre radiator, dar e accesibil cu o surubelnita mai mica, respectiv teu scurt. Am blocat gaurile de la furtunele spre intercooler, respectiv spre turbo cu pungi prinse cu gumite, ca sa nu intre praf si mizerie inauntru.

3. Am scos un furtun de aer (mic) care intra sus in dreapta in bloc. Incurca, si l-am scos usor, are doar o clema, se poate scoate cu mana.

4. Am scos mufele care intra in admisia de aer spre ETM, le-am curatat cu aer comprimat. Nu am scos senzorii din furtunul de admisie spre ETM.

5. Am desfacut colierele care tin furtunul gros care intra in ETM, dinspre intercooler, pe ambele parti. Am scos furtunul care intra in ETM cu grija, un pic prin rasucire. Atentie la senzori si la mufe !

6. Acum aveti acces facil la ETM. Pe al meu scria Bosch si un cod, nu am retinut exact. Cu o tubulara de 10 si o cheie cu clichet am desfacut cele 4 suruburi care tin ETM de admisie, fara sa demontez galeria de admisie. Suruburile sunt cu capul in jos, merg desfacute pe pipaite sau puneti o oglinda mai jos. Nu au fost foarte stranse.

7. Am scos mufa din lateralul ETM si l-am scos afara. Se curata clapeta si interiorul bine de tot. Pentru curatat am folosit spray din Lidl, "Engine cleaner", o carpa moale si o periuta (ca si aia de dinti) de sarma, mica. Insistati cu rabdare, lasati la inmuiat mizeria, si iese destul de curat pana la urma. Nu folositi o periuta prea aspra, veti zgaria metalul din interior.

8. Pentru uscare am suflat cu aer comprimat.

9. Nu am schimbat garnitura dintre ETM si admisie. Era in stare buna (vizual cel putin).

10. Montajul in ordine inversa. Se pune mai intai borna + si apoi -.

Sper sa fie de folos cuiva, candva.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0