alexpopeystar68

Parcare in panta

16 posts in this topic

Intrebare : daca parchez in panta si nu trag frana de mana, cu

schimbatorul in pozitia P e o problema?

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e deloc. Ba chiar e bine, ca nu fortezi in blocajul cutiei...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca e bine sa tragi frana de mana dupa care o pui pe parcare .Abia atunci nu fortezi in blocajul cutiei,pe probate.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca e bine sa tragi frana de mana dupa care o pui pe parcare .Abia atunci nu fortezi in blocajul cutiei,pe probate.

pare plauzibil ce zici, mai vedem ce zic si altii, mersi oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parchezi masina intr-o panta mai abrupta fara sa tragi frana o pui pe parcare opresti motorul iei piciorul de pe frana dupa care pornesti motorul si o scoti din parcare o sa se auda un zgomot ca si cum ar forta . Daca tragi frana de mana dupa care o pui in parcare ,comd o sa pleci nu o sa se mai auda zgomotul si o sa se miste mai usor levierul din parcare in drive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima daca se trage frana de mana, se pune in N, se ia piciorul de pe frana, dupa care se baga in P .

Altfel tragi cu forta de maneta de faci muschi iar bine cutiei nu-i face garantat .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blocarea cutiei in acel "P" se face cu un mecanism extrem de solid/rezistent mai de graba sufera planetarele decat cutia la acele socuri la parcarea/plecarea din rampa/panta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ordinea e asta, pentru cutie automata : frana de picior, frana de mana, N,

se elibereaza frana de picior si P; am inteles!

mersi mult Bogdan G.

Blocarea cutiei in acel "P" se face cu un mecanism extrem de solid/rezistent mai de graba sufera planetarele decat cutia la acele socuri la parcarea/plecarea din rampa/panta.

Pai sa nu mai parcam in rampa/panta deloc?

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa nu mai parcam in rampa/panta deloc?

Sau pui un opritor la roata :D :D :D!

post-1775-0-66244400-1371532140_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MariusB si eu eram de aceiasi parere ca si tine pana cand am parcat in rampa fara frana de mana si cand sa plec am fortat mai tare si de atunci parca se misca mai greu maneta din P in N .

Un prieten cu un Passat DSG mi-a aratat ca e mai bine cu frana de mana trasa cand esti parcat in rampa/panta . Avea dreptate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Empiric vorbind, blocarea cutiei se face cu un cui/carlig care blocheaza/agata o roata dintata, comanda acestui cui/carlig se face de catre tija de comanda mecanica a cutiei, care este actionata de cablul care face transferul de miscare mecanica de la schimbator. Tot acest mecanism de comanda este foarte solicitat daca toata trnsmisia este in tensiune ca urmare a parcarilor in plan inclinat facute incorect. Procedura descrisa de Bogdan este foarte corecta, asfel eliminanduse eventuale tensiuni, atat din cutie cat si din comanda acesteia. Oricum indiferent de situatie/masina o parcare corecta implica actionarea franei de parcare inaintea ridicari piciorului de pe frana de serviciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Oricum indiferent de situatie/masina o parcare corecta implica actionarea franei de parcare inaintea ridicari piciorului de pe frana de serviciu.

Asta daca nu e iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta daca nu e iarna.

Ba si cand e iarna daca masina este in conditii de exploatare corecte. PS Apa ca sa inghete nu intra daca cablurile sunt bune, eventual si unse pentru intretinere, la masinile din alte timpuri da intra apa peste tot si oricand. Totusi recunosc ca paza buna te scpa de primejdia rea (adica dupa -10grade nu mai actionez frana da parcare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dane dar frana de mana e numai pt vara? Nu am vazut scris asta in manual . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce inteleg, voi vreti ca masina sa fie asigurata in frana de mana si reasigurata in cutie. Daca e asa, cel mai corect ar fi sa pui frana de picior, actionezi frana de mana, eliberezi frana de picior, masina se va misca putin pana se va aseza in frana de mana, asiguri cu frana din cutie.

In felul asta masina sta in panta doar in frana de mana si asigurata de cutie.

La plecare nu cred ca mai conteaza. Levierul , daca masina nu a stat "sprijinita" in cutie, o sa se miste cat mai usor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact.

Daca masina sta sprijinita pe cutie se misca greu schimbatorul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now