Cristian Scutaru

Povestea unei tetiere de V70

9 posts in this topic

Acu 3 saptamani am plecat in concediu cu 850ul din Berlin spre Portugalia la un prieten foarte bun cu care am fost coleg de scoala si facultate. El este si cel care acuma 6 ani mi-a dat ideea sa cumpar un 850, cand eu cautam o masina.

Am plecat din Berlin si am trecut mai intai prin Köln de unde am preluat o tetiera de la un V70 de la un amic si urma sa o predau inainte de "sosire" in sudul Germaniei la alt amic comun. Cam absurda ideea sa plimb tetiera 6000km cu mine dar la urma urmei who cares :smile: ?

Din Köln am mai facut o pauza in Paris cateva zile si apoi am plecat spre Portugalia mai departe. Am ramas vreo 2 zile in BIlbao (super misto zona apropo) si apoi duminica am plecat din Bilbao spre Porto. Am luat teapa cu 2 benzinarii GPL care le alesesem de pe net , cea din Burgos (Spania) si Chaves (Portugalia) amandoua nu (mai) existau. Asa ca am mers pe benzina mai departe, nu a fost o tragedie, benzina e mai ieftina in Spania.

Am ajuns pe la 7 seara in Porto si cand am ajuns pe strada de la prietenul meu am oprit ca sa identific poarta. Cand am intors masina ca sa o parchez "definitiv" mi-a murit motorul...Nu m-am gandit la nimic suspect la momentul respectiv si am dat sa o repornesc. Nu a vrut. Dupa cateva secunde de dat la cheie deodata a inceput sa iasa un fum gros alb de sub capota din zona radiatorului. Am scos cheia instant si cu un morcov imens m-am uitat sub capota, crezand ca s-a dus motorul.

Sub capota am gasit cablajul care vine de la releul de injectoare (cel gri de langa farul din stanga) era complet topit cu tot cu soclul releului.

Am rasuflat cumva usurat cand am realizat ca se putea intampla oriunde in cei 2900km pe care deja i-i facusem mai ales in Spania ... Am dat telefon la prietenul meu din Berlin cu T5 si i-am "comandat" un releu cu tot cu soclu . Luni a fost la dezmembrari si mi-a trimis cu DHL un pachetel cu directia Porto.

Intre timp m-am ocupat de T5-ul prietenului meu din Porto la care am schimbat sistemul PCV, furtunele de la turbo, ventilatorul interior si alte maruntisuri. Cu masina lui m-am si miscat toata saptamana a mea fiind nefunctionala.

Am procurat cabluri si m-am apucat vineri de reparat. Tot vineri spre pranz au venit si piesele din Germania. Am inlocuit cablurile, recositorit, izolat samd.

Montat totul la loc si dat la cheie....dupa 2 secunde iarasi fum gros alb ....FUUUCK!!!!!

De data asta capota nu a fost inchisa si am vazut ca grosul vine din mijlocul compartimentului motor ... Am desfacut filtrul de aer si cam tot ce e prin zona pana a ramas doar motorul si cutia de viteze :D si am vazut si care a fost sursa "incendiului": cablajul motor in punctul unde se despart toate firele care merg la diferitii senzori.

Topite erau cablurile de la injectoare, debimetru, senzor pozitie ax came, senzor RPM, senzor viteza .

Norocul meu ca prietenul a avut suficienta prezenta sa i-mi trimita 2 relee cu tot cu soclu, cel montat s.a topit imediat si el evident.

Luasem deja in calcul sa sun la ADAC ( ma aduc acasa cu avionul la asa ceva cu tot cu familie).

Sambata am desfacut tot cablajul motor de la computere si am refacut toate cablurile "parlite". Apoi spre dupa masa am dat prima cheie cu injectoarele neconectate (aveam o banuiala ca acolo a fost buba). La prima cheie nu a mai iesit fum Yeah...

Pus mufele pe injectoare...dat la cheie...nu pornea, demarorul invartea....

Gasit fisa care uitasem sa o pun pe bobina de inductie :D ... tot nu pornea.

Citit erorile: senzor pozitie ax came nu da semnal...shit poate se prajise.

Ma mai uit pe la mufe si vad ca senzorul respectiv are aceeasi mufa ca cel de la pompa de relanti...asa ca schimb cablurile intre ele :D

Si...

Duminica montat restul la loc si prins totul ISO si DIN conform :D

Luni plecat din Portocalia spre Valencia, pe la Madrid am avut la 7 seara 39°!!!

Apoi cu mici statii prin Franta am ajuns azi in sudul Germaniei langa Stuttgart, maine e ultima etapa la Berlin....

Tetiera nu am mai reusit sa o predau pt ca am zacut intr-un ambuteiaj nasol la Berna si am pierdut prea mult timp...Restul excursiei o va face cu DHL-ul din Berlin

In rest sunt pozele pt "explicatii" suplimentare.

Salutari

Cristian

post-5223-0-62020500-1373743675_thumb.jp

post-5223-0-93306300-1373743680_thumb.jp

post-5223-0-71739600-1373743683_thumb.jp

post-5223-0-59546500-1373743690_thumb.jp

post-5223-0-24322200-1373743695_thumb.jp

post-5223-0-11852500-1373743707_thumb.jp

post-5223-0-97055600-1373743711_thumb.jp

post-5223-0-93416900-1373743716_thumb.jp

post-5223-0-29943200-1373743740_thumb.jp

post-5223-0-70590700-1373743745_thumb.jp

post-5223-0-42100000-1373743751_thumb.jp

post-5223-0-84545700-1373743757_thumb.jp

post-5223-0-24323900-1373743763_thumb.jp

post-5223-0-62748600-1373743770_thumb.jp

post-5223-0-90226600-1373743777_thumb.jp

post-5223-0-09819000-1373743784_thumb.jp

post-5223-0-65319200-1373743795_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca de la tetiera a luat foc :)))

Bine ca ai rezolvat problema si ai ajuns acasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari! Am ras jumatate de minut la faza cu "un morcov imens"! Dar aceasta postare mi-a dat de gandit. In caz de ceva mecanic, m-as descurca relativ ok, dar daca patesc (doamne fereste) faze ca astea cu partea electrica, cred ca incep sa dau pe telefoane. Inca odata, felicitari pentru efortul de a salva aceasta masina! Multi km fara fum de sub capota!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca s-a rezolvat ! Mie mi s-a topit cablajul de la motorasul de stergatoare ...... cand ningea de rupea , a fost vis !!

Concediu placut si fara incidente de acum incolo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteptam si versiunea tetierei :) altfel nu avem incotro decat sa te credem pe tine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna povestea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si care o fi motivul celor intamplate ? Adica tocmai navighez prin Elvetia cu 850-ul si cand am familia si cainele la bord mi-ar placea sa stiu la ce anume sa fiu atent pentru a preveni (daca se poate desigur) astfel de neplaceri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu-mi pot explica ce a putut topi firele alea...Nu-mi vine gandul decit la vreo improvizatie din trecut, uitata cindva, pe undeva...vreo siguranta supradimensionata...dar la cum cunoaste Cristian masina putine sanse sa fi facut el asa ceva - poate asa a cumparat-o, cu vreo innaditura undeva...vreo magarie...

Oricum, din poze vad ca a fost ceva de munca. Important e ca ai avut rabdare si ai reusit sa pleci cu bine cu masina de-acolo.

Cit mai multi km fara probleme !

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat si eu atent in zona si nu am gasit absolut nimic suspect (din pacate cumva)...

Singurele "improvizatii" la partea respectiva de cablaj sunt de la instalatia de gaz:

- masele de comanda de la injectoare au fost intrerupte si intercalate cu unitatea care blocheaza injectoarele.

- 1 fir de la sonda lambda la fel a fost taiat si trecut prin computerul centralei de gaz

- 1 fir de la clapeta de acceleratie (potentiometru) este adaugat.

In rest nimic suspect.

La nici una din punctele mentionate mai sus nu am gasit nimic ciudat, toate erau cositorite si apoi cu furtun care se strange cand da de caldura (cum se cheama asta in romana?) si apoi cu iso band + furtun anti viezure sau ce animal o fi ala...

Ce e la al meu aiurea cumva este ca am injectia pe banc si vin 2 fire groase de 2mm² sau 4 nu mai tin minte care se impart in 5 fiecare. Acolo era cam macel in zona...si faza e ca asa un fir gros rezista o gramada pana se topeste...si au suferit mai intai restul din zona...

La releul vechi am inspectat un pic placa si parea cumva ca sunt puncte cositorite rau dar e greu de zis daca e chiar asa si daca da daca nu din cauza caldurii animalice de la scurt.

Oricum motorul are puterea nominala :D si asta chiar pe gaz

post-5223-0-43314000-1373831753_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now