Acu 3 saptamani am plecat in concediu cu 850ul din Berlin spre Portugalia la un prieten foarte bun cu care am fost coleg de scoala si facultate. El este si cel care acuma 6 ani mi-a dat ideea sa cumpar un 850, cand eu cautam o masina.
Am plecat din Berlin si am trecut mai intai prin Köln de unde am preluat o tetiera de la un V70 de la un amic si urma sa o predau inainte de "sosire" in sudul Germaniei la alt amic comun. Cam absurda ideea sa plimb tetiera 6000km cu mine dar la urma urmei who cares ?
Din Köln am mai facut o pauza in Paris cateva zile si apoi am plecat spre Portugalia mai departe. Am ramas vreo 2 zile in BIlbao (super misto zona apropo) si apoi duminica am plecat din Bilbao spre Porto. Am luat teapa cu 2 benzinarii GPL care le alesesem de pe net , cea din Burgos (Spania) si Chaves (Portugalia) amandoua nu (mai) existau. Asa ca am mers pe benzina mai departe, nu a fost o tragedie, benzina e mai ieftina in Spania.
Am ajuns pe la 7 seara in Porto si cand am ajuns pe strada de la prietenul meu am oprit ca sa identific poarta. Cand am intors masina ca sa o parchez "definitiv" mi-a murit motorul...Nu m-am gandit la nimic suspect la momentul respectiv si am dat sa o repornesc. Nu a vrut. Dupa cateva secunde de dat la cheie deodata a inceput sa iasa un fum gros alb de sub capota din zona radiatorului. Am scos cheia instant si cu un morcov imens m-am uitat sub capota, crezand ca s-a dus motorul.
Sub capota am gasit cablajul care vine de la releul de injectoare (cel gri de langa farul din stanga) era complet topit cu tot cu soclul releului.
Am rasuflat cumva usurat cand am realizat ca se putea intampla oriunde in cei 2900km pe care deja i-i facusem mai ales in Spania ... Am dat telefon la prietenul meu din Berlin cu T5 si i-am "comandat" un releu cu tot cu soclu . Luni a fost la dezmembrari si mi-a trimis cu DHL un pachetel cu directia Porto.
Intre timp m-am ocupat de T5-ul prietenului meu din Porto la care am schimbat sistemul PCV, furtunele de la turbo, ventilatorul interior si alte maruntisuri. Cu masina lui m-am si miscat toata saptamana a mea fiind nefunctionala.
Am procurat cabluri si m-am apucat vineri de reparat. Tot vineri spre pranz au venit si piesele din Germania. Am inlocuit cablurile, recositorit, izolat samd.
Montat totul la loc si dat la cheie....dupa 2 secunde iarasi fum gros alb ....FUUUCK!!!!!
De data asta capota nu a fost inchisa si am vazut ca grosul vine din mijlocul compartimentului motor ... Am desfacut filtrul de aer si cam tot ce e prin zona pana a ramas doar motorul si cutia de viteze si am vazut si care a fost sursa "incendiului": cablajul motor in punctul unde se despart toate firele care merg la diferitii senzori.
Topite erau cablurile de la injectoare, debimetru, senzor pozitie ax came, senzor RPM, senzor viteza .
Norocul meu ca prietenul a avut suficienta prezenta sa i-mi trimita 2 relee cu tot cu soclu, cel montat s.a topit imediat si el evident.
Luasem deja in calcul sa sun la ADAC ( ma aduc acasa cu avionul la asa ceva cu tot cu familie).
Sambata am desfacut tot cablajul motor de la computere si am refacut toate cablurile "parlite". Apoi spre dupa masa am dat prima cheie cu injectoarele neconectate (aveam o banuiala ca acolo a fost buba). La prima cheie nu a mai iesit fum Yeah...
Pus mufele pe injectoare...dat la cheie...nu pornea, demarorul invartea....
Gasit fisa care uitasem sa o pun pe bobina de inductie ... tot nu pornea.
Citit erorile: senzor pozitie ax came nu da semnal...shit poate se prajise.
Ma mai uit pe la mufe si vad ca senzorul respectiv are aceeasi mufa ca cel de la pompa de relanti...asa ca schimb cablurile intre ele
Si...
Duminica montat restul la loc si prins totul ISO si DIN conform
Luni plecat din Portocalia spre Valencia, pe la Madrid am avut la 7 seara 39°!!!
Apoi cu mici statii prin Franta am ajuns azi in sudul Germaniei langa Stuttgart, maine e ultima etapa la Berlin....
Tetiera nu am mai reusit sa o predau pt ca am zacut intr-un ambuteiaj nasol la Berna si am pierdut prea mult timp...Restul excursiei o va face cu DHL-ul din Berlin
In rest sunt pozele pt "explicatii" suplimentare.
Salutari
Cristian