Sergio001

Probleme Distributie Volvo V50, an 2006, 1.6d

13 posts in this topic

Buna seara, tuturor.

Am un Volvo V50 (M/Mw76/V50), an 2006, motor D4164T, 1.6 D, 80 KW.

Am facut distributia si acum motorul nu mai merge asa bine.

Inainte motorul mergea foarte bine, torcea rotund, curat, fara vibratii sau zgomote stranii. Am facut distributia si schimbat capac pompa apa, iar acum motorul are vibratii mari si se aud tot felul de zgomote ciudate, ca ceva care freaca, in partea de jos dreapta a motorului, si un fel de duduit ( daca pot sa descriu sunetul in felul acesta, ceva similar cu sunetul scos cind teava de esapare sa fisurat undeva), sunet ce l-am depistat ca se transmite si se aude cel mai bine in furtunul ce duce la intercooler in partea stinga a masinii, zgomote ce cresc sau scad in intensitate in functie de turatiile motorului.

De tras, motorul trage binisor cu o acceleratie acceptabila, am facut deja in jur de 3.000 km si am mers cu viteze intre 120 km/h si 170 km/h in Germania, cu un consum mediu pe calculatorul masinii de 5.5 L/100 km si un consum instantaneu de 4.5 L la 120 km/h pe pilot automat.

As dorii sa intreb daca are cineva schema de reglaj a distributiei pentru acest tip de motor si daca sa mai intimplat si altor colegi lucrul acesta ?

Zgomotul de frecare ma gindesc sa nu fie din capacul de pompa de apa, poate au intins cureaua de distributie prea mult.

Ce vreau eu sa inteleg este ca daca distributia a fost gresita, motorul cum de mai merge, iar daca a fost pusa bine, ce ar putea fi ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu fie rupta si la tine patina de la lant ca la @ptutunaru !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap... la acel lant ma refer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorba de lantul dintre axele cu came, nu cureaua de distributie, dar zgomotul a trebui sa se auda in partea de sus a motorului in dreptul axelor, daca tu zici ca se aude jos, sa nu ai probleme cu fulia de pe arbore, cea care antreneaza cureaua auiliara, eu am schimbat-o anul trecut si pe aceasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ptutunaru.

La lantul de la axele cu came nu sa umblat. Si motorul torcea foarte frumos, fara vibratii inainte sa se umble la distributie. Distributie DAYCO. De aceea cred ca sa gresit ceva la montaj. Am schimbat cureaua de distributie, capac pompa de apa, intinzator, dar si fulia de pe arbore ca avea un inceput de joc, la modul ca se misca pe mijoc la presare cu miinile. Mi-e sa nu fie intinsa prea tare cureaua si sa fi afectat rulmentul de la capacul de la pompa de apa. Incerc totusi sa gasesc si schema cu punerea corecta a distributiei. Din cite am inteles, daca e pusa gresit doar cu un dinte, motorul poate totusi sa mearga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca poti sa pui tu distributia la punct, nu e treaba de amator, risti sa produci pagube mult mai mari, asculta de sfatul colegilor de pe forum, care sunt de meserie, si la mine dupa ce am schimbat distributia motorul era mai zgomotos, am pus intrebai le service-ul unde am schimbat-o, problema cu lantul a aparut mai tarziu, citeste celelalat topic unde am explicat greseala mecanicului si gandeste de doua ori inainte sa incerci tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sergiu, mergi inapoi la serviceul care a montat distributia, e simplu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

La service-ul la care am facut distributia nu mai am cum sa merg ca e in Romania, iar de apucat eu sa repar , nu am unde. Incerc sa inteleg unde s-ar fi putut gresi, ca in momentul cind ma duc acum din nou la un mecanic, sa stiu cum trebuie sa fie pozitionate lucrurile si unde sa ii spun sa caute. De aceea, incerc sa gasesc schema cu pozitionarea corecta a distributiei si sa aflu ce complicatii ar fi putut sa apara. Daca distributia e pusa gresit doar cu un dinte, motorul poate totusi sa mearga ? Am facut deja totusi, in jur de 3.000 km de atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca era pusa gresit distributia nu mergea motorul bine .

Zgomotele pot aparea de la calitatea curelei, cureaua originala are dantura teflonata. Mai este si problema intinzatorului care este probabil prea intins .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cureaua care a venit in kitul de distributie DAYCO era teflonata cu dantura alb-crem. La asta ma gindesc si eu sa nu fie reglat gresit intinzatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai cum sa gresesti pt ca intinzatorul se monteaza dupa care se trage piedica . Ba mai mult kitul de distributie vine cu instructiuni de montaj si scrie clar cum trebuie sa fie intinzatorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now