emilp

Schimbat turbina, dar inca are probleme.

31 posts in this topic

Salut. Am si eu o problema cu v40 1.9 diesel t3. Mi-a "cazut" turbina, a avut joc axul dar nu s-a rupt. Am dus turbina in Cluj la Autonik sa o reconditioneze. Mi-au spus ca e dusa giometria si nu se mai poate face, dar au ei alta reconditionata. Am pus turbina reconditionata sus dar nu trage motorul numai dupa 2500 de ture. Acum la 2500 ture trage cum tragea inainte de a schimba turbina la 1800 2000 ture. Nu mai pot sa plec cu ea de pe loc cu scartait de roti sa zic asa :) . Nu sunt adept la asta dar inainte mergea. Daca vreau sa plec de pe loc se misca greu pana la 2500 ture.

Am mers la autonik la tester si imi da eroare, nu se poate conecta . Ati mai intalnit problema asta cu testerul?

Pasul 2, mi-au spus baietii ca poate fi debimetrul, sau o anume supapa 1 (atasez poza) respectiv supapa 2 (poza). am schimbat debimetru si acele supape cu altele de pe o masina buna Mitsubishi space star, acelasi motor aceleasi seriisubtirei la piese. Tot nu merge. Am luat o turbina de pe un Renault Laguna, tot nu merge.

Daca ma puteti ajuta cu informatii v-as fi recunoscator.

Apropo, ce este incercuit cu rosu in poza. Acolo am avut scapari de ulei, am desfacut acele suruburi si am schimbat garnitura. Problema rezolvata cu scurgerea de ulei. Este o garnitura lata introdusa in partea de plastic. Se poate scoate cu o surubelnita subtire

Mersi,

Emil

post-4938-0-06055700-1374607468_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara diagnoza nu repari masina, nu e dacie 1300 sa mearga la ghici .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai tocmai asta este problema. Nu se poate conecta pentru diagnoza. A reusit sa se conecteze la ABS, dar nu la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scoate borna de la baterie diseara si vezi dimineata daca se schimba ceva ....ii posibil sa ai o eroare si daca ii scoti bateria se reseteaza....

dupa spusele tale pare sa fie fi debit metru..... sa ne spui si noua daca ai simtit vreo diferenta...

pai tocmai asta este problema. Nu se poate conecta pentru diagnoza. A reusit sa se conecteze la ABS, dar nu la motor.

ca sa se conecteze trebuie sa fie o diagnoza bosch minim.... *Bogdan G stii cum ii vorba aceea tot patitul ii priceput....

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau Texa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau Texa.

lika am intercar eu cu un texa si nu recunoaste calculatorul masinii

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am rezolvat aceasta problema prin schimbarea debitmetrului o sa te cam sperie pretul. , si daca o sa te conectezi la tester nu o sa primesti o eroare de la debitmetru ... poti sa imprumuti de la un prieten sau de la o dezmembrAre un debitmetru sa incerci daca masina are deja catica km sar putea sa fie debitmetrul din cunostintele mele modelele de s40/v40 au o prob la debitmetru sa ne spui si noua cum tiai rezolvat problema , eu cand lam schimbat am ramas surprins cat de mult conteaza acea rezistenta pt o masina si o putere mai mare .. daca doresti detalii in legatura cu schimbarea debitmetrului lasa un mesaj pe fb si o sa pun un coment aici cum se schimba iti trebe doar o surubelnita daca il iei cu capacul de la filtru de aer in caz ca faci doar o proba .. sper sa fi fost de folos

Wooooow cat'a propozitia. Se poate te rog si o continuare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marian: multumim pentru sfaturi, dar te rugam foloseste litera mare, virgula, punct, si cratima, ca limba romana este dotata cu asa ceva. A trebuit sa citesc de 3 ori mesajul ca sa inteleg ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu Bosch KTS sigur merge diagnoza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch Kts merge 100 %.

@cipilika probabil ai probat o varianta mai veche de Texa!Saptamana trecuta am facut o diagnoza la Piatra Neamt cu Texa si a mers excelent :).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat cu bornele scoase de la baterie si tot nu merge. Debimetrul l-am luat de pe alta masina si problema nu este rezolvata. Mai ramane EGR-ul.

O sa caut azi in Cluj un alt tester.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am trimis PM cu nr. meu.... poate te pot ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi necaz il am si eu...eu am inlocuit potentiometru pentru ca asa imi dadea eroare pe tester,insa nu s-a rezolvat... Daca ai rezolvat-o emilp cumva te rog sa-mi dai si mie de veste...

O seara placuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Asa am patit si eu cu masina mea : aveam ulei, praf, nisip in zona egr-ului si m-am hotarat sa dau jos galeria sa curat tot, admisie, evacuare, egr. Am curat, am montat inapoi si la primul test masina urca foarte greu in ture, nu mai tragea deloc, nu puteai face o depasire. Am luat toate furtunurile la verificat sa nu fie vreunul fisurat sau infundat cu vreo gunoaie, nu am gasit nimic pe ele.

Apoi am pus pe tatal meu sa accelereze si am actionat tija de la turbina manual (este actionata de plosca de vacuum), bineinteles ca rezultatul a fost satisfacator si actionarea acelei tije era problema.

Era ciudat ca functionase inainte de a curata zona respectiva si dupa montare n-a mai vrut deloc sa functioneze in parametrii.

Am pus totul la loc, cum a fost initial, apoi am dat jos pompa de vacuum, in poza de mai sus este notata cu "supapa1", am curatat-o, am suflat-o si am pus-o la loc.

Poate am avut decat noroc dar cert este ca acum functioneaza fara probleme.

Bafta !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pozele, unde sunt pozele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se refera la poza din prima postare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare! Imi poate spune vreun posesor de D4192t4 un cod de turbina de pe acest motor! Multumesc!

sau daca imi poate confirma cineva ca pe acest motor a fost pusa o turbina GT1549 cu geometrie fixa:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut vpr! S/V40 echipate cu D4192T4 (F9Q) 102 HP au turbina GARRETT - GT 1549S iar D4192T3 116 HP au turbina GARRETT - GT 1749V, ambele cu geometrie fixa.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc dar sunt sigur ca gt17 de pe D4192t3 e cu geometrie variabila!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt sigur ca gresesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, probabil am o informatie gresita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este o turbina cu geometrie fixa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu!

Ca sa ti faci o idee, cauta sa vezi cum arata de ex. o turbina 16t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ce inseamna VNT sau geometrie fixa! Nu intleg de ce atunci cand am zis ca gt17 e vnt mi-a spus @MC ca gresesc..

Oricum, stiam ca d4192t3 e vnt asa ca am intrebat pentru siguranta mea daca informatia ca d4192t4 detine turbina GT1549 cu geometrie fixa fiidnca nu am gasit mare lucru pe net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca MC a comis-o si a dat pe langa la greu :)

Am citit pe diagonala si am inteles ca ar fi fost vorba de 1.9D-urile vechi (motor F8Q), iar avx a dat si el pe langa, desi are acelasi motor :))

Cu scuzele de rigoare, intr-adevar D4192T3 si D4192T4 au geometrie VARIABILA. Fixa au D4192T si D4192T2.

Kudos !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now