Posted 11 Aug 2013 · Report post Salut Am gasit in Vadis ca se poate instala un kit care previne aparitia mirosurilor neplacute la ECC. Cam asa e descris: "Under humid conditions the ECC unit can cause an unpleasant odor on startup, especially when the temperature outside is high. This odor often disappears when humidity levels drops. The odor can be caused by dirt or micro-organisms in the evaporator. A control module can be installed to eliminate the recurrence of the odor. This starts the blower fan and airs residual damp out of the evaporator. If the compressor has been running more than 4 minutes and the ignition is then turned off for 50 minutes, the control module starts the blower fan automatically and runs an airing out cycle at max. blower speed for 5 minutes." Pare a fi un releu, care trebuie instalat dar part no. lui se pare ca le-a scapat sa il treaca. Cable harness (P/N 9148758) supplied with kit. -Install relay supplied in the 5-pin connector. Cunoste cineva ce releu ar trebui? Multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Aug 2013 · Report post Pare a fi vorba de functia AfterBlow, la fel ca si pe masinile P2. Super tare ! Sent from my BlackBerry using Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Aug 2013 · Report post Si sincer sa fiu nu este o solutie 100% . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Aug 2013 · Report post Totusi daca se poate adauga cu costuri reduse eu zic ca merita. Eu fac asta manual la masina actuala ), adica dau ventilatia pe full dupa o zi caniculara prin oras. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Aug 2013 · Report post Da, despre afterblow e vorba si ar fi supertare daca am reusi sa ii dam de cap, ca instructiunile de instalare sunt destul de clare iar ca si functionalitate se poate adapta pana cel putin la my2001. Poate o cautare in vida dupa cablaraia aia sa returneze si alte detalii? Rog pe cei cu acces sa faca un gest. Multumesc.P.S. Din ce am vazut pe acolo ar mai fi cateva operatiuni care impiedica fenomenul, printre care si instalarea unei plase fine. Colaborate cu o instalatie curatata ar trebui sa dea rezultate. Hai sa vedem. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Aug 2013 (edited) · Report post La 850 modulul este intercalat pe presostat (senzorul din circuitul cu presiune scazuta la clima). Cand acesta are curent (ceea ce se traduce prin faptul ca compresorul AC lucreaza) modulul se activeaza. Dupa ce opresti motorul dupa un anumit timp modulul actioneaza un releu identic cu cel de la clima (la 850 e plasat chiar alaturi) si ventilatorul baga aer o perioda definita de timp si "usuca" radiatorul AC... Sincer cred ca nu prea sunt sanse sa gasesti kit-ul la dealer, sunt o gramada de alte chestii care nu sunt asa de "rare" si care nu mai sunt disponibile...Modul AC Uscare.pdf Edited 12 Aug 2013 by Cristian Scutaru 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Aug 2013 · Report post Multumesc. Instructiunile de instalare sunt de la sectiunea 800? La 900 e prezentat usor diferit. O sa le compar si eu dar daca ai timp da-ti si tu cu parerea pls.Installing extra control module.pdf Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Aug 2013 · Report post Le-am luat de la un 960 cred...la 850 e mult mai simplu fata de 900. E doar modulul de comanda, releul si cablajul, Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Aug 2013 · Report post Le-am luat de la un 960 cred...la 850 e mult mai simplu fata de 900. E doar modulul de comanda, releul si cablajul, Ciudat, din desene nu par aceleasi masini. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Aug 2013 · Report post Am selectat in VADIS un 960 din 1995 cu motorul de 3l Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Aug 2013 · Report post Ok. Deci concluzia ar fi ca un al doilea releu, identic cu cel existent, legat la low pressure switch, face treaba? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Aug 2013 (edited) · Report post Nu chiar... Deci Releul e folosit pentru ventilator. Modulul de comanda este conectat la low pressure switch. Cand trece curent prin Low pressure switch (asta se intampla can merge compresorul AC) modulul de comanda inregistreaza asta. Modulul de comanda este conectat la mufa de accesori de unde primeste 12v permanent si 12v contact motor. Cand tu opresti motorul, modulul de comanda pierde 12v contact si porneste timerul intern. Dupa 50de minute activeaza releul care la randul lui da curent la ventilator. Teoretic se poate reconstrui modulul de comanda cu un µC simplu...O schema "diletantica" ar fi cam asa µC trebuie programat la felul urmator: - cand pe intrarea ACC sunt livrati 12V modulul se reseteaza. - Cand pe intrarea de la LPS intra 12V se activeaza modulul - Cand pe ACC nu mai este 12V prezent (s-a oprit motorul) si modulul este activat se porneste timerul de 50minute - Cand timerul expira este activata iesirea la releu pentru 5 minute. Apoi modulul se reseteaza. Edited 13 Aug 2013 by Cristian Scutaru 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Aug 2013 · Report post ...Si...cine se baga sa construiasca mai multe module de-astea, in serie - ca doritori ar fi ? Cine are chef, sa puna un pret si lista se va ingrosa. Eu o deschid: 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Aug 2013 · Report post Mare vrajeala nu este: µC cred ca este sub 10euro, releu cu soclu 5euro, conectori vreo 5 euro originali Volvo, mai trebuie un tranzistor de putere pt comanda releului si cateva pt scaderea tensiunii de la 12v la ceva "uman" pt µC Eu tot nu m-am apucat de programat placa care sa i-mi indice in bord cand sa schimb viteza corelat cu temperatura uleiului..pot introduce si functia asta ca pini are liberi garla placa Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Aug 2013 (edited) · Report post Asteptam experimentul si vedem dupa cat costa exact? Edited 13 Aug 2013 by Adi2727 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Aug 2013 · Report post Eu am o banuiala ca acel "kit original" nu are nici macar un µC - sint doar 2/4 mufe si un releu/doua...o temporizare si gata Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Aug 2013 · Report post @Matrix: Si asta e posibil. Tot vroiam sa ma apuc de programat placa care zace de cateva luni bune pe birou Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Aug 2013 (edited) · Report post Deci, cum a ramas? Am gasit la model '95 kit-ul asta dar dupa pret cred ca e vorba de mai mult de cateva relee: part no. 9171003 - 3523.31RON (TVA INCLUS) Edited 20 Aug 2013 by Adi2727 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Aug 2013 · Report post Deci, cum a ramas? Am gasit la model '95 kit-ul asta dar dupa pret cred ca e vorba de mai mult de cateva relee: part no. 9171003 - 3523.31RON (TVA INCLUS) Jesus Christ !!! 1000€ aproape ?! Luna asta nu cred ca o sa am timp sa ma apuc de programat ... tre sa ma "descalt" iarasi in asa ceva, ultima oara in timpul facultatii am programat µC si asta a fost acu vreo 12 ani Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Aug 2013 · Report post Nu e nici graba... vara asta oricum e cam dusa. Poate pana la urmatoarea scornim ceva avantajos. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Aug 2013 · Report post Eu oricum vreau sa combin cu functia care sa i-mi arate cand sa schimb in treapta superioara de viteza corelat cu temperatura uleiului. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Dec 2013 · Report post Cam asta trebuie cautat: Kitul din imagine este de pe S90, unde se pare ca a fost standard. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites