lucianmarius

Anulare DPF - jurnale de bord

40 posts in this topic

Salutari tuturor!

Deoarece este o problema de interes comun si nu am gasit un forum concentrat pe asta, propun sa ne scrie aici persoanele ce au anulat DPF (fizic si din soft) ce au parcurs cel putin 10.000 km dupa operatie.

Pareri, probleme ulterioare, recomandari de service-uri de eliminare, etc.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari tuturor!

Deoarece este o problema de interes comun si nu am gasit un forum concentrat pe asta, propun sa ne scrie aici persoanele ce au anulat DPF (fizic si din soft) ce au parcurs cel putin 10.000 km dupa operatie.

Pareri, probleme ulterioare, recomandari de service-uri de eliminare, etc.

Multumesc anticipat!

Mergi pe psa club si acolo sint persoane care isi lauda functionarea motorului dupa 5000,7000,12000km fara DPF dar au varianta hard de eliminare,fara modificari din soft.!!!Am comentat in ideea ca te ajuta .Basca, ai Citroen asa ca ai referiri mai multe acolo.Al tau banuiesc ca are are 110Cp si nu 140, 163Cp unde este mai delicata modific hard .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto are 136 cp, exact cum am avut pe volvo s40 2.0d.

Pe forum la peugeot m-am uitat dar am scris aici dintr-un singur motiv! Pe forum la peugeot nu conteaza ce rau merge masina , tot buna e ca e peugeot, imi plac parerile obiective.

Pe s40 nu aveam dpf si rupea motorul, asta merge la fel de bine dar cand se activeaza filtrul imi vine sa o arunc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se poate face DPF OFF la 2.0D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am grabit, era regulatorul de presiune de la pompa de inalta. Filtrul nu avea probleme.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La PSA se poate anula din soft, poate te ajuta informatia asta . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi!

Dupa ce rezolv cu regulatorul de presiune care baga prea multa presiune din cand in cand, timp de 5 secunde, o sa vad daca mai face pb filtru de particule.

Masina are 100.000 km, ar trebui sa mai tina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto forum aveti voi aici!

Pe Citroen club nici in zi de azi nu exista nici un raspuns.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este imposibil sa nu existe cineva pe club Citroen care sa nu aiba Lexia, ce naiba trebuie sa existe macar unu mai pasionat .

Daca nu gasesti pe nimeni am eu un prieten bun care are Lexia si face DPF-OFF la toate modelele PSA .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto forum aveti voi aici!

Pe Citroen club nici in zi de azi nu exista nici un raspuns.

Toate cele bune!

Sa stii ca nu prea se sta sa se dea sfaturi asa mocca si prea putini pasionati am vazut.Spun asta ca eu ti-am dat ideea sa mergi pe club psa dar uite ca ceva s-a schimbat.Mai la inceput erau citiva pasionati dar odata ce si-au rezolvat problemele probabil au lasat lucrurile la un anumit nivel pe forum.Majoritatea forumistilor P&C merg la service ca e un motor comun ,usor de rezolvat si de cele mai multe ori fiabil daca este intretinut

Ce ma mira pe mine este cum de ai cumparat un C5 cu acest motor de 136Cp +DPF?!!!!!Adica ai avut Volvo fara DPF(136cp) ca sa sari in put ,cum este vorba?!Mai erau si alte motoare cu care se echipeaza C5(cu DPF) .Scuza-mi mirarea dar nu m-am putut abtine sa nu comentez.

Daca Bogdan are un amic care le stie ,ar fi bine sa apelezi.Nu fac lobby ci doar pt. cauza ta te indrum si eu cu un sfat.Mult succes iti doresc

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se poate face DPF OFF la 2.0D .

Cine ti-a spus ca nu se poate anula filtrul de particule la Volvo 2.0D 136CP??? Uite dovada ca se poate AICI. Daca nu poti face tu aceasta operatiune la modelul acesta de motorizare, asta nu inseamna ca alti nu pot. Am intalnit chiar un membru al acestui forum, care inainte sa anuleze filtrul de particule, a cheltuit sume importante de bani pentru curatarea dpf-ului din cauza unor sfaturi gresite de pe forum.

Edited by dok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, se poate face dar nu fac eu.

Cat despre curatare, daca ai ce curata, tine destul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Daca ai ce curata, dar eu nu prea am intalnit masini cu putini km la care sa recomand o curatare de filtru. Solutia nu este permanenta si poate genera in continuare costuri suplimentare cu intretinere masinii. Trebuie retinut ca dpf-ul nu este garantat lifetime, ci un consumabil care ar trebui schimbat intre 120.000-180.000km dupa cum recomanda unii producatori. Durata lui de viata este proportionala cu stilul de mers, calitatea carburantului, distanta parcursa intre doua porniri, temperatura exterioara, gradul de uzura al motorului etc. Ori fiecare sofer are de ales, ori cumpara un filtru de particule nou, ori renunta la el.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau doar sa impartasesc cu voi experienta prin care am trecut pentru anularea DPF-ului la al meu 2.0D . Nu am nici un interes sau castig din asta dar consider ca poate sa ii ajute si pe altii in luarea anumitor decizii.

Dupa probleme cu cresterea uleiului in baie si ceva erori pe tester cu "particulate trap", inlocuirea senzorului de presiune diferentiala, nervi, e.t.c. (fara limp mode), am decis sa anulez DPF-ul. Am luat o decizie de a merge la Sebastian (Racing Code) in urma "laudelor" de pe forum + ca au si Dyno si mai ales ca in acea perioada aveau o promotie. Am sunat si nu mi-a raspuns dar mai tarziu am primit mesaj cum ca prefera sa comunicam prin mesaje deoarece el nu aude telefonul din cauza testelor care le fac la masini. Deja incepea sa para dubioasa treaba - consider ca nu se procedeaza asa cu un client, orcat ai fi de ocupat, iti faci timp si VORBESTI cu el la telefon. In fine, ne-am inteles, am ajuns la Bucuresti (din Sebes-Alba) am inceput operatiunea cu o testare dyno au rezultat din testare 132CP mentionez ca in timpul testului nu au umblat la calculatorul dinamometrului. Apoi au facut modificarea software atat pentru DPF-off cat si pentru marire de putere. Dupa asta am pus-o dinou pe dyno sa vedem diferentele de data asta au cam facut clickuri pe la calculatorul dinamometrului lucru care a inceput sa imi para dubios pt ca la dyno se pot schimba parametrii de de masurare (bitii) si astfel iti arata ce vrei sa iti arate :smile: dar nu am zis nimic. Mi-au zis ca acum masina are 164CP parca (nu mai retin exact oricum peste 160) mi-au dat si grafic dar nu il am acuma sa va zic exact. Mentionez ca dupa modificare si in timpul testarii pe dyno masina nu scotea fum negru deoarece fizic filtrul inca era pe masina, ne-am inteles ca il voi scoate eu cand ajung acasa. Am platit suma de 2000 lei pentru toata treaba asta - testare dyno inainte, soft power si DPF off si testare dupa - (de fapt au cerut 1900 dar am dat 2000 sa fie cu noroc pt ca eram satul de cate filtre de ulei si schimburi am facut datorate cresterii nivelului in baie. Am plecat spre Sebes, pe autostrada Buc.-Pit. aproape de Pitesti imi apare eroare pe bord ( cea cu "motorul necesita verificare" Motorsystem.......- sau ceva de genu) si masina a intrat in protectie. Am continuat drumul pana am parasit autostrada apoi am oprit cam 5 minute iar cand am pornit nu a mai aparut eroarea si masina nu mai era in protectie. Am ajuns in Sebes. Am scos si fizic DPF-ul si am observat ca la accelerari mai puternice masina scoate fum negru .Aici am mai avut de cateva ori aceeasi problema, i-am sunat iara am vb ( mai mult prin mesaje - sms :confused2: ) si mi-au zis sa vin iara la ei sa verifice. Am mers, au umblat iara la ECM + testare dyno ( pe dyno scotea un fum negru de a trebuit sa mature fununginea pe acolo dupa testare), nu mi-au mai luat bani dar din bun simt i-am platit mecanicului munca care a facut-o. Inapoi pe drum iara mi-a aparut eroarea dar fara limp mode. Am ajuns in Sebes.Mentionez ca nu am sesizat nici o crestere de puterela masina. Problemele au persistat eroari pe bord, limp mode, fum negru + cresterea de ulei in baie nu s-a oprit si aveam si consum marit. Am schimbat EGR-ul ( nou) prolemele au persistat si dupa, am schimbat regulatorul de debit la pompa de inalta (motorina), degeaba, ei mi-au zis sa merg iara la ei. Atunci am decis sa renunt la softul lor si sa incerc la Bogdan. I-am sunat si le-am cerut macar o parte din bani inapoi deoarece modificarea lor nu m-a ajutat cu nimic, nu mi-au dat nici un ban insistand sa merg iara la ei.Nu am mai zis nimic, i-am rugat sa imi puna macar softul original ca sa nu mai platesc la reprezentanta soft nou, am trimis prin posta ECM-ul si m-i l-au pus, macar atat.

Am mers la Bogdan, cu el te intelegi prin telefon perfect, SI NU PRIN SMS cum fac altii. A facut modificarea de DPF off mi-a luat si mai putini bani, am facut vreo 4500 km de atunci si nu am nici un fel de problema. Uleiul nu mai creste, fum negru nu mai scoate, masina merge perfect. Repet, nu am nici un interes, dar omul merita laudat, a dat dovada de seriozitate maxima + ca e foarte profi, nu accepta jumatati de masura si chiar a fost dispus sa imi dea banii inapoi daca nu mergea ceea ce mi-a facut spre deosebire de Racing Code.

Asadar treaba la Racing Code m-a costat peste 3000 de lei daca iau in calcul drumurile facute degeaba pana acolo si piesele schimbate aiurea fara rost iar la Bogdan mult sub aceasta suma.

Edited by larahau
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ai vreun furtun scos din senzorul diferential de presiune?

Harta de erori o mai ai activa in ecm?

Ca eu aveam mufa scoasa de la senzor si harta de erorii stearsa si tot intra in limp mode, mergeam in limp mode - a se citi 3000rpm- circa 2-5 minute dupa care iesea din limp mode singura. Cand iti era lumea mai draga...hop te baga intr-un mare limp mode. Asta se intampla cu softul de la rbn&bogdan.

Dupa ce am bagat in masina o sumedenie de piese care nu aveau efectul scontat am renuntat la softul celor doi si am mers la alt coleg de pe forum care mi-a facut dpf off-ul corect, la fel si chiptuning-ul.

La acest coleg am platit 1/4 din cat platisem la Rbn&Bogdan si am facut peste 8oookm de cand am refacut dpf off-ul.

PS: si nu mai am stopul stanga fumuriu - a se citii ; negru de la esapament. , consumul a scazut drastic, la acelasi stil de mers..."haotic" cum ii spun unii...adica vreo 7-7,5% in Bucuresti si 4-4,5% extern, In comparatie cu 11-14% in Bucuresti si vreo 6-7% extern.

PS2: in total am vreo 50oookm avand dpf off...primii 30-35ooo, costandu-ma peste 4000lei bagati in diferite piese gen; egr-debitmetru-rampa de injectie- regulator pompa de inalta, o galerie de admisie, injectoarele verificate de 2 x, o distributie inlocuita degeaba, o turbina din care au rezultat alte 6 schimbate, vreo 5-6 litri de ulei "pierduti" de turbina si un plin de motorina consumat intre schimburile de turbina (3-5-7 zile )

Edited by Dinoco
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dinoco cum ai trecut ITP-ul după ce ai facut DPF off ? Au sesizat ceva cei de acolo, asta daca l-ai facut pe bune ?

Edited by Dan Untea

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dinoco cum ai trecut ITP-ul după ce ai facut DPF off ? Au sesizat ceva cei de acolo, asta daca l-ai facut pe bune ?

Salut Dan, itp il treci avand dpf off.

La itp se masoara noxele, nu opacitatea.

De noxe nu au zis nimic...dar cand am iesit de pe strada m-a ars becul de faza scurta, neavand de unde sa iau imediat un d2s (xenon) s-a umblat la "sentiment".

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o incurajare ... mie la itp mi-au spus ca trece si pt euro 5 masina fiind euro 4

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca la disel se masoara opacitatea la ITP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca la disel se masoara opacitatea la ITP

Asa stiam si eu, de la masinile de servici. Dar anul trecut cand am facut itp-ul tipul de acolo mi-a zis ca la masinile "dotate" cu dpf nu reusesc sa masoare opacitatea si au masurat doar noxele.

Am incheiat offtopicul

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dinoco ai omis un lucru, eu ti-am dat banii inapoi, ca sa nu mai zic ca erau unele probleme cum ar fi compresorul de AC defect care nu tineau de mine . Iar egr-ul si turbina sunt consumabile la 1.6D, alea se strica atunci cand treci de 200.ooo km iar daca tu vrei sa spui ca alea s-au stricat din cauza mea nu ai decat sa o faci .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dinoco ai omis un lucru, eu ti-am dat banii inapoi, ca sa nu mai zic ca erau unele probleme cum ar fi compresorul de AC defect care nu tineau de mine . Iar egr-ul si turbina sunt consumabile la 1.6D, alea se strica atunci cand treci de 200.ooo km iar daca tu vrei sa spui ca alea s-au stricat din cauza mea nu ai decat sa o faci .

Da, asa este, am omis. Mi-ai dat banii inapoi...80% din ei., iar daca tu zici ca masina nu mergea bine, si ca era din compresorul de AC problema atunci eu nu mai intru pe acest forum.

Dar daca este asa, cum spui tu; ca aveam unele probleme (desi tu ai zis ca nu faci dpf off la o masina cu probleme) -(iar in momentul cand ai facut dpf off nu era nici o problema) ...de ce?, dupa ce am schimbat motorul cu totul (inclusiv compresorul de ac) masina tot nu mergea bine, adica tragea - intra turbina- dupa 2200rpm?!

Eu, ca om din spatele volanului dupa ce am incercat n-spe mi de variante de soft puse de tine am renuntat si am mers la altcineva, care, culmea, dupa ce am fost la el...te-am dat o tura cu masina si mi-ai zis ca ala este softul tau, ca asa i-ai dat tu sa traga. Numai ca inainte de asta am mai fost cu tine in "probe" si tot nu mergea bine.

Ca sa nu mai zic ca nu mi-ai etansat-siliconat ECM-ul dupa ce ai umblat in el, putand sa intre oricand apa acolo + ca era plin de silicon pe placa.

Si cu asta .. q.eu unul am incheiat discutia.

PS: nu recomand nimanui sa-si faca dpf OFF pentru ca pretul filtrului de particule a scazut foarte mult, inclusiv la reprezentanta.

Edited by Dinoco
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi doresc din toata inima sa-ti mearga masina perfect iar daca tu esti suparat pe mine nu pot spune decat ca imi pare rau ca te-am suparat si voi incerca sa ma recompensez cumva . Imi cer scuze public pt ce ai patit si din pacate atat am putut eu face la masina ta .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si a mea a inceput sa scoata fum chiar si la relanti cand stau la semafor

Share this post


Link to post
Share on other sites

De care fum? Ce culoare are? Scoate fum mereu sau are perioade cand incepe sa scoata fum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now