opus

Astept sfaturi remorca...

24 posts in this topic

Dragilor....am de condus 1600 km cu 850-ul meu, familie, caine ,bagaje (deci incarcat la maxim) si ar mai fi si o remorca. Este vorba despre o remorca pentru transport cai (650 kg fara incarcatura) pe care urmeaza sa il incarc undeva pana in 1250-1300 kg. Ce pareri aveti cat de solicitata e masina, specific ca am cutie automata. Orice parere e binevenita, elvetienii rad de mine ca imi fac griji dar..... rasul e sanatos. A-r mai fi o optiune cu remorca usoara (350kg gol) incarcat pana la 750 kg dar din cauza volumului ar fi mai ok prima varianta cu conditia ca 850 -ul sa nu sufere.

post-50-0-48461300-1377434651_thumb.jpg

post-50-0-48852100-1377434713_thumb.jpg

post-50-0-14785400-1377436308_thumb.jpg

post-50-0-06380900-1377436345_thumb.jpg

Edited by opus
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mașina a fost proiectata să tracteze 1600 kg.,n-are cum să sufere.Va fi mai solicitat ambreiajul.Daca o să mergi mai cu milă și mai puțin violent la plecările de pe loc , părerea mea este că nu vor fi probleme pentru mașină.Să ai montate bine oglinzile laterale și la mersul cu spatele , să fii condus(îndrumat) pentru mai multă siguranță.

Baftă și drum bun !!!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca poti merge linistit, daca mergi la vre-un targ zi-mi si mie unde ca vin si eu cu patrupedele mele poate bem o bere impreuna!? :)Mai jos va prezint "bestiile" mele!!!

moreno2.jpg

picture081f.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remorca este franata sau nu? Pana la 700kg ai voie sa tractezi remorci care nu sunt franate, peste trebuie sa fie franate max 1600. La RAR cred ca poti ridica limita un pic pe la 1700 sau 1800 kg...

La cutie automata nu este ambreiaj ;). Pe loc drept nu ar trebui sa ai probleme incepand cu pante mai mari soliciti cutia. La greutatea max tractata de o masina factorul limitator este in primul rand instalatia de franare, apoi motorul. Din cate stiu un T5 are tot aceleasi limite ca si motorul 2.0 10V ;) .

Daca ai de gand sa faci asta mai des e bine sa ai in plan schimbarea uleiului la cutia de viteze.

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambele remorci au desigur sistem de franare prin inertie. Prea des nu tractez dar acum nu ma lasa elvetienii sa plec acasa cu mana goala....asta e !)) Multumesc pentru pareri, voi alege remorca mai mare si gu grija mare si prudenta sper sa ajungem cu totii acasa sanatosi. Apropo inima 850- lui e 2.5 , 10 V. :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aduci remorca din Elvetia, ai grija sa iti iei numere temporare pt ea de acolo, la noi se practica sa te lase sa treci cu ea si sa te opreasca 10 metri mai incolo sa-ti faca dosar penal ca mergi cu ea neinmatriculata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300 e masa totala adica remorca si ce mai pui in ea sau 1950 adica 650 remorca plus 1300 incarcatura?

In prima varianta le duci iar in a doua e aproape imposibil sau oricum nerecomandat.

NICIODATA nu tractati o rulota/remorca cu masa mai mare decat cea a masinii, chiar daca conform talonului e OK.

Daca le duci de la Ploiesti la Mizil 40 km e acceptabil dar sa mergi din Elvetia pana acasa, peste 2000 km e mult prea mult.

Cand o sa dai de rampele alea de kilometrii pe autostrada o sa-mi dai dreptate.

Oricare ar fi, incearca sa mergi cand nu sunt peste 40 grade afara.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar ce este in remorca este a mea , remorca ramane a prietenului elvetian care vine dupa el peste o luna asa ca nu se pune problema numerelor.

Maurice, cand am deschis acest topic la tine m-am gandit sa primesc pareri fiinca stiu ca ai cutreierat globul cu remorci agatate dupa masinuta ta. Tot ce ai spus coincide cu teoriile mele doar ca eu nu am mai tractat mai mult de o tona si aveam dubii. Momentan remorca este incarcata si greutatea remorcii plus incarcatura nu depasesc 1200 Kg deci consider ca conducand prudent voi reusi sa ajung pana acasa fara probleme . Referitor la temperatura ( joi dimineata pornim spre casa) se pare ca mai mult ploaia ne va insoti decat caldura, asa ca temperatura inalta nu va fi problema ci doar ploaia dar pneurile 850-lui sunt in stare perfecta asa ca restul de mine depinde. Va multumesc pentru toti cei care ati raspuns si sper sa ne "vedem " cu bine ! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Gyury!Incearca sa verifici periodic presiunea anvelopelor,(macar vizual)temperatura rotilor atat cele din spate ale masinii cat si ale remorcii oprind la intervale regulate 100-150 km.In rest ai cu ce,motorul e suficient de puternic iar cutia o poti proteja (desi nu prea e cazul)luind-uti avant inainte de rampele mai serioase care nu sunt foarte multe.Ca sa nu te usture la buzunar prea tare(consumul de carburant si franele) indicat ar fi sa mergi constant cu 90-100 Kmh, eventual sa pleci de acolo sambata dupa amiaza ca sa nu ai camioane in rest drum bun!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informeaza-te despre viteza maxima permisa cu remorca: In Germania sunt 90kmh permisi pana la 100kmh e oarecum tolerat asta ca sa nu trebuiasca camioanele care merg cu 90 sa te depaseasca. In alte tari nu cunosc stiu doar ca in Franta nu este o limita impusa deci poti merge si cu 130 cu remorca .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limita de viteza "este" de fapt doua.

Una e data de constructorul remorcii si variaza iar cea de-a doua este cea maxima legala si variaza in functie de drum.

Pe forumul de rulote au fost discutii multe pe tema asta si raspunsul oficial al politiei romane a fost "Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele care tracteaza remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehiculul tragator."

In general la rulote viteza admisa este 90 km/h iar daca ai carlig "anti balans" mai urci pana la 100 km/h + toleranta admisa de 10 km/h ca sa nu iei amenda = 110 km/h

Oricum peste 90 km/h creste consumul foarte mult (doar daca nu ai o remorca mica si aerodinamica)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers: In brosura de accesorii 745, pentru astfel de situatii, era dat un ditamai eleronul (din poza parea a avea minim 40-50cm inaltime). :smile:

L.E. Am gasit poza. :cyclops:

post-169-0-29653300-1377603407_thumb.jpg

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si eu am uitat sa spun,in Germania ca sa poti merge cu 100 Kmh atat cu remorca cat si cu autocarul trebuie o autorizatie suplimentara de la TUV.Oricum n-are mult de mers pe Germania iar in rest nu sunt probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru toate sfaturile si atentionarile, voi alege varianta 90 km/h. Azi dimineata am facut un tur de proba cu remorca motiv pentru care am descarcat si reancarcat totul deoarece mi se parea ca am prea multa greutate pe fata remorcii . Desi incecasem ca lucrurile mai grele sa fie deasupra celor doua axe am avut impresia ca prea apasa pe carlig. Daca bine am inteles pe carligul masinii mele e mentionat ca greutatea care apasa carligul de sus in jos sa nu fie mai mare de 75 kg, la fel la remorca e mentionat ca greutatea cu care se lasa pe masina sa nu depaseasca 100 kg. Acum pot ridica mai usor remorca din fata, am reusit sa mut un pic greutatea mai spre spate insa sper ca nu prea mult ca apoi sa ma scuture si ridice)). Mi-a placut totusi cand dimineata inainte de proba spatele 850-lui era lasat rau de tot si nici dupa 100 de metri nivomatele alea cat de preistorice ar fi ele au ridicat frumos spatele masinii inapoi la inaltimea obisnuita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informeaza-te despre viteza maxima permisa cu remorca: In Germania sunt 90kmh permisi pana la 100kmh e oarecum tolerat asta ca sa nu trebuiasca camioanele care merg cu 90 sa te depaseasca. In alte tari nu cunosc stiu doar ca in Franta nu este o limita impusa deci poti merge si cu 130 cu remorca .

ai ajuns sa vezi pe autostrazi accidente din cauza vitezei cu remorca / platforma dupa ei ? cat de nebun sa fi sa mergi cu 130 cu remorca dupa tine? ( nu ma refer la tine e un fel de a spune in general) anul trecut la 20km de stuttgart in fata mea o remorca cu un cal in ea s-au rasturnat din senin. praf s-a ales de cal, remorca si putin din masina care o tracta si nu avea mai mult de 100km/h. nu stiu de ce dar am o frica de remorci...... am degeaba carlig la masina :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici pe langa Berlin circula multi polonezi / ucrainieni / bielorusia etc granita fiind foarte aproape. Foarte des circula cu trailer pe care au masina cu mult peste 100 la ora mai ales cu cat se apropie de granita...Accidente cu remorca nu am vazut decat pe YouTube pana acuma ceea ce e bine :D. Nici mie nu i-mi place sa trag dupa mine ceva mai ales daca e mica remorca si practic nu o vezi decat in curbe mai stranse in oglinzi, De simtit oricum nu o simti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinand cont ca e o remorca pentru cai, deci inalta cu centrul de greutate ridicat trebuie sa ai grija si la vant. E important asta. De altfel, prin germania si austria o sa vezi saci de aia care iti arata puterea si directia vantului.

Le gasesti in general pe la poduri (vai adanci). E adevarat, nemtii si austriecii in astfel de zone au pus si parapeti inalti asa ca o sa fii protejat, dar mai sunt si zone deschise.

Remorca goala e usoara, cred ca o sa aiba tendinta sa te traga de spate.

Nu e asa greu cu remorca.

O sa vezi ca dupa 200 km o sa uiti de ea. Consumul pe diesel nu a crescut semnificativ, pe benzina, nu cunosc.

Conform cartii masinii trebuie sa verifici uleiul. Eventual sa iti iei cu tine 1 - 2 litri. De altfel sa fii atent la temperatura motorului.

Ca si incepator pe remorca, e greu sa dai cu spatele. Sfatul meu este sa intri in parcari circulare, sa nu fii nevoit sa dai cu spatele. Nu e extraordinar de greu, e chiar amuzant. Parca ai fi cu un mini TIR. In felul asta iti verifici si abilitatile de sofer :)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ValiU pentru sfat. Problema nu remorca o reprezinta ci doar greutatea . Sub o tona a carat 850-ul de cateva ori fara probleme. Voi fi atent la vant , remorca are 2,7 m inaltime deci sigur o voi simtii. O alta INTREBARE importanta a-r fi in legatura cu rovineta pentru autostrada.... in Elvetia stiu ca trebuie separat pentru remorca, dar cu remorca mica cand am mai fost pana acasa niciodata nu am cumparat pentru Austria, Ungaria, Romania. Stiti ceva in legatura cu acesta .....Maurice? :smile: Acum probabilitatea sa fiu oprit pentru control probabil va creste deoarece se va presupune ca am cai in remorca ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie rovinieta in H, A, RO, totusi nu inteleg prea bine ce numar o sa ai la remorca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Marius. Remorca ramane cu numerele actuale elvetiene, doar il imprumut si apoi se intoarce acasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plecat ieri 29 August 9 AM din Frauenfeld,Elvetia ....acum 30 August ora 7.16

iau micul dejun la Rote 60 in Ciucea pe DN1.....850 a papat mai mult dar a zburat fara probleme.....revin, acum mananc ..

Edited by opus
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit acasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informeaza-te despre viteza maxima permisa cu remorca: In Germania sunt 90kmh permisi pana la 100kmh e oarecum tolerat asta ca sa nu trebuiasca camioanele care merg cu 90 sa te depaseasca. In alte tari nu cunosc stiu doar ca in Franta nu este o limita impusa deci poti merge si cu 130 cu remorca .

viteza tuturor autovehiculelor care tracteaza remorci este de 80 km, dar se inchid ochii pana la 89 km! Asta e valabil pe toata Comunitatea! Va pot confirma si soferii de microbuze! Majoritatea au renuntat la remorci, platforme! Amenzile sunt prea mari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now