SorinCurteanu

Viitorul suna bine - fara axa cu came ?

18 posts in this topic

Stie careva daca Volvo a inceput dezvoltarea acestei tehnologii? Sau cel putin daca exista service-uri capabile sa faca astfel de modificari? Din cate am auzit Renault lucreaza la asa ceva pentru viitorul motor.

Edited by SorinCurteanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usor discutabil acest sistem, ce se intampla cand se defecteaza o conducta de aer ce actioneaza o supapa? Nu cumva acea supapa este lovita de piston ?

Sistemul clasic este cel mai bun pana acum, toate sistemele noi ce actioneaza supapele sunt din ce in ce mai firave si lipsite de fiabilitate fie ca se numesc CVVT, VVT-i, VTEC sau Vanos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are de ce sa fie lovita intrucit sigur exista masuri,se pot face usor in aceste sens asa la o prima impresie si nu ar fi asta vreo problema.Este ca si cum te-ai gindi ,daca se rupe cureaua de distributie la 30ooo?!!In fine nu gindesc distructiv ci evolutiv. :smile:

Ce spui tu despre metodele existente de a oferi putere sau cuplu prin modificarea timpilor de lucru ai supapelor (VVt,VTEC,,etc)este doar o chestie care se face cine stie cit ,avind rezultat , emisii mai mici si consum redus de carburant, etc(doar conditii optime de trafic si exploatare) dar actionarea fizica se face prin axele cu came, a supapelor.

La turatii mari piesele in miscare solicitate precum supape ,axa came comporta un aspect economic ridicat si limitate la o durata de viata data.Deci ceva care se invecheste dar costa mult.

Ce vad in film mi se pare o idee foarte ca lumea cu cap facuta si cu recuperare de energie.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vaga impresie ca nu se doreste o revolutionare a motorului cu ardere interna. Acum mai multi ani MB a adus la Frankfurt o limuzina denumita F700 cu un motor de 1.8L @ 240cp & 400Nm ce oferea un consum mediu de ATENTIE 4.4L/100km . Era vb de un motor denumit de MB, DiesOtto adica un motor pe benzina cu aprindere prin compresie adica Diesel, o nebunie de motor ce oferea performante de benzinar cu un cuplu si un consum de diesel . MB a aratat minunea in 2007 dupa care au bagat minunea la pastrare ca mai apoi sa apara GM cu marele anunt, facem noi motor HCCI (Homogeneous charge compression ignition) adica acelasi drac de diesel otto de la MB dar cu mai multe surle si trambite, testat pe Vectra C oferea un consum cu ~40% mai mic, etc etc .

Evident ca un petrolist destept a pus mana pe telefon si le-a spus o poveste celor de la GM si MB astfel in 2013 au uitat de aceste motoare, sunt curios daca povestea era poveste sau un cantecel ritmat pt ca sa uiti sau mai urat sa arunci la gunoi ani de cercetare pt un cantecel este urat . :D

Din pacate interesele petrolierilor sunt mai mari decat ale producatorilor de masini iar daca industria auto este de miliarde de euro cea a petrolului este de mii de miliarde iar in acest caz incep sa inteleg cum stau lucrurile si de ce masinile noi consuma cat cele vechi sau chiar mai mult iar in acest caz eu ma resemnez si nu mai bag motorina........vreo 4 zile .

7 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ma resemnez si nu mai bag motorina........vreo 4 zile .

Dar faci plinul inainte! :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

"aurul negru" este cu siguranta cea mai profitabila afacere la cel mai innalt nivel in ultimul secol , cat timp vor exista resurse de petrol , producatorii de automobile vor fii manipulati sa mentina motorul cu ardere interna classic , si sa puna prototipurile gen hybrid / hydrogen / eco etc. la naftalina pentru alte generatii si alte vremuri ... parerea mea: technologia viitorului exista dar nu are voie sa fie descoperita , inca mai e ozon de ars ... Referitor la aceasta tehnologie fara axe cu came , mi se pare geniala pentru putere si consum , eficienta maxima cand poti tine supapa deschisa cat mai mult in turatii mari si cat mai scurt in turatii mici ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAU, pana pun marile corporatii "mana" si pe tehnologiile viitorului fie ele hibride, hidrogen, electric, etc. Cand vor intinde "gheara" peste combustibilul viitorului atunci, noile generatii de masini vor deveni "actuale".

Credca ne depaseste totusi pe noi, putem doar privi evolutia...asa cum va fi ea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu cred nici o iota in aceste asa zise teorii ale conspiratiei.

Daca Mercedes Benz vrea sa introduca pe piata auto acel motor, o poate face oricând. Probabil ca la acel moment nu era fiabil sau economic din alte puncte de vedere decat consum (poate era pur si simplu, prea scump).

Nicio companie petroliera nu poate opri evolutia automobilului. Industria auto are tot interesul sa produca masini care consuma si altceva decât carburanti fosili. Problema e ca inca sunt scumpe aceste solutii, iar volumele mari de vânzari se fac pe solutii clasice.

Usor -usor, lucrurile merg spre inlocuirea petrolului, dar mai avem de asteptat. Copii nostri vor apuca cu siguranta sa le conduca, iar nepotii se vor uita la ce avem noi acum, ca la niste amintiri de epoca, cam cum ne uitam noi la locomotivele cu aburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnologii alternative viabile exista din anii 70, atat masini electrice cat si cele de tip perpetuum mobile... DAR,!!! Ia ganditiva pe scara mondiala ce ar insemna disparitia motorului termic? Cita industrie va disparea,implicit muncitorii implicati! Ce se va alege de ei? Marii magnati nu-si fac probleme pentru bani! Au pentru o suta de vieti! Dar...restul! Daca va aduceti aminte de anii '90, aparuse o stire in emisiune condusa de inventatotul Iustin Capra, despre doi romani, suceveni daca nu ma insel,care inventasera un motor rotativ, asemanator cu motorul wenkel, dar care pastra o forma de pistoane dar inlocuisera ambielajul cu pinioane... motorul dezvolta la o capacitate de 500cc si 20000 rotatii aprox 110 cp cu un consum de doar 2 litrii la suta..! Tare, nuu?? Si cine l-a cumparat VOLVO...!!!

Eu unul maine as renunta la motorul termic, pt unul electric, daca as avea o autonomie de minim 300 km, cu un timp de incarcare scurt si la un pret rezonabil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar poti sa treci la un Hibrid, ca nu te tine nimeni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul maine as renunta la motorul termic, pt unul electric, daca as avea o autonomie de minim 300 km, cu un timp de incarcare scurt si la un pret rezonabil!

Salut!

Uite de unde poti cumpara >>> http://www.teslamoto...oelectric#range

Exista una si in RO, achiztionata anul acesta din US si cu care proprietarul a venit pe roti din Norvegia daca-mi amintesc eu bine, cu un cost al combustibilului de aprox 10 Eur :smile:.

Acum ramane doar sa inventam niste prelungitoare foarte lungi, ca s-o putem incarca de acasa.

Pana acum, se pare ca doar Tesla Motors s-au luat gura-n....cu marii producatori de petrol, fiind singurii care au scos oficial pe piata vehicule 100% electrice, cu autonomie mare.

Bafta!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

100.000 $ bucata, ai de la Tesla construiesc pentru boieri !!

si porma cat te tin bateriile? trei ani? si cat costa un rand nou?

ganditi-va un pic ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce tesla cand gasesti v60 d6 . 200km autonomie pe baterie (o saptamana prin oras in cazul meu) cu aprox 75 cp. Si apoi ai 300 cand vrei sa te distrezi ... eu as face maine achizitia daca as stii cat tin bateriile , caci daca faci economie la motorina 3 anii si apoi dai 10.000 euro pe baterii

Oricum viitorul va fii electric,cred.

Aaa si costa 60 000 euro v60-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.teslamoto...m/models/design

In link-ul de mai sus gasiti si conditiile de garantie. 8 ani fara limite de km, atat pentru baterie cat si pentru masina.

Modelul TESLA S basic are pret de pornire 63.570 USD, insa cu ceva optionale si supercharger se duce la peste 70.000 USD ~ 57.613 EURO....mai ieftin ca un Volvo V60 :smile:

Eu as da banul daca l-as avea, dar din pacate nu exista asemenea posibilitati.

Edited by FBogdan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinile full electrice au fost inventate de foarte multa vreme.

Undeva prin anii 1997-2000 aveam in bloc o pitzipoanca de lux pe vremea aceea, care primea ocazional un client inventator de meserie.

Omul a venit cu 2 masini electrice diferite (una cu 1 loc de culoare neagra, alta cu 2 locuri de culoare rosie) ce aduceau mai mult a masini de teren buggy, ba mai mult, pe una din ele chiar a incarcat-o aruncand un prelungitor lung de la etajul 5 pana jos in fata blocului unde parcase masina.

Deci romanii nu-s deloc straini de aceste tehnologii asa -zis "avansate", doar ca probabil li s-a bagat pumnul in gura ....interesele marilor petrolisti.

Sa va mai spun ca exista in Bucuresti cel putin 3 masini care merg pe butelii de hidrogen si produc drept noxe apa (H20) ? Clubul "cunoscatorilor" in aceste domenii de energii alternative infinite si total regenerabile este foarte restrans din pacate si probabil ca sunt si foarte vanati.

Bafta!

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine chiar are nervi sa asculte pareri legate de evolutia automobilelor, recomand cu caldura: "Who killed the electric car?" Documentar fainut, de vreo ora jumate.

Oarecum explica si ce s-a intamplat defapt cu masinile EV-1, model produs de GM, care au fost casate fiind aproape noi, desi lista de cumparatori interesati era destul de lunga.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.mediafax.ro/economic/apple-vrea-sa-inceapa-productia-de-masini-electrice-in-2020-pentru-a-concura-cu-tesla-si-general-motors-13859687

Iata cum incepe concurenta si pe aceasta piata a masinilor electrice. Tesla si GM tocmai s-au ales cu un competitor puternic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla gm , mercedes slr ... dar mai interesanta si de actualitate mi se pare combinatia motor clasic + bateri+ motor electric :D . Eu mi-am analizat drumurile zilnice , si o masina gen v60 d6 ar fi ideala pt mine , pacat ca nu am bani de ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now