contdezactivat

Combustibil

29 posts in this topic

Un studiu foarte interesant in care s-a cerut pozitia oficiala a constructorilor vis-a-vis de tipurile de combustibil:

http://www.biofuel-c...of_biofuels.pdf

In cazul relativ nou introdusului standard E10, daca Volvo sustine ca de la 740 incoace toate benzinarele sunt compatibile si folosirea E10 intra sub acoperirea garantiei, situatia nu sta la fel in cazul multor altor producatori.

Cel mai evident fiind grupul VAG, care ar cam spune ca pentru prima generatie de FSI kein garantie... capitolul atasat mai jos.

Incercati sa cititi tot documentul din link, e mai mult decat folositor daca aveti planuri sa achizitionati o masina SH.

Vehicle warranties and the use of biofuels - Vehicle_warranties_and_the_use_of_biofuels.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este ca multi nu prea inteleg cum vine cu felurile de combustibili. Oamenii ar trebui sa inteleaga ca un motor aspirat sau de compresie mica, nu are nevoie de octan mai ridicat (vorbind strict de benzinare). De multe ori vad diferiti indivizi bagand benzina de 98 sau chiar de 100 in masini care nu au ce face cu acel carburant. E simplu. -> Bani aruncati degeaba. In schimb la inductie fortata, imediat se simte diferenta. Odata am trecut prin Hungary (ca la noi inca n-am depistat unde se vinde in zona de vest) si am facut un plin de octan mare si cam 10-15% am bagat bioetanol E85. Orice turbo *cel putin de la Volvo* te iubeste mult cand ii dai asa ceva si trage mult mai bine. M-a surprins diferenta. Adi, mai ales pentru bijuteria ta recomand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand ma stiu bag doar 95 cu toate ca e mai scumpa cu cativa centi ca E10. Am vrut sa incerc si E10 dar mi-ar fi zis ala din pompa ca E10 e doar pentru masini noi si daca bag in al meu volvo din '98 ii stric motorul. E adevarat? Daca e dupa mine pot tot atat de usor sa bag 95, 98, 100 sau E 10. doar tot benzina e doar ca cifra octanica mai mare. Sau.....gresesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu E10 merge motorul mai prost si mai zgomotos.Testat pe un Reno Megane.

Ca diferente intre 95 si 98 nu prea se simt,cel putin la motoarele astea mici si fara turbo.Singura diferenta care am simtit o la aia de 98,a fost pornirea mai rapida(testat pe vreo 5 masin cu diferite motoare).

Ia fa un plin cu 98+ si revino aici cu o parere :smile:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu E10 merge motorul mai prost si mai zgomotos.Testat pe un Reno Megane.

Ca diferente intre 95 si 98 nu prea se simt,cel putin la motoarele astea mici si fara turbo.Singura diferenta care am simtit o la aia de 98,a fost pornirea mai rapida(testat pe vreo 5 masin cu diferite motoare).

Ia fa un plin cu 98+ si revino aici cu o parere :smile:.

Daca Megane nu era model 2000+, scrie in lista din link-ul primului post, ca nu e compatibil.

... bioetanol E85.

Chiar am cautat la un momentdat prin RO, fara folos...

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am bagat Aral E10 in germania si Shell E10 in Belgia si masina mergea simtitor mai bine decat cu orice benzina din Romania (si le-am incercat pe toate). Inainte de asta in Austria am facut plinul cu benzina normala de 95 si nu am simtit nici o diferenta fata de benzina Petrom 95 pusa din Arad. Nu am simtit diferente la consum intre E10 si cea de 95, media intregului drum (Buc-Antwerp) fiind de 4.8%, un consum tipic pt masina mea. Stiu ca ar fi trebuit sa consume mai mult cu E10, dar probabil conditiile de drum (autostrada intinsa si libera) au mascat capacitatea calorica un pic mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, iulirx a dat explicatii exacte referitoare la cifra octanica, nu trebuie decat sa cititi

postarea intitulata "Consideratii Tehnice" si sa lasati presupunerile lipsite de

orice urma de realism.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva date oficiale Volvo GPL/CNG pentru S/V40 V70 S80 S60

In concluzie, scad putin puterea, cuplul si distanta facuta cu un plin de GPL fata de benzina. Creste consumul, dar costul GPL vs Benzina e undeva la 60%. Eu am facut 12.000 km cu gpl si am economisit aprox. 3.000 lei. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In concluzie, scad putin puterea, cuplul si distanta facuta cu un plin de GPL fata de benzina. Creste consumul, dar costul GPL vs Benzina e undeva la 60%. Eu am facut 12.000 km cu gpl si am economisit aprox. 3.000 lei. :smile:

Deci ai mers cu 25 de bani mai ieftin pe fiecare km. Sau ca sa fie mai sugestiv, cu 25 de lei pe fiecare suta de km.

Daca scazi investitia in instalatia gpl, plus costul montajului in service si mai adaugi influenta negativa asupra cuplului si a puterii, ca sa nu mai vorbim de uzurile premature ale unor componente, stai si te intrebi daca merita bataia de cap. Plus ca mergi permanent cu o butelie in portbagaj, care iti ocupa loc util.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ai mers cu 25 de bani mai ieftin pe fiecare km. Sau ca sa fie mai sugestiv, cu 25 de lei pe fiecare suta de km.

Daca scazi investitia in instalatia gpl, plus costul montajului in service si mai adaugi influenta negativa asupra cuplului si a puterii, ca sa nu mai vorbim de uzurile premature ale unor componente, stai si te intrebi daca merita bataia de cap. Plus ca mergi permanent cu o butelie in portbagaj, care iti ocupa loc util.

Economia mea - pentru ca merg 90% in oras - este de aprox. 35 lei/100 km.

Toata investitia in GPL - cu montaj cu tot - a fost de 4200 lei.

Scaderea cuplului si a puterii sunt undeva la 10%, la mersul in oras chiar nu deranjeaza (decat daca faci liniute, ceea ce nu este cazul). Iar in afara, pe autostrada, nu simti nici o diferenta.

Butelia este toroidala, montata in locul rotii de rezerva. Pentru pana se foloseste un kit de 10 lei care nu ocupa loc in portbagaj.

Asadar... putem muta consideratiile noastre in topicul de pro sau contra gpl.

Uzura prematura exista in fabulatii si prejudecati ale necunoscatorilor, care au auzit ei de la tatal lor, care avea dacie cu carburator reglata dupa ureche, ca s-ar uza supapele (amestec sarac, bineinteles).

7 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trecut deja de 100.000km facuti pe GPL, in oras ma costa 10€ 100km (consum pe la 12-13) afara in jur de 9€. Masina am trecut-o cand aveam deja 220.000km. Instalatia a costat 2000€ . Diferente fata de benzina sunt f mici, cei 210kmh din talon i-i ating si pe gaz. In afara de filtre de gaz (2€ bucata) nu am avut interventii la instalatie in cei 3 1/2 ani de cand e montata. Acuma schimb garniturile la pulmon (20€).

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Instalatia a costat 2000€ ."

Cristian, cu 2000 de euro imi iau alt T5 decit sa-i arunc pe LPG. Ca sa nu mai zic de upgrade-uri :)

Fiecare cum doreste, parerile sint impartite.

Eu nu voi face o asemenea blasfemie - T5 pe gaz, niciodata.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trecut deja de 100.000km facuti pe GPL, in oras ma costa 10€ 100km (consum pe la 12-13) afara in jur de 9€. Masina am trecut-o cand aveam deja 220.000km. Instalatia a costat 2000€ . Diferente fata de benzina sunt f mici, cei 210kmh din talon i-i ating si pe gaz. In afara de filtre de gaz (2€ bucata) nu am avut interventii la instalatie in cei 3 1/2 ani de cand e montata. Acuma schimb garniturile la pulmon (20€).

Nu ai cumva date despre ce instalatii folosea Volvo la numerice, cand ofereau asa ceva din fabrica?

Stiu ca pe Belgia-Olanda erau cele mai multe.

Merci

Un studiu ADAC cu date despre economia reala, in care este cuprins si un V70 2.4 125kw. Ei spun ca instalatia se amortizeaza in 46000km.

http://www.adac.de/_mmm/pdf/ADAC%20Kostenvergleich%20Umr%C3%BCstung%20Gasfahrzeuge_47083.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trecut deja de 100.000km facuti pe GPL, in oras ma costa 10€ 100km (consum pe la 12-13) afara in jur de 9€. Masina am trecut-o cand aveam deja 220.000km. Instalatia a costat 2000€ . Diferente fata de benzina sunt f mici, cei 210kmh din talon i-i ating si pe gaz. In afara de filtre de gaz (2€ bucata) nu am avut interventii la instalatie in cei 3 1/2 ani de cand e montata. Acuma schimb garniturile la pulmon (20€).

Intradevar costa foarte mult instalatia "2000€". Evident nu critic pe nimeni si nici nu dau sfaturi dar consider ca daca o masina e facuta sa mearga pe benzina, atunci benzina sa fie. Fac o mica paranteza cu un coleg de la servici care are o toyota corolla pe diesel dar foloseste ulei de rapita pur fara pic de motorina amestecat. Mda a economisit 400-500€ in 150.000km. Iar dupa 150.000km motorul a fost gata, terminat de-a binelea si bineinteles si-a luat alt motor. Unde e economia (cei 400-500€) ? Bine pe gaz e altfel dar tot nu vad mare "jmecherie" daca instalatia costa 2000€. De fapt nici nu exista economie, nu mai zic ca n-am loc in portbagaj de butelie plus ca .... ma plimb cu "bomba" dupa mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a dovedit stiintific ca o masina cu GPL este mai safe decat o masina pe benzina in caz de accident, evident avand maxim 5L benzina in cea cu GPL .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar sa nu te oftici cand ai instalatie GNC din fabrica si sa nu ai de unde sa bagi GNC in Romania?

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai de ce sa te oftici, se poate fabrica o instalatie de incarcare, avea cineva la un S60 pe forum . Singurul inconvenient era durata mare de incarcare, cca 12h pt un plin .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine stiu ca sunt instalatii care se leaga la gaz si fac ele treaba dar ma refeream ca nu este GNC la benzinarii. In Ungaria, Austia, Germania exista asa ceva. De ce la noi nu pot sa faca ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a dovedit stiintific ca o masina cu GPL este mai safe decat o masina pe benzina in caz de accident, evident avand maxim 5L benzina in cea cu GPL .

Cine a dovedit? "Cercetatorii britanici"? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incercati va rog sa pastrati topicul asa cum s-a dorit: de informare generala asupra diferitelor tipuri de combustibili si nu de pro sau contra.

Cred ca exista alte topicuri deschise pentru asa ceva.

Multumesc

Sent from my Lumia using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine a dovedit? "Cercetatorii britanici"? :D

Chiar este mai "safe" o butelie de gpl, indiferent de cantitatea de gpl care este in ea este foarte sigura, pe cand un rezervor de benzina cu exceptia cand este plin este o adevarata bomba si toate astea sunt valabile atat la deformari cat si mai ales in caz de incendiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mariusdaniel, exact, la fifth gear au testat, deci britanici..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now