i love VOLVO

Schimbare bujii

20 posts in this topic

vreau sa schimb bujiile si nu stiu cum. Am voie sa pun intrebari legate de buji aici? sau trebuie sa incep alt topic pe s40/v40

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreau sa schimb bujiile si nu stiu cum. Am voie sa pun intrebari legate de buji aici? sau trebuie sa incep alt topic pe s40/v40

Daca ai scut se da jos scutul.Acesta este prins cu torx-uri(nu mai stiu exact marimea.)Dupa care ajungi la fise.Se inlatura acestea tinand cont de pozitia lor.Daca nu le pui la fel...o sa iti mearga aiurea motorul..sau nu o sa iti mearga deloc.Ajungi apoi la bujii.Acestea sunt 4 la numar, cate una pentru fiecare piston.Se ia o cheie de bujii(sau o tubulara lunga)de 16 sau 19(in functie de ce bujii ai)se desface pe rand fiecare bujie si se inlocuieste cu alta(Daca e cazul se curata in prealabil cu o carpa chiuloasa, acolo unde intra bujiile, pentru a preveni intrarea de impuritati in motor.). Ca si tip de bujii...ramane la latitudinea ta ce alegi.Overall nu e o chestie complicata si ar trebui sa nu iti ia mai mult de 15 min.Pot sa apara probleme cu bujiile blocate in chiuloasa, din diverse motive....de la mizerie acumulata..pana la prinderea stramba a bujiei.Ca si idee...inainte de a scoate bujia veche... ai grija sa fie curat locasul...iar cand pui bujia noua...ai grija sa nu o infiletezi stramb.Daca esti perfectionist din fire..ai putea sa strangi bujiile cu o cheie dinamometrica.

Spor la lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e frate un raspuns perfect. maine ma si duc si cumpar bujii. nu am cheie dinamometrica dar le strang inapoi "la ochi" cat sa nu le rup in blocul motor dar nici sa le pierd pe drum. indicat ar fi sa dau o bujie jos si sa ma duc cu ea la magazin? asta ca sa evit sa-mi dea bujii mai scurte sau alt model. mersi mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ar fi bine sa te duci cu o bujie, totusi sa nu dai jos scutul ci mai degraba capacul de pe motor, bujiile sunt sus pe motor si nu sub el. Spor. PS bujiile nu se strang tare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,mergi cu o bujie in mana ca sa stii ce cumperi, iar cand le strangi, le strangi la mana, nu fortezi cheia, dupa ce s-au strans la mana mai dai 90 de grade de cheie, e suficient sa le strangi bine si sa se zdrobeasca saiba aia si sa etanseze bine.

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate, dar atunci de ce se numeste "Crush washer"? Si de ce e zdrobita atunci cand scoti o bujie folosita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur n-ai. Problema e subiectivitatea, saiba aia e facuta sa fie zdrobita, nu e ca o saiba normala, se zdrobeste, sau daca nu iti place tie cuvantul, se striveste.

O strangi la mana pana se aseaza, si apoi un sfert de tura ca sa o strivesti. Daca stii cuplul de strangere, il poti verifica dupa aceea cu o cheie dinamometrica. Daca nu ai unsoare speciala pt filetele de bujii, sa dai cu o picatura de ulei de motor pe primele 3-4 filete ca sa nu te trezesti cu ele intepenite la urmatorul schimb.

Foloseste o tubulara lunga sau o bucata de furtun pt a aseza corect bujia si a o infileta pana la capat, apoi strangi inca un sfert de tura cu cheia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ar fi bine sa te duci cu o bujie, totusi sa nu dai jos scutul ci mai degraba capacul de pe motor, bujiile sunt sus pe motor si nu sub el. Spor. PS bujiile nu se strang tare!

Nu face "pe-a desteptu'" , ca ai inteles ce am vrut sa zic.Capacul de pe motor este fix...un scut.Pentru ca are rol de protejare(pe langa cel de izolare fonica). http://dexonline.ro/definitie/scut

Si eu ma opresc aici...ca devin mai acid ca pepsi-ul.Spor la mesterit sau..."a fi inteleptul satului"

Share this post


Link to post
Share on other sites

daann o fi glumit si el nu trebuie sa te superi :) . m-ati cam bagat un pic in ceata. am luat bujii si intradevar au o saiba pe filet. acum ce trebuie sa fac? cand strang bujia trebuie sa aud cum se sparge saiba aia? cam asta am inteles eu. niciodata nu voi ajunge sa curat filetul unde intra bujia pt ca e prea adanc locul si ingust dar incerc cel putin sa le infiletez drept :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O strangi la mana pana se aseaza, si apoi un sfert de tura ca sa o strivesti.

Cred ca Alex44 a fost destul de clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se sparge aia, nu auzi nici un zgomot, se striveste treptat. Nu e nici o magie, apuca-te de ele, fa exact asa si ai sa vezi ca e ok. Daca esti nelinistit, le mai verifici dupa ce ai dat o tura cu masina si s-a racit motorul din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand strangi, foloseste DOAR O MANA cu cheia de bujii in forma de "T" si strange cat poti CU O MANA. Nu pune brat de prelungire pe ea !

Share this post


Link to post
Share on other sites

daann o fi glumit si el nu trebuie sa te superi :smile: . m-ati cam bagat un pic in ceata. am luat bujii si intradevar au o saiba pe filet. acum ce trebuie sa fac? cand strang bujia trebuie sa aud cum se sparge saiba aia? cam asta am inteles eu. niciodata nu voi ajunge sa curat filetul unde intra bujia pt ca e prea adanc locul si ingust dar incerc cel putin sa le infiletez drept :smile:

Nu trebuie sa cureti filetul.Trebuie sa cureti(daca e cazul si daca e posibil) locasul dintre bujie(cu bujia montata) si chiuloasa.Asta daca sunt impuritati pe acolo.Daca nu..nu te agita.Ai mare grija sa nu bagi tu impuritati in motor cand e scoasa bujia.

Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult pentru ajutor azi dimineata le-am schimbat. m-a intrebat un prieten ieri ca de ce le schimb daca ele functioneaza inca(adica nu sunt arse) i-am raspuns ca asa scrie in carte, ca la 45.000 se schimba bujile. ce se poate intampla daca nu le schimb cand trebuie? se arde o bujie aia stiu, merge masina in 3 pistoni dar poate afecta ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu nu ti se intampla nimic exagerat.Iti consuma mai mult...merge motorul mai prost...iar in cele mai rele cazuri..iti merge in 3.Si oricat ai vrea tu sa mergi in 3...o sa te plictisesti repede..si ai sa schimbi bujiile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul nu merge in 3 cilindrii, schiopateaza. O bujie nu se arde si atat, nu e bec. Poate face urat, poate iti cad bucati din electrod sau ceramica din ea si iti faci zob vreo supapa. Sau benzina aia care nu se mai aprinde de la bujie poate se auto-aprinde din cauza compresiei...

Schimba-le la 45.000 ca nu e greu, si nici paguba mare nu iti fac in buzunar. Daca le lasi mai mult, poate ai noroc si ti se sudeaza in chiulasa, sa coste sute de euro scoaterea lor, sau poate o chiulasa noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul nu merge in 3 cilindrii, schiopateaza. O bujie nu se arde si atat, nu e bec. Poate face urat, poate iti cad bucati din electrod sau ceramica din ea si iti faci zob vreo supapa. Sau benzina aia care nu se mai aprinde de la bujie poate se auto-aprinde din cauza compresiei...

Schimba-le la 45.000 ca nu e greu, si nici paguba mare nu iti fac in buzunar. Daca le lasi mai mult, poate ai noroc si ti se sudeaza in chiulasa, sa coste sute de euro scoaterea lor, sau poate o chiulasa noua.

mersi mult de raspuns ... maine cand i arat mesajul care l-ai scris, prietenului meu care intotdeauna are ceva de comentat cand schimb ceva la masina o sa am si un motiv bun sa-i bag o bujie pe gat. si lu' nevasta-mea la fel :) va multumesc mult baieti. treaba e rezolvata iar operatorii daca vor pot inchide topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Citind ceea ce a spus ALEX 44(sudura bujiei de chiuloasa) cred ca mi s-a intamplat mie.Am un V40 1.9 Di 102 cp/2001 si am schimbat bujiile incandescente doar 3,pe a4 a nu reusesc sa o desfac deloc si am dat cu solutie antigripanta si fara rezultat.Problema e ca ea ar vrea sa se desfaca 60-90 grade dar se blocheza brusc.Astept un sfat de la voi.Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Citind ceea ce a spus ALEX 44(sudura bujiei de chiuloasa) cred ca mi s-a intamplat mie.Am un V40 1.9 Di 102 cp/2001 si am schimbat bujiile incandescente doar 3,pe a4 a nu reusesc sa o desfac deloc si am dat cu solutie antigripanta si fara rezultat.Problema e ca ea ar vrea sa se desfaca 60-90 grade dar se blocheza brusc.Astept un sfat de la voi.Va multumesc

Din păcate mare lucru nu poți face, dacă-l forțezi se rupe. Unii recomand să se încerce desfiletarea bujiilor cu motorul încălzit. Atenție, să nu-ți arzi degetele! Eventual, dacă tot se desface un pic, încearcă cu multă răbdare să-l dai ușor înainte-înapoi, ideal cu o cheie dinamometrică. Cu grijă mare totuși, că dacă o rupi, e belea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfa cat poti, da cu degripant, strange la loc un pic, iar mai desfa, joaca-te asa cu ea dar nu-ti bate joc sa nu-i strici filetul. Daca se desface un pic e clar ca nu e sudata, dar probabil ca e un filet stramb sau foarte murdar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now