TudorelB

Probleme lumini stationare (pozitie) Volvo V40 '97

18 posts in this topic

Salut oameni buni.....Am un Volvo V40 din 97 1.9 TD si am o problema foarte ciudata ....Luminile de la pozitii fata spate nu se mai aprind si nici luminile din interior,respectiv -luminitele la butoane geamuri electrice -becurile de la ceasuri din bord -luminile de la potentiometrele de la clima dar in schimb se aprind luminile gen bujie,pompa ulei,baterie,semnale...Am verificat toate sigurantele de la motor inclusive cele din interior de sub maneta de la capota..Ma gandesc ca ar putea fi un releu dar nu prea stiu nici cum se testeaza releele sa vad daca este vreunul ars si nici macar nu stiu care este releul de la pozitii....Poate ma ajuta si pe mine cineva cu niste sugestii,pareri.....Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o problema asemanatoare am scos absolut tot din ambele tablouri electrice,am inlocuit sigurantele ce mi s-au parut "consumate",iar pe celelalte le-am infipt mai bine sa faca un contact bun.

Sper sa te ajute cu ceva parerea mea. O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut baieti sunt un nou posesor de volvo v40 an 1997 si am si eu o problema cu luminile mai exact cand pornesc si aprind farurile daca pun rotita de la becuri pe ,,0" se aprinde faza scurta si daca o invart pana la faza scurta se aprinde faza lunga ..oare de la ce o fi problema ? ma poate ajuta si pe mine cineva ? multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar cand comuti pe scurta fiind pe pozitia 2 ce se intampla ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TudorelB este posibil sa ai o siguranta arsa , primul lucru ar fii sa verifici toate sigurantele , sunt doua tablouri unul sus in stanga ambreajului si unul in spatele bateriei sub capota in stanga lonjeronului ..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai spus mai sus ca pe pozitia II e faza lunga, deci tu spui ca :

poz 0 - faza scurta

poz I - ?

poz II - pozitie

Nu am inteles pe pozitie ce face .

Oricum daca pe 0 se aprinde faza scurta nu e bai, inseamna ca ai DRL activat, totusi pe II trebuie sa ai tot faza scurta aprinsa nu pozitia, iar in acest caz este posibil sa fie blocul de lumini defect .

Share this post


Link to post
Share on other sites

aham am inteles deci :

poz 0 - faza scurta

poz l-pozitie

poz ll-faza lunga

deci sar putea sa fie defect blocul de lumini

Share this post


Link to post
Share on other sites

aham am inteles deci :

poz 0 - faza scurta

poz l-pozitie

poz ll-faza lunga

deci sar putea sa fie defect blocul de lumini

Omule si oprite cand le mai ai?

poz 0 -stinse (nimic aprins, asa cum si scrie "zero")

poz I -pozitie (lumini care ajuta la identificarea pozitiei autovehicului si se folosesc numai cu autovehiculul in stationare, nu in mers)

poz II -lumini de drum (asa numita "faza scuta" care se foloseste atunci cand autovehiculul se afla in miscare dupa cum se stie noaptea si mai nou si ziua si nicodata dar niciodata cand masina stationeaza mai ales pe marginea drumului).PS pentru "faza lunga" ai comanda separata sau de alta "maniera" in sensul ca se face mai comod si fara sa-ti capteze atentia sub doua forme -semnal optic- unde contactul este nepermanent si functionarea continua atunci cand nu deranjezi alti participanti la trafic (cam la toate masinile comutarea pe "lunga" se face de la maneta aflata in partea stanga a volanului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ady, si cand ai motorul pornit, comutatorul pe II si tragi spre tine de maneta de semnalizare, nu face nimic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci cand am motoru oprit :

0- stinse

l-pozitie

ll-nimic

adica merge normal

atunci cand am motorul pornit si pun pe ll este faza lunga la mine si daca trag de maneta nu se intampla nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E aici e buba la "II", defapt la maneta. Cu motorul oprit sau contact nepus e corect ca la "II" sa nu ai nimic aprins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca maneta este defecta si nu mai comuta lunga/scurta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

ma confrunt cu urmatoarea problema.De cand am cumparat masina,nu mergea pozitia(lampile spate centrale,ceata si lampile laterale).Am verificat sigurantele si am gasit una care era arsa.Am inlocuit acea siguranta de15A cuu alta ,dar dupa o perioada de 6 zile o arde iar.Unde ar putea fi problema?

 

In afara de asta,am montat proiectoarele de la fostul v40 cu tot cu buton si as vrea sa stiu cum fac ca acesta sa fie activ?!La un moment dat zicea cineva de soft,dar stie cineva cat costa?

Tanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nr1: sa verifici lampile din bari(toate 4) sa nu fie vreun fir strivit si atinge de caroserie(eu asa am patit).

Problema nr2: am auzit ca softul pt proiectoare costa 200lei la reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nr1  o sa verific,dar nu prea vad cum se pot atinge firele de caroserie,bara fiind de pllastic.

Problema 2: O sa merg pentru update :)

Multam fain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am umblat la bara spate si cand am montat.o am prins firul intre tabla si plastic si s.a retezat si imi facea scurt mereu. Acum nu ca asta ti.ar fi problema...sunt o multime de posibilitati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scurt poate face si in lampa, sau in mufa, daca a intrat apa acolo (care in amestec cu praful din lampa, se face o "coca" nemaipomenita)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now