Posted 4 Sep 2013 · Report post Ma bucur ca niciodata nu mi-a "sarit" un airbag in fata pe cand altii se bucura ca airbag-ul s-a declansat atunci cand au avut nevoie de el. Au fost cazuri in care airbag-ul s-a declansat din cauza unei gropi luate si au fost cazuri in care airbag-ul nu s-a declansat in momentul unui accident destul de grav. Ma uit in jur si vad destui soferi si mai ales soferite care conduc cu volanul lipit de burta ceea ce pentru mine e extrem de incomod si in acelasi timp periulos. - Cat de periculos poate fi un airbag in momentul declansarii, din cauza gazului? - Cat de periculos poate fi airbag-ul in momentul impactului fara a purta centura de siguranta? Si intrebarea care ma framanta: - Cat de periculos poate fi airbag-ul pentru cei/cele ce conduc cu burta lipita de volan? 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Sep 2013 · Report post Este bine ca atunci cind ocupi pozitia in scaun sa intinzi miinile peste volan, incheieturile miinilor sa fie in acelasi plan vertical cu planul vertical format de partea superioara a inelului volanul.Concret sa ai palmele peste volan.Astfel ai o distanta optima a miinilor pe volan fara sa le obosesti ,adica nici intinse la maxim si nici flexate mult (burta in volan)incit sa faci unghi foarte mic intre brat -antrebrat. Acum legat de airbag este bine sa tii volanul cu ambele miini pozitionate in dreptul orei 3 si 9 cu ar fi orientindu-te ca te uiti la un ceas.La impact airbagul va fi cuprins perfect intre bratele flexate si il vei lovi cu capul si nu risti luxatii sau fracturi ale bratelor,incheieturilor miinilor cind airbagul se declanseaza intrucit are forta mare la deschidere . Daca nu ai centura pusa te vei ridica involuntar din scaun ca urmarea a impcatului si cu tot airbagul deschis vei putea sa lovesti si parbrizul.In fine sint cazuri si cazuri in functie de viteza de impcat ,greutate sofer ,taria cu care din gest de aparare te sprijini cu putere in volan(daca mai apuci !!),etc. Centura te tine foarte ferm in scaun incit trunchiul sa se aplece in airbag si sa te salveze.Cam dupa viteza de 110-130 km/h ,consider eu ,nu mai au sens aceste mijloace de protectie a vietii intrucit apar leziuni interne majore datorate impactului violent. Dar fara centura pusa ,ai pus-o pe romaneste daca ai impact pe la 70-80 km/h ,asa ca.. Daca vrei sa iti protejezi centurile sa nu se roada in ghidaje puneti "fake"din astea ce se vind 2 la un pol dar fereasca Dzeu sa ai vreun eveniment. Offtopic.. Din zona unde stau am avut neplacute zgomote de accidente care mai de care mai critice ,de la un semafor amplasat aiurea si soferi cam neatenti care ciupesc galben rosu. Cind se aude o bubuitura stiu ca iarasi si-au pus-o unii. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Sep 2013 · Report post Din pacate tocmai acum cateva zile am dobandit cunostinta de cauza. Airbag-ul nu iti face nimic, iti salveaza viata impreuna cu centura considerand ca stai corect in scaun si nu cu picioarele pe bord. Gazul din airbag nu dauneaza cu nimic, nu e toxic si nu te arde pe fata cum am auzit de la unii "experti". Mai mult te afecteaza socul si iti tiuie urechile de la explozia lor pentru 5-10 secunde. In momentul impactului incarcatura pirotehnica de la centura detoneaza iar intr-o fractiune de secunda centura te strange in scaun, nelasandu-ti corpul sa plece inspre volan, DAR a conduce cu burta sau pieptul lipite de volan nu mi se pare prea bine pentru ca in functie de impact, masina si de greutatea pasagerului scaunul se deplaseaza si deci poti intra cu burta sau pieptul in volan. Majoritatea masinilor au coloana de directie deformabila care se rupe la impact astfel incat volanul nu vine inspre tine. In legatura cu mainile pe volan ceea ce a spus Saphir mai sus este absolut corect ! Mainile in pozitia corecta pe volan ! Am sa pun si niste poze candva. Purtati centurile de siguranta - si pe locurile din spate ! Face diferenta ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Sep 2013 · Report post Instinctul de a strange cu putere de volan este gresit si de evitat. Se poate lasa cu degetele rupte. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Sep 2013 · Report post Strangerea tare a volanului si nepurtand centura de siguranta, in cazul unui impact se poate lasa cu oasele coatelor rupte (fractura deschisa)!!De asemenea puterea de deschidere airbagurilor iti poate inrosi si umfla nasul,iti poate rupe ochelarii,. De aceea distanta fata de volan este obligatorie,nici nu vreau sa ma gandesc ce lovitura va simti cineva care conduce cu burta sau pieptul de volan (o lovitura data de un boxer profesionist ). Cele mentionate mai sus sunt cazuri reale ,nu povesti ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Sep 2013 · Report post Va pot spune din sursa sigura cat de periculos poate fi airbag-ul pt ca imi povesteste cu regularitate cineva ce patanii vin la camera de garda. In primul rand regula cu mainile pe volan in jurul orei 3 si 9 e foarte importanta. Regula veche cu mainile mai sus la masinile moderne nu se mai aplica pt ca in pozitia aia sigur te loveste airbag-ul si/sau bucati din plansa volanului in timp ce explodeaza. La masinile de curse fara airbag se pot tine mai sus (e si un video pe youtube cu titi aur care explica cum se tin mainile la masina de curse ).in plus degetele mari nu trebuie sa fie in interiorul volanului pentru ca se vor rupe, ci trebuie sa fie pe volan si cu varfurile spre exterior a.I. In caz de impact mainile sa alunece inspre exteriorul volanului cu usurinta nu sa se blocheze in volan riscand fracturi. Luxatiile si fracturile sunt cazurile fericite. Cele mai putin fericite sunt cand explozia amputeaza pe loc degete care au avut ghinionul sa fie in calea airbagului. este valabil si pentru pasagerii din dreapta care nu trebuie sa isi tina nici maini nici picioare pe plansa de bord. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Sep 2013 · Report post Nu stiu cat de mare e deschiderea unui airbag dar cred ca la scoala de soferi ar trebuie sa insiste cu aranjatul scaunului si sa nu-i lase pe elevi sau eleve mai ales, sa conduca cu burta lipita de volan. @blizzard la momentul deschiderii airbag-ului nu cred ca sar bucati din plastic. N-am patit-o dar teoretic cred ca au construit in asa fel incat sa nu fie casant plasticul de pe volan sau bord. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Sep 2013 · Report post Nu stiu cat de mare e deschiderea unui airbag dar cred ca la scoala de soferi ar trebuie sa insiste cu aranjatul scaunului si sa nu-i lase pe elevi sau eleve mai ales, sa conduca cu burta lipita de volan. @blizzard la momentul deschiderii airbag-ului nu cred ca sar bucati din plastic. N-am patit-o dar teoretic cred ca au construit in asa fel incat sa nu fie casant plasticul de pe volan sau bord. Care scoli de soferi ? Poate ai vrut sa spui scoli de luat permisul ! Cand 80 de ron costa examenul psihologic...... Nu sar bucati de plastic din volan, ci se rup dupa un sablon creat cand a fost turnat capacul volanului. In orice caz...concluzia e ca airbag-ul e benefic si nu iti face nimic atata timp cat respecti pozitia la volan. Pana la urma si bautul de apa prea multa te poate omori ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Sep 2013 · Report post @blizzard la momentul deschiderii airbag-ului nu cred ca sar bucati din plastic. N-am patit-o dar teoretic cred ca au construit in asa fel incat sa nu fie casant plasticul de pe volan sau bord. N-am zis ca sar bucati. Exact cum zice si Roberto ele se rup urmarind un pattern dar orisicum se rup inspre exterior si sus, sau exterior si jos ca sa faca loc. Ideea e ca daca vei avea degetele in drumul acelor bucati de plastic care fac loc airbagului nu o sa fie foarte placut... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2013 · Report post Am avut nefericita ocazie de a constata efectul de deschidere al airbag- ului pe propria mea (fosta) masina volvo 850 din 93 cu care am lovit un camion ......ca efect ? ..totul sa intimplat in citeva secunde...ca urmare ..nu pot spune nimic negativ . pot spune doar atât că sistemul de protectie conceput de volvo m-a salvat pe mine si pe cei trei mebri ai familiei mele iesind din masina nevatamati. ....Cu saritul de bucati dupa declansarea airbag-ului nu pot sa ma pronunt deoarece la impact mai multe bucati din masina se sfarama . Momentan tot un 850 glt conduc. Volvo for life........este adevarat ......Eu stiu. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2013 · Report post Fiecare airbag are amprenta lui,nu se va rupe niciodata la fel .Sar bucati de plastice,burete plansa etc. ,iti poate rupe si mana daca o pui pe airbag sau plansa de bord.Respectand indicatiile fabricantului totul va fi bine. Share this post Link to post Share on other sites