Sign in to follow this  
Followers 0
RaresC30

Parere generala despre masina si pareri despre DPF

6 posts in this topic

Buna seara dragi posesori de volvo . Sunt nou pe forum . De 2 saptamani mi-am achizitionat un Volvo C30 Kinetic 1.6 D cu DPF , masina are 128 de mii de km , este impecabila din orice punct de vedere nu are nicio urma de uzura , masina este fara pachet de fumatori deci nu s-a fumat niciodata in ea , se simte mirosul de nou . Este adusa din Germania , are carte de service originala cu toate intrarile in service etc. Acum , eu sunt big fan mazda si am avut o experienta groaznica cu DPF-ul pt ca mi-a calat motorul .Sa uitam aceasta problema , vreau sa stiu de la voi o parere despre dpf-ul care vine in dotarea C30 ( unde as putea afla graduyl de imbaxire in zona clujului la un servce bun , cum as putea sa ma feresc de o infundare a lui ).Tin sa spun ca masina o folosesc pentru drumuri de oras afara 40/60% si in afara conduc turat . Schimbul de ulei l-am facut cu 5w30 de la castrol si schimbul de distributie de asementea cu un brand de top . Astept o parere legata in principiu de dpf pt ca despre masina nu am ce sa obiectez pt ca e impecabila . Multumesc mult si astept pareri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie decat sa verifici nivelul uleiului, daca incepe sa creasca atunci ai o problema cu DPF-ul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si bine ai venit. Sa te bucuri de masina. Ca orice consumabil, si DPF-ul de pe 1.6D are un moment cand te va parasi. Daca km masinii sunt reali, momentul ala e inca departe. Nu prea ai ce face ca sa te feresti de imbacsirea lui, trebuie doar din cand in cand sa ii permiti masinii sa isi faca regenerarile - respectiv sa o mai scoti din oras. Ca sa ai parte de liniste, ar trebui sa-ti faci o diagnoza serioasa care sa-ti spuna printre altele nivelul de aditiv pentru DPF din rezervor. Din nou, daca km masinii sunt reali si inca nu s-a facut completarea acestui aditiv (vezi cartea service daca zici ca e pe bune), atunci ar fi bine sa faci tu asta cat mai repede - aditivul cu care vine din fabrica masina cam atat tine (120.000 km aprox.). Apoi ar trebui sa te asiguri ca partea de regenerare legata de soft e in regula, ca senzorii de pe DPF functioneaza corect, si nu in ultimul rand ca motorul functioneaza in parametri, etc. Astea se pot face cu un tester si soft dedicat Volvo - DICE/VIDA. Gasesti asa ceva la reprezentanta in Cluj sau la colegul volvo 244 de pe forum. Unul dintre primele semne ca e bai cu DPF-ul e cresterea nivelului de ulei in baie asa ca ar trebui sa-l verifici periodic, mai ales in sezonul rece. S-a discutat mult despre DPF pe forumul nostru, cu rabdare vei gasi multe alte informatii legate de subiectul asta. Toate cele bune!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ferice de voi!! al meu DPF e uscat. prin urmare nu am atatea :laughing7: variabile cu care sa ma joc. Nemaivorbind ca acum masina este ( si va ramane) la colega de apartament. Pot numai sa sper ca ma va asculta cu privire la modul de condus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut si bine ai venit ! multi km impreuna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0