George V70

Probleme la compresor A/C

22 posts in this topic

Salut. Nici nu stiu de unde sa incep ! :dontknow:

Am schimbat motoru la dric,motor luat de la Capi,foarte multumit de achizitie "trage tare bine".....motoru luat este de pe un 850 cu clima manuala,adica A/C manual.....eu avand clima automata......toate bune si frumoase,cand pornesc motoru cupleaza si compresoru de A/C,singur fara sa ii fac nimic,am scos si unitatea de clima....si nimic,nu se opreste pana nu opresc motoru sau scot releul de la compresor,sa nu uit,instalatia este goala.

Cine ma poate ajuta cu o schema electrica a instalatiei de A/C,sau cu o idee.

Multumesc.

Edited by George V70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta pe forum ca sint scheme pt 850(link catre site-urile respective),puse de Matrixxx.Rabdare si atentie si le gasesti

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La V70 model 98 (sau e 99 al tau?)

Compresorul primeste curent pe singurul fir care i-l are de la releul din cutia mica de sigurante de langa amortizorul stang. (2/22) ., Releul are 12V permanent care vin de la siguranta 5 din cutia cu sigurantele mici. Curentul de comanda la releu vine la randul lui de la releul 2/32 care e tot in cuia mica de sigurante. Acest releu este controlat de computerul motorului.

In mod normal daca instalatia este goala computerul motorului primeste informatia asta de la senzorii de presiune (sus langa amortizorul drept) si in spatele farului de pe partea pasagerului si nu porneste compresorul. Ai umblat ceva si pe la electric? E posibil ca sa fie defect si unul din cele 2 relee amintite.

Scoate primul (2/22) (e primul de sus din cutia de sigurante) si masoara curentul la intrarea 86 cand merge motorul. Daca ai acolo 12V inseamna ca e ok releul. Daca nu e defect.

La 2/32 (ultimul de jos) daca ai curent la 87 inseamna ca e ok altfel nu. Daca ambele relee sunt ok m-as uita la senzorii de presiune mai ales cel de langa amortizorul drept.

Scheme http://www.volvowiringdiagrams.com//volvo/V70XC%20Wiring%20Diagrams/TP3932202%201998%20S70%20V70%20C70Coupe%20Wiring%20Diagrams.pdf

Edited by Cristian Scutaru
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit problema,la 850 clima este manuala,la v70 este automata,pe firul care duce din calculator catre compresor imi vine +12V continuu cand este motorul pornit,din cate am vazut si am pus schemele cap la cap 850 vs v70 am 6 fire inversate in calculator pe cablaj (mufa mare de sub calculator)..........si am o retinere sa le inversez "momentan".

Va multumesc pentru ajutor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, si revin cu aceeasi problema.....a venit caldura si este cam greu, am fost azi si am bagat freon si ulei, am zis ca poate o rezolv dar nimic,aceleasi probleme, cu motoru oprit si cheia scoasa din contact, cand bag releul de la clima,cel ce actioneaza compresoru de la A/C se cupleaza singur,fara comanda fara contact....pus si simplu ii da +12V permanent !!! Am gasit o schema de V70 pe care o inteleg cam greu dar din cate se vede pe firul gri care vine din releu isi face legatura cu alt fir care cred ca da comanda la motor atunci cand cupleaza aerul conditionat sa creasca turatia motorului....asta cred eu si pe acel fir sa imi vina +12V, o idee sau un gand cine are sau daca a mai patit cineva asa ceva..... in momentul asta am ECM de 850 t5,nu stiu daca difera instalatia de V70 eu avand clima automata si la 850 este manuala. Am mai incercat sa ma joc cu ea fara releul de A/C si imi pleaca ventilatoru din fata si cel din interior adica merge normal, nu mai stiu ce sa ii fac ! Multumesc !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E din cauza ECU-lui de 850 !!! Pune-l inapoi pe cel de V70 pana nu iti arzi modulul de clima,daca nu s-a intamplat deja asta.

PS: ti-am vazut masina pe la Victoriei zilele trecute. Inca arata bestial !

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca ECU-ul de 850 pus pe V70 arde finalii de pe modulul clima direct, la prima pornire... Click si gata, nici macar nu miros...

Poate tu ai bafta si nu s-a intimplat asta, cum spun cei de pe forumuri externe.

Pune la loc ECU-ul de V70 si spune-ne ce simptome ai.

P.s. De ce ai pus ECU-ul de 850 in locul celui de V70?

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-a pus pt. ca e de T-5 iar el are 2.5T ca mine :smile:

Eu am pus ECU-ul lui Criss la mine si am avut noroc ca nu a crapat nimic, dar l-am scos dupa prima pornire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai Motronic 4.4 la 850 este 4.3 Climatizarea este total diferita la cele 2 chit ca restul instalatiei este aproape identic. E posibil cum zice Matrix sa fi prajit ECU ul de 850.

La 850 climatizarea functioneaza in felul urmator:

Cand ECC doreste ca sa activeze compresorul livreaza la releul de la compresor +12V (#B11) iar ECU de la motor isi da "Ok"-ul daca motorul nu se afla in sarcina maxima si livreaza masa la #B40. Curentul care iese din releu si se duce spre compresor trece prin senzorul de presiune joasa (presostat) de langa amortizorul fata dreapta si daca si asta da ok-ul (presiune suficienta sau nu prea mare curentul ajunge la compresor).

La V70 asa:

Unitatea de clima transmite la ECU ca ar vrea sa activeze compresorul prin firul care trece prin presostat si ajunge la ECU la #B25. ECU verifica si senzorul de presiune inalta si da ok (masa la #B40) si activeaza releul 2/22 care trimite direct curentul la compresor (asta daca motorul nu este in sarcina maxima acceleratie calcata la maxim). Cand nu e permisa functionarea compresorului la #B40 sunt in jur de 11V.

Am redus schema compresorului la 4.4 la minimul necesar ca sa fie mai simplu sa urmaresti traseele electrice

post-5223-0-78233000-1400836338_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ECU de V70 porneste foarte greu si nu sta pornit,moare,cred ca este alt soft t5 fata de 2.5t(merge groaznic),am incercat si cu ECU de 2.0t si merge mult mai rau fata de ECU de la 2.5t.....merge foarte rau,parca ar merge in 3, si daca se ardea modulul de clima,cred ca nu mai mergea nimic din el,mie imi merg toate comenzile,rece-cald,recirculare,A/C ON-OFF.....adica nu cred ca este ars ceva.....dar voi incerca si cu alt ECC,daca nu mai comand unu din Suedia. Multumesc de ajutor !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelul tau nu merge sa schimbi ECU intre ele ca sosetele. Imobilizatorul verifica si tipul de ECU. XC-urile au avut din cate stiu doar motor 2.5T cu 190cp. Tu daca pui alt ECU (alt tip de T5 de ex) imobilizatorul sesizeaza diferenta si dupa ce a pornit motorul dupa 2 secunde i-l opreste. In afara de asta restul hardware-lui masinii nu corespunde softului si evident ca va merge ca naiba. Nu gasesti un ECU de 2.5T de pe un S70, V70, C70 sau V70 XC? Ar trebui sa mearga toate pana la anul 98 (asta daca al tau e model 98 si nu 99). Daca e 99 e nasol pentru ca nu mai merge din cauza CAN BUS-ului sa schimbi ECU intre ele.

Faptul ca restul climatizarii functioneaza nu are nici o treaba cu ECU ars. Unitatea ECC de la climatizare controleaza toate functiile mai putin compresorul care este guvernat de ECU. Unitatea ECC transmite la ECU faptul ca ar vrea sa mearga compresorul mai mult nu. Matrixx se referea la faptul ca se arde iesirea din ECU care controleaza releul de la climatizare.

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU nu este ars,masina merge perfect,merge impecabil....trage bine fara alte modificari,are doar motoru de t5 si calculatoru de t5,pe instalatia electrica de 2.5 originala de la v70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai montat doar motorul de 850 T5 impreuna cu ECU corespunzator nu? Cablajul masinii a ramas cel de V70 ? Climatizare automata sau manuala nu conteaza.

Ok acuma am inteles unde sunt diferentele intre 850 si V70 si de ce nu merge la tine

La 850 ECU de la motor da masa la releul de clima atunci cand este permisa functionarea acesteia (deci cam tot timpul mai putin cand ai acceleratia apasata la maxim).

Modulul de clima (ECC) livreaza +12V la acest releu. Cand releul cupleaza (adica ECC da +12V si ECU masa) curentul care iese din releu mai trebuie sa treaca prin presostat care da "OK" daca ai suficient gaz in instalatie si compresorul cupleaza.

ECU primeste pe 2 pini informatia prin care depisteaza daca releul merge sau nu B25 care e legat la iesirea releului si B6 care e legat dupa presostat. Altfel nu ar putea detecta cand cupleaza compresorul si nu ar putea compensa la timp pierderea de putere.

La V70 ECC transmite ECU-ului ca vrea sa activeze compresorul. Firul care vine de la ECC trece prin presostat si daca ai suficient gaz ajunge informatia la ECU altfel nu.

ECU cand a primit informatia respectiva livreaza masa la releu care cupleaza el avand deja +12V de comanda care sunt prezenti odata cu contactul motor pus.

Ce se intampla la tine cu motor si ECU de 850 in V70:

Releul de la compresor are deja 12V la intrarea 86 si mai are nevoie doar de masa la 85 care vine de la ECU B40 pentru a cupla. Cum ECU de 850 livreaza tot timpul masa la B40 (in afara de cazul cand acceleratia e apasata la maxim) releul va cupla din momentul in care pui contactul motor indiferent daca ai gaz in instalatie sau nu.

Ce trebuie sa faci ca sa mearga :

Practic ar trebui sa recablezi masina ca sa corespunda cu 850

Deci

Firul care vine la ECU la B25 trebuie conectat la releul de clima la intrarea 86. Intrarea actuala 86 trebuie izolata.

Apoi de la iesirea din releu sau de la firul de la compresor trebuie trase 2 fire care trebuie bagate la B25 si B6.

post-5223-0-76453900-1401021508_thumb.jp

post-5223-0-49403100-1401021515_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de ajutor,dar mai pun o intrebare.....B25 si B6 sunt cablurile care ies din a doua mufa de sub ECU,sub ECU sunt doua mufe care se lipesc si formeaza mufa de sub calculator...nu ma pricep la sarme :slap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti pun mai tarziu o poza cu soclul de la ECU si culorile de la fire acuma sunt pe drum

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite poza de la soclu.

post-3-0-34363100-1401027141_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

#B25 este maro-gri (adica jumate maro jumate gri)

#B4 este ocupat doar la versiunea cu cutie automata si ar fi violet. Daca e manuala a ta ceea ce banuiesc ar trebui sa fie liber soclul la pozitia respectiva. Terminalul de care ai nevoie se cheama AMP JPT.

Soclul este compus din 2 jumatati A si B, A este partea care e inspre far, B spre parbriz. Partea din plastic violet din soclu blocheaza accesul la pini si trebuie mai intai deblocat.

Eu as taia firul #B25 undeva unde sa ai cat de cat acces la el si as lega impreuna cu cel nou intrdus la #B4 si apoi legat la mufa de la compresor. Capatul ramas liber de la B25 prelungit cu un fir pana la cutia de sigurante in care se afla releul de la compresor.

Acolo trebuie sa identifici firul rosu care merge la pozitia 1 de la releu si la fel urmeaza sa i-l tai. Capatul care merge la releu se leaga la firul tras de tine si celalalt ramane sa i-l izolezi.

post-5223-0-59695900-1401037693_thumb.jp

post-5223-0-37180600-1401037694_thumb.jp

post-5223-0-72133500-1401038373_thumb.jp

post-5223-0-82663000-1401038374_thumb.jp

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry in ultimul mesaj am o eroare. Evident nu este vorba de B4 ci de B6! Aici VADIS si schemele electrice difera. In VADIS la Motronic 4.4 scrie ca B6 este intrarea de la compresor in schemele electrice nu este trecut. Tind sa cred ca schemele au dreptate si este o eroare in VADIS (preluare de la 850)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca schema electrica e sfanta - fata de Vadis.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now