Posted 2 Oct 2013 · Report post intr-o zi cand ma duceam la facultate: ma pun in masina, dau cheie, porneste masina. totul este ok, conduc mult si bine si cand ajung la facultate o parchez. la un moment iese cineva din parcare si era o zona mai sigura [sigura in sensu ca daca deschide usa colegul din trafic nu si-o bate de masina mea] si am vrut sa-o mut acolo. deblochez usile din telecomanda, ma urc in masina, radio merge, incalzirea merge, o scot din viteza si dau cheie sa pornesc. intra in pozitia 1 dupaia in a 2-a imi apar ledurile din bord, fiecare beculet se aprinde si cand invart cheia nu porneste masina. nu face nici-un zgomot cum ca ar intoarce motorul sau ceva, nimica. de la ce poate fi? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2013 · Report post Cu bateria cum stai? Masa de pe carioserie este in stare buna? Apoi despre ce motor vorbim?Ca sa putem da si raspunsuri pertinente?Cel mai bine il treci la semnatura,sa ramana acolo Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2013 · Report post scuzele mele. motor 1.6d 2008, masa la ce te referi? care cablu sau cabluri\cablaje trebuie verificat? bateria ii noua, are bulina verde nu rosie [cum sunt pe modelele mai noi]+ ca daca as avea baterie slaba, ar trebuii sa am 50% toate in bord si sa functioneze greu, mie imi functioneaza perfect toate si is 100%- ce vreau sa zic ca bateria o scad de pe lista Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2013 · Report post Cred ca probleme cu electromotroul sau cu alimentarea lui. Verifica bornele sa fie stranse. Asta poti face in prima faza. A doar faza ar fi, daca ai acces, cunostinte si posibilitatea, sa verifici pe direct daca el se invarte. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2013 · Report post Eu as zice mai intai sa incerci sa pornesti cu un alt acumulator cu aceleasi caracteristici (pe cat posibil). Ce acumulator ai pe masina? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2013 · Report post acuma am venit de afara, am incercat sa incarc bateria cu un redresor, nimica. am incercat cu o alta baterie, nimica. credca e de la electromotor. face ceva zgomot sau ce caracteristici mecanice are un electromotor dus? ma refer ca se aude ceva daca invarti de roata lui? sau ceva de genu? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2013 · Report post Daca e dus rotorul, ar trebui sa auzi ceva de genul unui tac cand bobina incearca sa arunce pinionul de pe bendix catre volanta. Daca e dusa bobina... sau ai probleme de alimentare, nu o sa se auda nimic. Poti sa invarti cat vrei de roata. nu are treaba. Electromotorul nu sta cuplat decat la pornire, cat tii rotit de cheie, in rest, se retrage acel pinion si sta cuminte. O metoda ar mai fi sa incerci sa o pornesti impinsa.... insa nu exagera. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2013 · Report post daca o imping porneste dar cum o opresc asa si ramane, oprita. maine desfac tot electromotorul, bucata cu bucata..poate s-a dus ceva de prin el Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post Incearca sa nu o mai pornesti impinsa ca o sa strici si altceva pe langa electromotor Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post Asta este doar un mit. Nu se strica masina asa usor. daca nu exagereaza, e ok. Pornitul impins produce socuri in cureaua de distributie dar daca stie sa o porneasca, nu o sa aiba probleme. Si electromotroul produce un soc cand o porneste. Nu imi spuneti ca are viteza variabila si incepe sa o invarta de la usor la mai tare ca nu va cred..... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post +1 pentru ce zice Heim. Asta incerc sa explic si eu mecanicilor "meseriasi" ca sa demitizez chestia. Daca o pornesti macar in treapta a 3-a, atunci nu trimiti niciun soc nicaieri... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post La dacia veche o bagam in a1a cand trebuia sa o impingem pt a porni. La astea cum trebuie procedat atunci in caz ca vom ramane in pana de curent sau probleme electromotor.Chiar luna trecuta am patit o cu dacia din cauza bendixului.Era putin in panta in spate, am bagat in marsarier si am lasat o sa curga si a pornit fara probleme. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post pai cum a zis si alex, in a 3-a ai socuri minime insa cred ca trebuie sa o impingi mai repede pentru ca motorul sa prinda si un pic de turatie cand porneste Cred ca 2-a sau a 3-a viteza 1 da turatie dar izbeste cam tare... Dacia, cea de pe vremuri, avea distributie pe lant.... Skoda S100 avea distributie pe lant dublu... de asta ce mai ziceti? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post normal ca atunci cand impingi masina, fie ea volvo, ford, beveu' sau aston martin, o bagi macar in a 2-a sa ai un soc cat mai minim, daca te tracteaza careva poti sa-o pornesti din a 3-a linistit [daca ai spunem 30-40 la ora]. sambata o sa ma apuc de electromotor azi i-am dat jos turbina si ai de viata mea ce e pe acolo. roata din interior[nu stiu cum se numeste, dar are un ax] se invarte mai greoi unpic si geometria variabila la fel. nu-i bai macar se poate face brici' amu! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 (edited) · Report post Io zic să le rezolvi pe rând, să nu te trezești că te suduie ECM-u. Ce faci la turbină? O cureți sau o duci la recondiționat? Edited 4 Oct 2013 by serge Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post mersi heim! n-are sens sa-o duc la reconditionat, dau bani pe manopera si poate mi-l pune sucit si pot sa-mi iau alta turbina. mai bine fac cu mana mea, iau o perie de sarma si ce mai trebe si-l fac pico-bello. pe rand le fac, oricum nu am cauciucuri de iarna pe volvo si atunci o intrat la hibernare, daca se incalzeste si o termin pana atunci ma mai dau cu ea daca nu, ma dau cu masina lui mama. o sa curat turbina, admisie, intercoolerul, tot ce se poate curata si sa mearga brici'! si dupaia ii fac o aerisire la ambreiaj sa vad cum sta problema. trebe sa schimb sau nu. heim, unde ti-e turbina? ascunsa pe la motor sau usor de dat jos. prin fata pe undeva. ma refer dupa ce mi-o termin pe a mea, sa-o dam jos pe a ta, o curatam si o punem la loc 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post Nu-i cam dură peria de sârmă? Nu mai bine freci cu o periuță de dinți? Dacă ai vreme, fă un tutorial în care să treci și impresiile de după. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post Ce să curgă? M ai prins. Maine ma duc cu 500kile de pruna sa le las sa curga 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post Eu aş sugera să o mureze în motorină câteva ore. Nu stiu daca ajunge astfel incat sa se desprinda putregaiul... Poate ceva spray, in plus. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 (edited) · Report post Offtop "Socul" de pornire dat de electromotor este compensat initial si inertial de compresia pistoanelor,presiune segmenti pe cilindru,etc pt o durata f scurta dupa care se trece de acest aspect ..Altfel ar exista tensiuni in cureaua de distributie de fiece data la pornire.Porneste un motor fara bujii si vedeti ce soc si turatie creeaza electromotorul .Si cureaua de distributie este facuta sa preia tensiuni de o anumita valoare. Ce raport de transformare creeaza pinionul electromotor si coroana volanta si apoi impulsul mecanic dezvoltat dat distributiei?.De ce puterea electromotor este strict dimensionata la o anumita valoare functie de compresia motorului si capacitatea sa incit sa aiba forta necesara de a roti motorul la o turatie data ,ca ECU sa activeze pornirea dar nici sa nu solicite distributia.!De ce cureaua de distributie este facuta sa tina X km! Daca in treapta X raportul de transformare facut de anvelopa si volanta (trecind intermediar prin toate angrenajele si pinioanele aferente) este similar cu raportul "bendix" -volanta atunci este ok.Altfel exista tensiuni suportate de cureaua de distributie nepermise cind "turam " volanta.(vezi treapta 1 si 2) Dar fiecare face ce crede si isi porneste "agregatul" cum doreste. Edited 4 Oct 2013 by V50Saphir 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post tutorial prin poze eventual, video nu pot face. da nu-i mare scrofala. peria de sarma dar cu simt. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 (edited) · Report post @Heim ..Da este corect prop 2 ,insa ambreiajul trebuie foarte bine stiut a fi eliberat lin ,"alunecat" incit sa nu existe o bruscare (tr. de viteza mai mare ,exclus tr1)si de asemenea sa se creeze un punct de compresie corespunzator autoaprinderii.In momentele de pornire impinsa exista tendinta soferului de a dori sa ii porneasca masina si tot o bruscheaza . in fine . Edited 4 Oct 2013 by V50Saphir Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 (edited) · Report post Marea majoritate a socurilor sunt preluate de volanta. Si prin definitie asta e rolul ei " Un volant este o piesă în formă de disc turnat din fontă. Este prelucrat astfel ca să fie perfect echilibrat, să asigure montajul la arborele cotit, să aibă o mare parte din masă repartizată spre periferia discului. Repartizarea exterioară uniformă a greutății se face cu scopul ca volantul să îndeplinească funcția de uniformizator a mișcării de rotație pe toată durata ciclului motor. De asemenea este prelucrat ca să poată fi montată coroana dințată de pornire și să formeze organul primar al transmisiei mișcării de la motor la sistemele acționate. " Sunt atatea situatii in care bruscam masina in fel si chip si nu s-a rupt nicio afurisita de curea din cauza asta... De masinile alea de scoala ce sa mai zicem? Frana de motor? ce face? nu bruscheaza si ea? sau franarea pe care multi si asa e si recomandat, o fac fara a apasa si pedala de ambreiaj decat spre final. Atunci ce se intampla? nu ii dai un "picior motorului". Ma refer la franarile agresive. Nu ii cobori brusc turatia? Nu e tot soc? Nu se rup ele asa usor, plus ca acea curea invarte niste piese care nu au o masa chiar asa mare, deci , nu necesita forta asa mare Cureaua se schimba la x km pentru a prevenii ruperea ei datorata timpului sau uzurii. de asta se si face la numar km sau ani. Edited 4 Oct 2013 by ValiU 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 (edited) · Report post Exista tensiuni ce se creeaza in cureaua de distributie ,asta am zis.Nu am spus ca se rupe este o mare diferenta ,Solicitarile in timp fac ca viata ei sa fie limitata cumva. Am vorbit asa la modul strict preventiv. Poti "trage" de masina cit doresti ca te tine ,pina la un punct.Este construita sa dureze niste mii de ore de functionare pur teoretic. Frina de motor si multe alte lucruri trebuie facute cum trebuie si doar cind este necesar . Sint multe de spus aici .Volanta (clasica) unde distribuie socurile ca ai spus ca le preia. Rezonator nu este sa le mentina . Dubla masa protejeaza cutiile de socurile puternice de transmisie de la motor si in principal discul ambreiaj.Invers nu are ce sa protejeze incit efectiv miscarea este de la roti la vilbrochen si nu exista detonatie In fine nu ma erijez in atotstiutor ,am comentat cu ce stiu ,fara sa rasfoiesc netul sa am comentariile ,definitiile altora .Era o parere pe baze si practice . Edited 4 Oct 2013 by V50Saphir Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2013 · Report post "Sint multe de spus aici .Volanta (clasica) unde distribuie socurile ca ai spus ca le preia. Rezonator nu este sa le mentina ." Nu stiu daca asta e intrebare. Daca da. Adica ne intrebi unde se duc socurile. E vorba de inertie. Faptul ca greutatea e distribuite pe exterior, ii da o inertie mai mare. Nu stiu daca ai copii mici, dar, daca desfaci o masinuta de aia de o dai in spate si apoi ea incepe sa mearga in fata, o poti desface. Inauntru o sa descoperi o volanta mica " Se bazeaza pe acelasi principiu. Volanta aia micuta pastreaza energia constanta. Exista si un arc normal, pentru ca initial pe ala il intorci, dar daca nu ar fi acea volanta, acel arc s-ar desfasura instant si o sa invarta rotile pe loc o juma de secunda dupa care se opreste fara sa mearga prea mult. Energia se disipa aproape instant. Punand acea volantica mica .... ea inamgazineaza din energie din arc prin rotatie si masa si o sa o distribuie mai uniform, dand o miscare mai linie, uniforma si pe un timp mai lung. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites