Vic21

Problema ulei + problema pneu

21 posts in this topic

Salutare tuturor!

Revin cu o noua problema. Acum nici macar o luna am facut revizia masinii. S-au schimbat filtrele, s-a schimbat uleiul, nimic notabil. De atunci si pana acum am facut un drum pana in Germania + mai multe drumuri prin Belgia. In seara asta cand am coborat sa ma mai uit pe sub capota si sa verific nivelul lichidelor, am constatat ca uleiul pentru motor este undeva pe la jumatate la nici macar o luna dupa revizie si aproape 1000km parcursi intre timp.

Masina a fost condusa normal, nu am forjat, nu am abuzat.

Este normal asa ceva? Sau se poate sa imi fi luat o mica teapa de la cei din service?

+ in cadrul aceleiasi revizii, i-am rugat pe cei de la Volvo sa arunce o privire si la unul dintre pneuri care prezinta o mica buba pe care nu stiu de cat timp o am. Este vorba despre o mica taietura, fisura, nu stiu cum sa ii zic. Cert este ca anvelopa nu pierde aer, presiunea e constanta si nici nu stiu cati km am facut pana acum cu ea. Pentru mine reprezinta o problema.

Multumesc mult pentru raspunsuri!

Problema pneu: 3wva.jpg

Edited by 280BYK

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a facut nivelul la ulei sa fie plin, sau poate inca de la revizie era uleiul la jumatate !?

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca anvelopa nu este veche, o sa mai reziste. Daca are 4-5 ani, sunt sanse sa te lase in drum. Recomand sa o pui pe spate, unde ai greutate mai mica

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight caller: cred ca s-a inlocuit tot uleiul. Pe factura scrie ca s-au inlocuit 5,90L ulei.

@paunionutz: e anvelopa cu care a venit masina, are 3 ani de zile, 15k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa am pardon dar la S80 stiu ca intra 6 litri si ceva (6.2 cu tot cu filtru parca ?)

Sunt de pe telefon si nu vad ce masina ai,cei cu Vida pot confirma/infirma cele spuse de mine...

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu doar ti-am zis ce scrie pe factura. Banuiesc ca recipientul respectiv are 6L+ , dar de fiecare data dupa ce s-a facut revizia si am verificat, pe bord imi apare LVL Max, Oil level OK. Acum imi arata ca e la jumatate si Oil level e tot OK, dar mie nu mi se pare ok chiar deloc sa ramai cu jumatate din cantitatea care se presupune ca ti-au pus-o.

Masina e un S80, fabricatie 2010, model 2011.

Edited by 280BYK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iti vad motorizarea, repet...

Vezi ca eu am citit ceva si de un update de soft legat de problema masurarii corecte a uleiului in baie.

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Du-te peste ei si arata-le si lor ce zice nivelul de ulei,vezi ce raspuns primesti.

Legat de pneu,recomandarea este sa il pui pe spate si sa iei in calcul schimbarea lui pe viitor.Totusi sunt singurul contact dintre masina si asfalt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitati-va la profilul omului. ESTE UN D3. Cred ca atata ulei intra in el. La d5 intra 6 litri si ceva (parca 6,5 litri). Uite-te cat de atanca este taietura. Pentru linistea ta...da-l jos de pe masina si verifica prin palpare cata carne a mai ramas acolo. Eventual poti sa-i pui un petic pe interior pentru siguranta si linistea ta. O sa ceara ceva plumb la echilibrat dar eu zic ca merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mi se pare ok chiar deloc sa ramai cu jumatate din cantitatea care se presupune ca ti-au pus-o.

Cand nivelul uleiului e la jumate pe joja nu inseamna ca mai ai jumatate din ulei in baie!!! Intre minim si maxim ai in jur de 1L la majoritatea masinilor, in functie de capacitatea baii de ulei (a mea ia 4.5 si am ~0.7L intre min si max, daca ii pun doar 4L e peste minim, aproape de jumatate)

Cu joja la jumate ai lejer 5L. E OK si la Minim, sub minim sa nu fie. Greseala ta a fost ca nu ai verificat dupa revizie nivelul uleiului, ca sa stii de la ce nivel pe joja ai plecat.

Daca iti consuma 0.5L in 1000km iti scotea fumalau masina si observai.

Anvelopei daca i se vad sarmele sau atele in taietura arunc-o. Nu o pune pe spate, daca faci explozie e mai greu sa controlezi derapajul. E mai usor sa redresezi masina daca faci pana pe fata. Daca ai roata de rezerva de dimensiuni normale fa schimb cu anvelopa de pe ea daca iti pare rau sa arunci anvelopa aia.

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cum sa putea sa dea cu "fumalau" daca masina are filtru de particule?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight caller: e vorba de un D3. Mea culpa, nu fusesem atent.

@vita_fresh si zack: thanks. Am sa ma duc peste ei, sa vad ce zic.

@Alex44: nu am joja. Verificarea se face pe senzor. Masina nu a scos niciun pic de "fumalau".

Despre anvelopa: nu se vad nici sarme, nici ate. E doar o taietura daca te uiti bine in poza. Din pacate nu stiu cat de adanca e si cate probleme prezinta. V-am cerut parerea ca sa imi fac niste idei. Oricum am cumparat pneuri de iarna si in scurt timp urmeaza sa le pun pe masina, deci problema e oarecum rezolvata. Urmeaza sa fac o vizita si la o vulcanizare sa mi se spuna clar ce si cum dat fiind ca cei de la Volvo prezinta un lejer miserupism vizavi de problema.

Roata de rezerva nu are aceleasi dimensiuni. E o roata de 195 pe 65 sau ceva de genul. Eu am 245 x 40 x 18

P.S.: cam asa se afiseaza problema pe bord https://www.dropbox.com/s/4z1t39e6jivba4t/Photo%207-10-13%2008%2043%2033.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ha... pai din poza ta reiese ca ai un nivel foarte bun de ulei. Intre minim si maxim, exact la jumatate. Eu daca pe joja manuala vad asa ceva, închid multumit capota si îmi vad de treaba.

Cu anvelopa nu te juca... 100 de Euro fac infinit mai putin decat viata sau integritatea corporala. A ta sau a altor participanti la trafic.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la reprezentanta:

- s-a constatat si s-a completat nivelul de ulei. Explicatia: mecanicul care s-a ocupat de intertinere acum o luna a facut schimbul de ulei ghidandu-se dupa alte scheme si a pus mai putin decat in mod normal. Nu exista scurgeri, totul e corect.

- despre anvelopa: confirmat atat de mecanicul de la Volvo cat si de cel de la un centru de pneuri ca nu exista niciun fel de pericol atata timp cat nu se vede interiorul pneului. Mi s-a zis sa evit socurile/gropile si ca nu e cazul sa-l schimb si nici sa-l mut pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne spui si noua la ce reprezentanta mecanici se gandesc la alte "scheme"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit-o la reprezentanta Porsche sa-mi bage mai putin ulei cu vreo 800ml,cat sa nu ste martorul aprins si cei 800ml l-am vazut pe mecanic cand l-a pus ,,bine" intr-un sertar.I-am atras atentia ,s-a scuzat politicos ,am verificat nivelul impreuna si l-a completat.

Sa nu ai aceasi problema!

Cat de anvelopa ai masina de 2010 ,nu-ti permiti sa o schimbi.Pune-o rezerva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne spui si noua la ce reprezentanta mecanici se gandesc la alte "scheme"?

Louis Bruxelles daca esti atat de curios. Acel scheme nu era cu ghilimele si nici ironic. Se pare ca aici se respecta un anumit plan/schema/borderou/cum vrei tu sa ii spui.

@Salman: cel mai probabil o sa o schimb la primavara. In curand urmeaza sa imi pun gumele de iarna, deci o mai las pana la sfarsitul lui octombrie - inceputul lui noiembrie. Oricum nu stiu de cand am fisura respectiva. Se poate sa fie mers si 5k km cu ea as far as I know... deci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere ;)

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu.

Multumesc tuturor celor care si-au exprimat punctul de vedere si multumesc pentru ajutor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bucuram odata cu tine ca ti-ai putut rezolva problema. Cat despre cauciuc, initial am crezut ca e taiat de vreun rau facator dar la cat de lovita e janta, nici nu ma mir. Si nu te mai lua dupa mecanici, "ca nu se vede in interiorul cauciucului". Pentru singuranta ta si celorlalti participanti la trafic, schimba-l.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bucuram odata cu tine ca ti-ai putut rezolva problema. Cat despre cauciuc, initial am crezut ca e taiat de vreun rau facator dar la cat de lovita e janta, nici nu ma mir. Si nu te mai lua dupa mecanici, "ca nu se vede in interiorul cauciucului". Pentru singuranta ta si celorlalti participanti la trafic, schimba-l.

Din pacate au cam avut de suferit jantele la inceputuri pana sa ma obisnuiesc cu dimensiunile masinii. E altceva cand treci de pe Logan pe ditai magaoaia. Dar de atunci si pana acum am fost intotdeauna atent. Crapatura aceea se vede doar cand roata apasa pe zona respectiva, in rest nu se vede absolut deloc. Il voi schimba la primavara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now