gaby.volvo

consuma mult in relantii

22 posts in this topic

buna ziua! Va salut! de ceva vreme am observat o neregula la volvo. cand cobor o vale cu motorul pornit si scoasa din viteza, consumul ramane pe 1,7-1,8-1,9 in permanenta. Cand opresc masina pe loc, consumul in bord se face pe 0. Asta se intampla de vreo 2-3 luni in urma...nu ar trebui sa fie asa, deoarece motorul merge doar in relantiu si la turatiile necesare 1600-1700 rpm. Pe diagnoza nu a aparut nici un fel de eroare. fitrul de aer e nou, clapeta de acceleratie si motorasul de relantii e curatat....care ar fi cauza? aveti idee?

Edited by gaby.volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul este calculat in functie de km. La vale calculatorul iti afiseaza consumul de 1,7 litrii pentru 100 km parcursi (in ritmul respectiv, la vale), cand sta pe loc, ce consum vrei sa-ti arate? Calculatorul nu stie sa-ti calculeze consumul pe ora, ca sa-ti afiseze in bord. Si totusi daca stai cu ea pornita mai mult timp, o sa-ti scada autonomia la un moment dat. 230 km to empty tank, o sa scada la 220 km to empty tank, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai salut!

Incearca sa lasi masina in viteza (treapta 4 sau 5) la coborare si vei avea consumul afisat "zero"!!! Este normal sa-ti consume la ralanti! Daca o lasi in viteza la coborare motorul va fi antrenat de roti si va consuma mai putin combustibil sau poate deloc!

Concluzia: la vale o lasi in viteza! La majoritatea masinilor iti arata un consum de N litri in timp ce cobori o panta cu cu levierul la punctul mort!

Revino dupa ce pui in practica cu un raspuns!

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai salut!

Incearca sa lasi masina in viteza (treapta 4 sau 5) la coborare si vei avea consumul afisat "zero"!!! Este normal sa-ti consume la ralanti! Daca o lasi in viteza la coborare motorul va fi antrenat de roti si va consuma mai putin combustibil sau poate deloc!

Concluzia: la vale o lasi in viteza! La majoritatea masinilor iti arata un consum de N litri in timp ce cobori o panta cu cu levierul la punctul mort!

Revino dupa ce pui in practica cu un raspuns!

Bafta!

da, intradevar, in treapta a-5-a sau a-4-a consumul este pe 0 la coborare. dar eu am luat-o ca pe o ingrijorare, pt ca fenomenul asta a aparut de ceva timp incoace...deci cum am spus acum ceva timp consumul la vale era pe 0 si la punctul mort.

deci nu e motiv de ingrijorare. multumesc pt raspunsuri. totusi asta ar putea fi si de la cutia de viteze, e una nu tocmai buna. dupa ce o schimb cu una originala revin cu un raspuns mai clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are treaba cutia de viteze! Imprumuta o masina care are computer bord si la fel va fi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum sa nu aiba treaba cutia? de la ea iti indica cu ce viteza circuli, si fiind cam "varza" sa zic asa, ma gandesc ca ea ar fi cauza.. bine, am inteles ca ar fi normal....dar de ce acum ceva timp nu imi arata consum pe vale...asta ma nelamureste pe mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vrei tu se numeste "fuel shut off" si nu intotdeauna e valabil. Masinile noi il au,cele de generatie mai veche nu.

Samsung Galaxy S on JellyBean now Free

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect ar fi ca la relanti sa ai in bord simbolul: "-- L/Km".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect ar fi ca la relanti sa ai in bord simbolul: "-- L/Km".

exact e asa la al meu

dar numai cand sta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact e asa la al meu

dar numai cand sta :smile:

intocmai..numai cand sta e asa. in mers ramane pe 1-2 consum

Share this post


Link to post
Share on other sites

la vale am consum 0 :)

cutia de viteze nu are legatura ca viteza al citeste de la ABS

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mers ramane pe 1-2 consum

Iti afiseaza 1-2 consum cand masina ruleaza dar este la punctul mort, nu?

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, la punctul mort este consum de 1-2. in treapta 4-5 imi arata consum 0. inteleg ce ai spus ca este normal....dar nu-mi explic fenomenul, acum cateva luni in urma era pe 0 si la punctul mort si acum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu ai fost atent "acum cateva luni". Ce spui tu aici este corect si indica ca masina/calculatorul functioneaza bine. Daca mai ai si o diferenta intre consumul de la pompa si cel indicat, e perfect ai VOLVO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu ai fost atent "acum cateva luni". Ce spui tu aici este corect si indica ca masina/calculatorul functioneaza bine. Daca mai ai si o diferenta intre consumul de la pompa si cel indicat, e perfect ai VOLVO.

Exact!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti arata consum zero, la vale, in frana de motor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta nu e bai

cum am cutie automata la orice pornire de pe loc am instant 22-25 l (ca mai mult nu poate sa arate )

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta nu e bai

cum am cutie automata la orice pornire de pe loc am instant 22-25 l (ca mai mult nu poate sa arate )

La mine, cand e frig afara, daca o pornesc si plec imediat, imi arata 99% instant :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

si asta ar arata dar e limitat calculatorul de bord

:) ca la camioane ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, la punctul mort este consum de 1-2. in treapta 4-5 imi arata consum 0. inteleg ce ai spus ca este normal....dar nu-mi explic fenomenul, acum cateva luni in urma era pe 0 si la punctul mort si acum...

Nu se poate sa ai consum zero cu motorul pornit si cutia pe liber. Cum s-ar mai invarti motorul? E adevarat ca acea indicatie a consumului nu este reala, e un calcul bazat pe cateva aproximatii, astfel ca la viteze foarte mari (100+km/h) iti poate arata zero pe liber, dar e fals.

Smartul nu stie sa arate decat consum mediu, insa cealalta masina (un sx4) are si consum instant, si pe liber la viteze mari daca nu am ac sau alti consumatori porniti si o scot pe liber se intampla cateodata sa arate 0l/100km, dar pt cateva momente, pe masura ce scade viteza incepe si arata, doar ca sunt 1L/100km nu stie sa arate. Smartul nu stie sa arate sub 3L/100km, daca resetez consumul mediu in frana de motor imi arata tot 3L/100km, dar e clar ca tinde spre zero atunci consumul.

Sunt doar aproximari indicatiile computerului de bord, atat consumul cat si autonomia, si n-ar trebui sa le iei ca litera de lege, sunt acolo doar ca sa-ti faci o idee despre cum sa conduci mai eficient si sa aproximezi autonomia.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tin minte ca la Skoda Octavia 2 pe maxidot arata si consumul la relanti; 0,8l/h fara ac on/incalzirea in scaune/degivrarea...etc, si 1l/h 1,2l/h cu ac on si diversi "sugatori" de carburant. Dar 0,0l/h nu arata decat cu contactul pus fara a porni motorul :D

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si era vb de un motor diesel, un motor pe benzina consuma cam 2L/ ora .

@Gaby.volvo, nu mai cauta cauze inexistente, este normal ce vezi tu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now