mariusdaniel

Anvelope de iarna pe 15" pentru S40/V40 (1996-2004)

64 posts in this topic

Ai inteles perfect! Totodata, a fost un avertisment pentru cei care cumpara second hand !!!!!

Şi-atunci, de ce n-am auzit recomandarea asta nici măcar de la producătorii de anvelope, care ar avea tot interesul ca lumea să cumpere în fiecare an câte un rând de anvelope?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul n-am inteles-o p-asta Heim. Producatorul sa zica "nu cumparati SH". N-o sa zica nici Dacia "nu cumparati SH" pentru ca cine se uita la SH-uri nu este in target-ul de clienti al firmei respective. Punct.

Sa revenim la topic, nu la divagatii SH vs. noi. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziceam că de ce nu recomandă producătorii schimbarea anuală a anvelopelor, nu o dată la 6, 4 sau 3 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha...uite sincer n-am citit niciodata o fisa tehnica a unei anvelope de la vreun producator consacrat. Dar stiu ca in general cam tot ce e cauciuc se duce naibii dupa 5 ani. Cauciucul se intareste, devine sfaramicios, nu mai are aderenta, etc. Si asta o observam cred toti la masinile noastre.

Teoretic s-ar aplica si pentru bucsaraia masinii, dar acolo nu ai expunere la soare (ultravioletele sunt factor majoritar in distrugerea cauciucului).

La fel se recomanda distributia la X km sau la 5 ani. Acu' vad ca a urcat la 10 ani (la P1).

Tata schimba cauciucurile la maxim 2 ani, ca ramaneau fara profil, si nu era tocmai Schumacher.

Cred ca pana la urma fiecare le schimba cand crede de cuviinta si cand simte ca trebuie.

Revenim si noi la discutia legata de cauciucuri ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% deacord DAR, atunci cand ai roti de vara si roti de iarna e clar ca nu le folosesti in paralel iar atunci cum calculezi pt ca de exemplu 6 luni pe an rotile mele de vara stau in beci la 20C . Astfel spus din 6 ani le folosesc numai 3 .

Sa ne aducem aminte de anii 90 cand se mergea cu anvelope tehnologie 80`s si mergea romanul cu ele pana faceau gumele mustati, acum suntem europeni si dupa 5 ani nu mai e buna o anvelopa . Cred ca se exagereaza putin .

Daca se crapa anvelopa si este un pericol este ok sa fie aruncata la gunoi DAR daca dupa 7 ani nu are nimic(nu e crapata) eu sunt de parere ca mai merge .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Ca si aderenta pe zapada/gheata Nokianul sunt cele mai bune in opinia mea(mers o iarna intreaga Buc.-Brasov-Buzau si nu am ramas intepenit nicaieri nici probleme cu aderenta pe carosabil nu am avut) cam 10000km parcursi, e vorba de masina de servici. De remarcat ca pe masina proprie am de 5 ani Michelin A3 si se prezinta impecabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G asta nu prea intelegeam nici eu. Nici acum nu inteleg ce-a vrut sa spuna cu "Dupa 10-15.000 km nu mai dau randament. In primul rand in 10-15000 cat profil poti pierde la caucicuri asta in cazul in care masina nu e descentrata (unghiuri)? Intradevar conteaza foarte mult profilul dar si compozitia cauciucurilor, dar dupa 10-15000 eu consider ca acele cauciucuri sunt foarte bune inca. Asta am si intreabt in primul comentariu..."Ar insemna sa ne cumparam cauciucuri de iarna in fiecare an ca sa dea randament".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vă riscați viata conducând cu cauciucuri mai vechi de 6 ani indiferent de cum arata vizual sau ca are profilul nou și nu au fost rulate niciodată. Materialul își pierde din calități și se poate muri din asta, vedem la ordinea zilei bucăți de anvelope rupte pe autostrada atât de camioane cât și de mașini mici. Sunteti volvisti ce naiba :)

http://m.youtube.com/watch?v=ngIK4dmTGic

Sent from my Z10 using Tapatalk 2

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vara se rup, iarna mai greu. Insa e foarte bine daca toti am reusi sa schimbam cauciucurile dupa maxim 3 ani.

Acum depinde foarte mult de citi cai are masina, stil de condus, etc. Pe mine nu mai tin mai mult de 2 veri/3 ierni cauciucurile - si am avut doar "de-alea scumpe si bune" cica.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la un workshop Michelin si recomandau aruncarea dupa 6 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx a punctat foarte bine ! EU nu mai fac nici o interventie in topicul asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli recomanda mai multi ani de intrebuintare a anvelopelor decat Michelin ... cel putin asa stiam la un moment dat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil, si ii cred ca pastrate si folosite corespunzator niste anvelope pot tine si mai mult de 6 ani fara sa-si piarda semnificativ proprietatiele.

O singura data am avut neplaceri cu o anvelopa, i s-a dezlipit calea de rulare. Aveam dacie pe atunci,veneam cu ea la facultate pe autostrada, o jeruiam (130 era vmax daca nu prindeai ajutor divin). Nu stiam pe atunci de termen de utilizare, anvelope de vara-iarna, resapate sau altceva. Daca aveau aer in ele si crampoane erau bune. Sa vezi ce oprire haotica am facut, mai aveam si o caricatura de masina de spalat de plastic si niste sacosi de rafie pe masina...cred ca am avut noroc cu alea ca s-au comportat ca o frana aerodinamica sau ca stabilizatoarele alea de la nascar...

De atunci controlez mereu starea anvelopelor inainte sa plec la drum (dau cate un sut in roata).

Cand am luat masina in2008 avea roti de iarna pe ea, fabricatie 2004 ca si cotetul, am mers toata vara si iarna cu ele, si cand s-au tocit 3 le-am aruncat, unu dintre cele 2 de pe spate l-am pastrat ca rezerva (mai avea ceva carne si nu avusese pana). Dupa inca un an mi-am luat un al 2-lea set de roti si l-am aruncat pe asta de "rezerva" pt ca nu-si mai avea rostul, si parea sa se fi metamorfozat intr-un plastic de cea mai dubioasa calitate... A stat pe balcon inchis cu termopan, nu a fost in soare. Nu stiu daca a "expirat" sau daca nefolosite se deterioreaza mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am optat deja pentru anvelopele ContiWinterContact TS 850 195/60 R15 88H.

Le-am comandat la firma AutoBon si imi sosesc luni. Mai apoi, dupa ce o incalt, poate sa vina si iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa le porti cu placere . :D

PS> poate vine si iarna ..........dar se cam lasa asteptata anul asta .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Pentru cei cu S40,atentie la anvelopele 195/65/R15 pentru ca in spate ating in interior caroseria in momentul in care e cel pution o persoana in spate. O soun din propria experienta. Deci 195/60/R15 e dimensiunea optima.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimensiunea incriminata nici macar nu e trecuta in cartea tehnica. Cine se arunca sa isi ia aiurea anvelope, isi asuma optiunea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, circul deja cu anvelopele ContiWinterContact TS 850 195/60 R15 88H de mai bine de o luna si se comporta excelent pana acum. Ramane sa le testez si pe zapada, care se pare ca ne va onora cu ocazia Craciunului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, circul deja cu anvelopele ContiWinterContact TS 850 195/60 R15 88H de mai bine de o luna si se comporta excelent pana acum.

Ce vrei sa spui? Ca nu s-au desumflat? :hammer: :hammer: :hammer:

Scrie-ne cand vei circula cu masina si afara vor fi sub 10 grade cu zapada sau polei pe carosabil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Ramane sa le testez si pe zapada, care se pare ca ne va onora cu ocazia Craciunului.

Poate citesti si tu tot, înainte de a pune mâna pe tastatura si pe pancarta! Sau postezi doar ca sa fii cât mai sus aici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate citesti si tu tot, înainte de a pune mâna pe tastatura si pe pancarta! Sau postezi doar ca sa fii cât mai sus aici?

Nu am nevoie de posturi inutile!

Cum poti sa spui ca s-au comportat excelent daca nu ai mers cu ele pe zapada, polei sau mazga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu,nici noi nu avem nevoie de posturile tale inutile.

Un cauciuc de iarna isi arata calitatile sub temperatura de 4 grade celsius,nu neaparat pe zapada si gheata. Acolo se folosesc crampoane.

On topic va rog.

Samsung Galaxy S on JellyBean

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut peste 1.000 de kilometri pe "o autostrada", la temperaturi sub limita de inghet cu viteza foarte ridicata. Asa cum am precizat clar, astept zapada. Ce nu e limpede?

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce autostrada tine 1000 km? Ca m-ai facut curios ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce autostrada tine 1000 km? Ca m-ai facut curios ...

Am facut de fapt mai mult de 1.000 de kilometri, dar 1.000 au fost pe autostrada, e drept, dus/intors de mai multe ori. Cat despre locatia soselei, e una in care se poate circula cu viteza foarte mare fara probleme...Nu mai insista, ca nu o sa dau detalii mai mult de atat, din motive evidente. Nici nu sunt genul care sa pun filme pe youtube...Am vrut doar sa scot in evidenta comportamentul corect al anvelopelor la temperaturi intre 0 si minus 6 grade Celsius, la viteze mari. La zapada, gheata si polei va fi testul adevarat.
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now