i love VOLVO

Probleme cu prezoanele

20 posts in this topic

Salut baietii. Am cautat destul de bine o problema asemanatoare cu a mea si nu gasesc decat ex. "prezoane rupte" sau "prezon rupt". De 3 zile incerc sa deschid un topic dar tot timpul am ezitat pentru ca mi se pare o problema destul de aiurea si nu-i cumplicata. De o saptamana am schimbat pe rotile de iarna, jantele sunt tot de volvo, tot aluminiu (Arcturus) parca. Dupa ce le-am schimbat am dat o tura si dupa vreo 2 km auzeam o bataie. In fine, am descoperit ca roata fata dreapta era desfacuta, am strans-o la loc si am dat vina pe mine ca nu am fost atent si le-am lasat asa nestranse cu toate ca sunt foarte fixist in treburi din astea si verific de 2-3 ori. Ma mai duc inca vreo 3-4 km si zic sa verific iar. La doua dintre roti am mai putut invartii prezoanele dar nu mult...cateva grade sa zic asa. Vin acasa iar verific iar am mai putut invarti putin chiar foarte putin. Deobicei cand le strangeam ma urcam pe cheia de roti si saream usor dar acum le-am strans destul de tare "la mana". Mi-e frica sa mai plec undeva cu masina ca o sa-mi pierd rotile. M-am uitat rapid pe ebay, am gasit prezoane noi 16 buc la 14€. Nu prea am eu incredere in prezoane de pe ebay nu stiu ce material este...daca este calit, rezistent etc. Am gasit si ceva second-hand originale de volvo si arata bine prezoanele dar parca tot nu as lua SH. Ce ma sfatuiti sa fac ? A mai patit cineva sa i se desfaca prezoanele aiurea in tramvai?

Edited by i love VOLVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca esti din cluj iti pot da eu un sfat. este o firma in dambul rotund. fac fel de fel de jucarii: distantiere, prezoane, piulite, piulite conice, si altele. daca vrei iti dau numarul de la tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand le desfac tin cont si le pun la loc in aceasi pozitie. Tu suspectezi probleme cu piulitele rotilor sau cu prezoanele (infipte in butuc)?

Nu trebuie sa te urci cu picioarele, teoretic ar trebui stranse cu cheia dinamometrica, daca nu esti anemic chiar si cu cheia in cruce sau o tubulara cu brat de 30cm tot le strangi mai tare decat e nevoie.

E posibil insa ca scaunul piulitelor astea sa difere de cel al jantelor, si de aia sa nu le poti strange pana la capat. Pune o roata veche inapoi si vezi daca si aia se mai slabeste dupa cativa km, daca nu, e clar piulitele nu se pupa cu jantele.

Poti incerca sa le strangi mai tare (si sa speri ca nu se rupe nici un prezon, sau ca nu ramane cu rotile alea masina pana o ingropi) sau poti incerca alte piulite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alex44 Tot timpul am tinut cont si am pus piulitele pe aceleasi prezoane de pe care le-am si dat jos. Anul trecut am avut aceleasi jante cu cauciucuri de iarna si nu am avut probleme. Cheia e intradevar tubulara cu brat de 30cm. Am fost azi dimineata de am mai strans putin in stilul meu cu urcatul pe cheie dar inca nu am dat o tura sa vad daca se mai slabesc. Ma duc imediat sa ma plimb putin si apoi revin cu un verdict. Daca se mai desfac si acum dupa ce am sarit putin pe cheie atunci schimb piulitele care intradevar nu arata prea bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca ai avut si anul trecut jantel astea, nu mai sari pe cheie, ca ori rupi ceva ori strici si mai rau prezoanele. Cauta sa schimbi piulitele cat mai repede, altfel vei avea nevoie si de piulite si de prezoane si de manopera pt schimbarea prezoanelor probabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum plec sa ma plimb special sa vad daca se mai desfac. Nu o sa mai sar pe cheie dar daca se mai desfac cumpar alte prezoane, nici nu mai plec cu ea din parcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, am fost la plimbare si intradevar se desfac. Cel putin pe roata din fata dreapta se desfac piulitele foarte repede, dupa 1-2 km. Dupa cum am spus am gasit piulite pentru prezoane noi la 14€ 16 bucati dar nu stiu cat sunt de rezistente sau daca am ceva siguranta cu ele. Am vazut si folosite aratau foarte bine la numai 5€ plus 5€ transportul. Sa iau SH sau noi? Oricum pana nu rezolv problema nici nu mai plec cu masina de pe loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cumpara sh(pt jante de Alu) de la schwedenelch-7(ebay user) are preturi bune si marfa super :D.

Iar astea pt tabla .

Share this post


Link to post
Share on other sites

cumpara sh(pt jante de Alu) de la schwedenelch-7(ebay user) are preturi bune si marfa super :D.

Iar asteapt tabla .

Serios, faci misto sau intradevar sa iau de la el? La alea cu 5 € m-am uitat azi dimineata pana sa deschid topicul si arata mult mai bine piulitele ca ale mele. Celelalte cu 25€ sunt pentru jante de luminiu? Sunt mai bine ca cele cu 5€?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al.ea la 25 de euro sunt pentru jante de Alu,cel putin modelul ala am eu!Iar cele la 5 euro sunt pentru jante de tabla.

Poti cauta sa vezi ce oferte mai gasesti sau daca ai alta mai buna cumpara de unde stii.

Persoana respectiva numai cu asta se ocupa,de aceea ti l am si recomandat,acu ramane la alegerea ta de unde cumperi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca eu pana acum am avut prezoane pentru jante de tabla si nu am stiut. Atunci iau alea cu 25€ toate 16 bucati. Mersi mult lik1999 si Alex44.

Dupa ce imi vin si le montez va zic daca se mai desfac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm....am patit si eu ceva asemanator.La mine..la una din roti, dupa ce strang la loc piulita, ma pun la drum, dar dupa cativa km tre sa opresc sa o verific.Gasesc piulitele de la roata respectiva slabe(de vreo 2 ori nici nu le-am mai gasit) le strag si plec.Nu se mai desfac pana urmatoarea data cand dau roata jos.Am schimbat pana acum(din cauza ca le=-am pierdut)de 3 ori piulitele de la roata aia si de atunci m-am invatat(daca nu uit :D ).Umblu la roata: desfac, strang, plec, ma opresc, strang si pa.Si uite asa.Ce e curios este ca se slabesc doar prima oara dupa ce umblu la ele.Nu stiu care e explicatia dar e 100% verificata :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca jantele astea sunt de tot .... De cand am schimbat jantele se desfac prezoanele, huruie ceva pe spate si sta volanul inclinat spre dreapta. Pana sa le schimb volanul statea drept. Franele de pe spate nu ai mai mult de 25.000, de fapt ar trebui ca dupa 25.000 sa se fi consumat? Pe fata m-am uitat si mai am cam jumatate si din ce stiam pe fata se consuma mai repede decat pe spate. Am ridicat pe cric spatele, am invartit de roti si intardevar ceva franeaza. Se poate sa se fi stricat toate in acelasi timp? Adica frane spate, prezoane, directie si bateria?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prezoanele stranse la cuplu prea mare, si inegal iti pot aduce probleme mari. Discurile de frana sunt tinute pe pozitie de catre prezoane (si 1-2 surubele mici pt ghidaj). Eu n-as mai merge cu rotile astea daca iti dau simptome nasoale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heim ma gandeam sa fac asta dar mai bine as schimba rotile de iarna care le am acum pe jantele de vara care sunt in beci. Nu-mi explic de tot timpul freaca placute pe amandoua rotile de pe spate. Am fost azi de am desfacut etrierele pe spate, placute e mai mult de jumatate discurile la fel nu au mai mult de 25.000km si arata bine . Chiar si din mers daca pun frana de pedala se aude un huruit ca si cand placutele sunt gata ( fier pe fier ) Fac o proba maine si schimb rotile de vara. Mersi oricum pentru raspuns :)

@Alex44 Daca e vorba de stransul prezoanelor atunci eu sunt de vina ca la ce stil am de a le strange nici ma mir sa nu fi stricat ceva. Bine, in ultima perioada de cand mi-ati spus sa nu mai sar pe cheie le strang ca un om normal "la mana" dar oare sa fie prea tarziu? Pun maine rotile de vara si va zic ce am rezolvat. Sunt curios daca pe celelalte jante mai sta volanul stramb sau daca se mai desfac prezoanele. Cat despre huruit..... ala-i de la placute ( habar nu am de ce) si NU sunt sigur ca are vreo legatura cu jantele aste nenorocite. Multam fain

Share this post


Link to post
Share on other sites

@I love Volvo o prblema similara am avut si eu cu niste jante de honda parca.Jantele erau bune,dar distanta intre etrier si janta fiind prea mica,produceau un zgomot enervant! plus ca incepand de la 100 km vibra masina mai ceva ca o caruta :D.Rezolvarea: schimbarea lor cu altele oem volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lik1999 Acum imi vine sa ma duc sa le schimb dar e bezna afara nu vad nimic. :) Sunt curios maine dupa ce le schimb daca mai huruie ceva sau daca se mai desfac prezoanele. Daca sunt jantele astea de vina, nici nu discut, in primul gunoi dau cu ele. Crezi ca am avut curajul sa merg cu 100km/h de cand am remarcat ca am probleme cu prezoanele? Maxim 60 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu mare bucurie si-a revenit dricu. Am schimbat cauciucurile de iarna pe celelalte jante pe care aveam de vara. Nu mai huruie, am pus si prezoane noi care nu se mai desfac dar tot sta volanul spre dreapta cateva grade. Niciodata nu o sa inteleg de ce huruia dar in fine cert e ca am scapat. Ah da era sa uit si baterie noua am luat. Va multumesc de sfaturi baieti si doamne ajuta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huruia pentru ca jantele agatau in etrieri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now