roco

Bezina sau motorina??

104 posts in this topic

chiar sint curios cind un benzinar ar zice ca vrea motorina si invers.....

daca oamenii si-au luat ce si-au luat, doar n-o sa zica aici ca s-au inselat.

asa ca cel mai bun motor e ala care e in curtea ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar sint curios cind un benzinar ar zice ca vrea motorina si invers.....

daca oamenii si-au luat ce si-au luat, doar n-o sa zica aici ca s-au inselat.

asa ca cel mai bun motor e ala care e in curtea ta.

dreptate ai !  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor, am fost "benzinar" vreme de 20 de ani si nu-mi inchipuiam vreodata ca voi ajunge sa "socializez" atat de bine cu motorina... ;D

Oricate argumente pro-benzina mi-ar aduce cineva, din punct de vedere al raportului pret/km,  motorina se detaseaza clar, indubitabil si ofera o mai mare autonomie ... Cu riscul ca o sa-mi "sariti " in cap, din punctul meu de vedere, dupa 2 ani de la trecerea pe motorina am simtit pe propria-mi piele (mai bine zis buzunar) diferenta! Chiar daca vor creste preturile la combustibili, raportul sus amintit va ramane favorabil motoarelor diesel!

Nu pot spune ca ma lasa rece argumentele invocate in acest topic vis a vis de poluare, insa ceea ce ne revine noua (automobilistilor) reprezinta, poate 5-6 % ...

Lucrez in aviatie si va pot demonstra faptul ca un avion "mediu-curier" consuma in medie 2500 l /ora de zbor...In fiecare minut spatiul aerian al Romaniei este survolat in medie de 100 de astfel de aeronave...24/24, 7/7...Faceti un calcul simplu domnilor colegi...

Nu mai discutam de marii poluatori din industrie, de afacerile oneroase provenite din defrisarile masive...

Come on ... motorina!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E buna motorina :) Mergi cu motorul ala greu atarnat pe puntea fata (deci dinamica de caruta infuriata), castigi la carburant 2 ani de zile (sau ai castigat, ca va garantez ca diferentele de pret intre motorina si benzina vor creste suficient ca sa se rezolve si problema asta), dupa care se buleste ceva si dai tot castigul plus inca ceva pe pompa, egr, etc. :D

A, si inca ceva: nu ti se pare ca masina PUTE?  ;D

Revenind:

Nu motorina este raspunsul ecologic. Deci, pana cand voi fi obligat sa merg cu hybrid sau cu electric, benzina. Cat mai mare si cat mai turbo  ;)

PS - Am avut si Passat TDI al meu personal, si am avut si masina de la firma diesel. Deci nu pot fi acuzat de fanatism, cunosc "avantajele" fortei intunecate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadib "deci dinamica de caruta infuriata" a unui Volvo S60 Diesel este de ALUMINIU!  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib: Salut! De mic mi-a placut mirosul de benzina... ;) Si acum imi place...Dovada ca am pastrat si cea de-a doua masina care este "benzinara"...insa stii vorba aceea: banii nu au miros... :D

Te asigur ca in V 40-ul meu nu miroase a motorina...(poate ceva gaze in spatele masinii...insa asta nu mai  este problema mea... ;D)

In ceea ce priveste intretinerea motorului, aici sunt de acord cu tine, probabil ca ma va costa mai mult...insa consider ca daca stii sa "tragi" de el si ii asiguri o mentenanta corespunzatoare te va duce mult si bine... ;)

Apoi, la varsta mea... ;D (am castigat ceva experienta si am depasit demult etapa "liniutzelor si a cailor putere") ...calutzii pe care mi-i ofera dci-ul de 1,9 si etajarea cutiei de viteze ma "satisfac" TOTAL! ;D ;D ;D ( doar e VOLVO) ;)

Nu m-am gandit neaparat la bani...pot sa faca astia si 10 RON motorina sau benzina insa, iti spun cu mana pe inima, mi-a "dat de cap" masinutza asta...si are motor DIESEL sub capota! ;)

Te pup! Toate cele bune! :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

;D

Sa inteleg ca un S60 diesel este mai usor decat echivalentul pe benzina? Sigur?  ;)

"Dinamica de caruta infuriata" e expresie Clarkson  :D

Mai, nu constest evolutia motoarelor diesel...

Dar latratul unui V8 turat scurt nu il vor obtine niciodata. Si, in caz de graba mare, 100 km/h te prinde cu dieselul intr-a 5-a, iar la benzinare intr-a 3-a (daca nu a 2-a).

E bun cuplul de diesel, dar E PREA SCURT, dureaza prea putin. Si asta, si in acest caz si in altele, nu e un lucru bun  ;)

Am mers ca pasager cu un serie 5 pe care s-a pus turbo. Nu incerc sa va explic, ca nu are rost. Nu exista cuvinte.

Si am un prieten care are un S2000. Nu am mers inca cu masina aia, dar mi-a povestit. Mai oameni, chiar daca nu e motor mare, zona rosie este pe la 9000 rpm. Ai impresia ca accelereaza la nesfarsit.

De aceea raman la parerea ca benzinar turbo este THE ULTIMATE ENGINE. Pentru mine, pana acum.

PS - Am 33 de ani, familie, copil, sa nu credeti ca inca mai sunt la varsta liniutelor fara cap. Insa imi place dezinvoltura unei masini puternice, felul in care este cababila sa se miste fara efort si sa zvacneasca atunci cand ai nevoie, imi place eleganta unei croaziere la viteza mare (acolo unde se poate). E frumos si un diesel de 4.2, cum vezi de exemplu pe Touareg, si, cand o calci o zbugheste si aia, dar norul ala de fum negru care ramane in urma unei accelerari puternice parca strica tot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Muadib....Daca vorbim de zgomot....ai dreptate.... pentru unii oameni este o senzatie placuta. Si mie imi place zgomotul dar...eu am depasit totusi faza in care sa fiu incantat doar de zgomot. Sa nu o interpretezi ca pe un afront personal, ceea ce vreau sa spun este ca realmente sunt cu nervii la pamant si suport foarte greu zgomotele....Deh, asta e viata agitata.... si cand aud un motor turat aiurea pe langa mine mai degraba ma irita decat ma incanta...

  Similar ca si zgomot "frumos" ar fi V10 de la Vw, cel de pe Tuareg si Phanteon, acele DIESEL-uri care au tras un Boeing 747 dupa ele...Alea cu 740NM!!!!!!!

  Chiar azi am vazut pe un post tv istoria Muscle Car si G.T.O. Intr-adevar sunt oameni pasionati pentru care nu conteaza decat caii putere si zgomotul. Am vazut de exemplu ca aveau motoare de 3,5l cu 4 carburatoare!!!!! si 465cp in 1967. E incredibil de frumos....Dar recunosc ca nu ma numar printre cei pasionati.... Se stie ca sunt "inrait" pe Diesel dar inteleg foarte bine si pasionatii de benzina care au satisfactii din zgomotul si turatiile motoarelor. Eu mai degraba iubesc un off-road cu diesel-uri grele decat "zumzaitul" de Formula 1.

P.S. Recent la mecanicul la care merg eu era un Mercedes - (nu stiu de care) cu motor de peste 5000cmc si 600 si ceva de cai putere. Mie sincer nu mi-a placut, aveam impresia ca la relanti macina piulite in motor....Deh...am alte gusturi  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai avut 600 CP langa tine si tu ascultai relantiul?

Toate motoarele in V pe benzina fac asa. de la 8 cilindri in sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca mai are importanta,ce ardem,,,atat cat mai este ce... 8).Daca vrea cineva putere...nitrogen,si am terminat... ;) .Si primii(o liniuta)..si motorul... ;D

Era interesanta si optiunea  "GPL".Cred ca sunt multi care au o instalatie de gaz pe masini.Am vazut si pe bmw,pe mercedes,audi,vw,samd.Puterea scade ;dar de la 120-200 de cai cat au motoarele moderne,sa zicem ca pierd 25% din putere...pe drumurile noastre e nevoie de mai multi?

Ma gandesc ca prin Bucuresti,multi dintre voi ar fi interesati de optiunea...1-2 CP cand sunt ambuteiaje  ;D.La ce folos turbine si tuninguri,benzine super-ultra-extra samd,motorine si mai si...?ca tot asa stai pe loc ca si pietonul...si ala nu consuma... :D

Hai sa ne bucuram de ce avem,cat mai avem cu ce sa le plimbam... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc ca nu stiu sa ascult motoarele cu multi cp  ;D

@sfc Eu deja fac urmatorul pas. Vreau sa-mi cumpar o hibrida - m-am orientat spre Toyota Prius. Stiu ca veti spune ca e urata - recunosc si eu ca asa e.....Dar e hibrida si consuma 4.3l/100 motorina  ;D Cuplul pe electric este de 400Nm!!! As vrea sa-mi cumpar full electric dar din pacate nu gasesc inca.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca o firma din america deja face programari...a intrat pe piata in europa,sau vrea sa intre(?!).A fost si la tv  ceva.300 km autonomie,masina de sport,dar chiar arata si avea caracteristici sportive 100km/h sub 5 sec!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Motors, costa 100.000 USD si nu se vand ci doar in chirie se dau. A doua firma ERA (Electric Race About) care va produce (dupa 2009) tot cu atat le vinde...E vorba de segmentul sport....eu nu am bani de astfel de masini. Cel mai sigur raman cu Prius  ;D

"Creatorii lui ERA provin din Helsinki, de la Univeristatea Polytechnic Stadia ÅŸi Institutul de Design Lahti Polytechnic, numărându-se, în acelaÅŸi timp, printre participanÅ£ii la competiÅ£ia Progressive Automotive X Prize (un concurs internaÅ£ional la care toÅ£i cei care pot proiecta sau construi o maÅŸină sunt invitaÅ£i să participe pentru a crea un automobil sport „prietenos cu mediul înconjurătorâ€, cât mai performant).

Automobilul sport electric ERA are caroseria din fibră de carbon, funcÅ£ionează pe bază de baterii Lithiu Ion ÅŸi dispune de suspensii ÅŸi de unele componente de la Audi R8. Creatorii lui ERA doresc să folosească, pentru propulsia 4x4 a maÅŸinii, cea mai nouă gamă de baterii lithiu ion, care vor ajuta maÅŸina să atingă 100 de kilometri la oră în numai 5 secunde, iar viteza maximă pe care o va atinge automobilul va fi de 200 de kilometri la oră.

Autonomia autoturismului va fi de 300 de kilometri, la o singură încărcare. ProiectanÅ£ii finlandezi doresc ca ERA să aibă greutatea maximă de 1.250 de kilograme.

Universitatea Helsinki Polytechnic Stadia a produs ÅŸi în trecut nu mai puÅ£in de 11 concepte auto diferite. ERA va fi lansat în vara anului 2009.

"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc ca nu stiu sa ascult motoarele cu multi cp  ;D

@sfc Eu deja fac urmatorul pas. Vreau sa-mi cumpar o hibrida - m-am orientat spre Toyota Prius. Stiu ca veti spune ca e urata - recunosc si eu ca asa e.....Dar e hibrida si consuma 4.3l/100 motorina  ;D Cuplul pe electric este de 400Nm!!! As vrea sa-mi cumpar full electric dar din pacate nu gasesc inca.......

Pune-te pe strans bani, pentru o astfel de masina  ;D ...sau mai bine cumparam benzina/motorina indiferent cat va costa! 8)

http://www.teslamotors.com/index.php

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.teslamotors.com%2Fperformance%2Fperf_specs.php&hl=en&ie=UTF8&sl=en&tl=ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor

Some people find it hard to imagine our car's Lamborghini-beating acceleration comes from a motor about the size of a watermelon. And while most car engines have to be moved with winches or forklifts, ours weighs about 115 pounds — a strong person could carry it around in a backpack (although we don't recommend it). Compare that to the mass of machinery under the hood of $300,000 supercars that still can't accelerate as quickly as the Tesla Roadster.

But more important than the motor's size or weight is its efficency. Without proper efficiency, a motor will convert electrical energy into heat instead of rotational energy. So we designed our motor to have efficiencies of 85 to 95 percent; this way the precious stored energy of the battery pack ends up propelling you down the road instead of just heating up the trunk.

For example, the typical four-cylinder engine of a conventional car comprises over a hundred moving parts. By comparison, the motor of the Tesla Roadster has just one: the rotor. So there's less weight to drive around and fewer parts that could break or wear down over time.

But the comparison doesn't end with the counting of moving parts. The engine and transmission of a conventional car also need lubricating oils, filters, coolant, clutches, spark plugs and wires, a PCV valve, oxygen sensors, a timing belt, a fan belt, a water pump and hoses, a catalytic converter, and a muffler — all items requiring service, and all items that aren't needed in an electric car.

Faina prezentare  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca e vorba ca dieselul nu face fata benzinei, va pot spune ca un bmw de 200 cp benzinar se uita dupa mine si de pe loc si din viteza si in orice pozitie vrea el . nu numai ca-l pierd in oglinzi, dar scoate mai mult fum ca mine !

leapsa !

si mai e ceva:

de la anumite puteri in sus dieselul nu se mai conduce ca de obicei

de la anumite puteri in sus conteaza mai mult soferul decit masina

de la anumite puteri in sus nu mai conteaza banii......

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mai e ceva:

de la anumite puteri in sus dieselul nu se mai conduce ca de obicei

de la anumite puteri in sus conteaza mai mult soferul decit masina

de la anumite puteri in sus nu mai conteaza banii......

Da,de la anumite puteri in sus nu mai conteaza...nici OMUL  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca e vorba ca dieselul nu face fata benzinei, va pot spune ca un bmw de 200 cp benzinar se uita dupa mine si de pe loc si din viteza si in orice pozitie vrea el . nu numai ca-l pierd in oglinzi, dar scoate mai mult fum ca mine !

leapsa !

Povesti vanatoresti avem toti :) Si benzinari sunt destui care au lasat "tractorase" in praf... ;D

Totusi, exista fapte reci, clare, concise, care pot fi spuse in competitia benzina vs motorina.

De exemplu:

Ce motor ai tu? D5? 2.400 cmc, turbo, diesel?

Deci, daca vrei sa compari benzina cu motorina, intr-un mod corect si clar, ar trebui sa compari performantele dinamice ale motorului tau cu cele ale unul motor de 2400 cmc, turbo, benzina.

Si, ca sa fie si mai corect, sa le comparam pe aceiasi masina, sa eliminam influentele sasiului, aerodinamicii.

Astfel, comparatia corecta, este D5-ul tau vs T5. Corect?

Asa ajung la motivele pentru care prefer benzina. Astea plus elasticitate, sunet, confort.

post-386-12877847821135_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

da muadDib-mai buna comparatie nu se poate.

P.s. deja ma simt mult mai bine, iar sentimentul care m-a furnicat il cunosc doar cei cu T5 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigur ca o masina cu 260 cp e mai rapida decit una cu 185 !

eu compar 2 masini cu puteri apropiate, si aici am dreptate.

daca pleci de la ideea sa ai 150cp atunci e mai bine sa iei diesel (generatie noua)

daca pleci de la ideea sa ai 2000 cmc atunci e mai bine sa iei benzina.

acum depinde, fiecare de la ce idee pleaca....

in orice caz motorina (generatie noua, si la puteri aprox egale) face motoarele pe benzina (de departe!)

as incerca o comparatie cu un t5 de 220cp, si cred ca nu-mi face fata !

(doritori ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Last time I've checked, topicul se numea "benzina vs motorina". Si asta am facut in postul trecut. Aceeasi masina, aceeasi capacitate cilindrica, aceiasi inductie fortata, diferenta constand doar in tipul carburantului.

Cat despre comparatia cu un benzinar de aceeasi putere, e discutabil. La dinamica masinii contribuie atat puterea, cat si cuplul si demultiplicarea cutiei.

Oricum, nu e vina benzinei ca obtine putere mai mare decat motorina la aceeasi capacitate cilindrica, nu?  ;) Si, chiar daca (,) cuplul este superior la diesel, diferenta asa de mare in CP face ca acest aspect sa nu prea conteze.

Dar, in sfarsit, poate gasesti T5-ul ala sa ne spui cum sta treaba  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sint , intre cei carora le place sa conduca sportiv, 2 categorii : cei carora le place viteza si cei carora le place demarajul. (bineinteles, nu exista , aici, alb si negru, fiecarora din cele 2 categorii placindu-le si demarajul, respectiv viteza).

la plecarile de pe loc probabil benzina este superioara datorita cuplului asezat pe o plaja mai lunga (motorina pierde la schimbarea vitezelor si nu poate pune pe asfalt cuplul superior)

la reprize insa, treaba sta invers, schimbarea treptelor de viteza nu mai conteaza asa de mult si, cel mai important, dieselul poate pune jos tot cuplul disponibil.

deasemenea, la sarcina mare (la urcat, sau masina plina), dieselul bate benzina (tot din cauza cuplului).

diferenta se face atunci cind soferul (pilotul) stie sa puna in valoare avantajele fiecarei versiuni:

la benzina elasticitatea si la motorina cuplul.

recunosc faptul ca a pune cuplul in valoare e mult mai greu si trebuie multa pricepere.

traseele care presupun acceleratii la viteze mari si, in general pe linii drepte, si care presupun derapaje controlate din puterea motorului sint favoritele benzinei, iar traseele cu aderenta, virajate, de viteza medie si in panta sint mai aproape de diesel.

nu m-as pune cu benzina pe macadam in padure, insa as incerca un traseu de munte uscat , asfaltat si fara prea multe linii drepte.....

pe strada :

orice liniuta de la 0 la x km/h (pina in 120-140) e avantajata benzina

la reprize de la 30-40 km/h pina la 180-200 km/h e avantajata motorina

la reprize intermediare 80-120 sau 60-160 depinde mult cum e partajata cutia

fiecare motor are plaja lui de viteze unde e greu de batut. acum fiecare trebuie sa-si cunoasca masina si sa stie aceasta plaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vreti va pun eu la dispozitie T5-ul meu de 225 Cp pentru o mica demonstratie..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now