Posted 20 Mar 2008 · Report post am un volvo 740 2,4 td din '88 ( motoru de LT), are o fisura p chiulasa intre supape si pierde compresie si sper sa pot sa ii fac motoru pana la anu knd fac 18 ani, daca ma puteti ajuta cu un sfat cv care ar fi cea mai indicata metoda?..sa ii schimb motoru sau gasesc chiuloasa undeva pt motoru asta, si ink o intrebare ar fi daca as pune un motor pe benzina tot dp un 740 cum as putea sa il omologhez si daca as putea, si daca se merita?.....orice sfat despre acest tip de masina e bine venit si as fi recunoscator. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Mar 2008 · Report post daca pui motor pe benzina o sa-ti manance cam mult! poti sa o faci pe gpl dar implica o cheltuiala. de unde stii ca iti pierde compresie pe crapatura aia? cam toate chiulasele au crapatura aia. nu am reusit sa aflu pana acum daca e crapatura de din fabricarie sau se face dupa aia! motorul pe benzina ar fi si mai silentios. treaba cuomologarea o afli mergand la rar. diesel-ul e bun dar sa mearga. chiulasa buna sh nu prea gasesti. mai repede gasesti motor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2008 · Report post De unde sti ca pierzi compresie pe la chiuloasa??? Ai verificat -o pe stand?De obicei se pierde compresia pe la segmenti... Daca ai ulei in apa sau sufla in vasul de expansiune atunci poate fi de la..garnitura de chiuloasa...Chiuloasa face figuri de obicei , daca "fierbi" motorul, datorita faptului ca e din aliaj din Al si e lunga ;apar deformari de planeitate .Crapaturile dintre supape apar la aproape toate motoarele diesel,verifica si o sa vezi!Omologarea te va costa cam tot atat cat ar fi planarea si un rand de segmenti... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2008 · Report post Exista adezivi care lipesc chiulasa sau blocul motor. Sunt din gama Bison (Bisonite power si Epoxy metal). Mecanicii ii folosesc la reconditionarea acelor piese. Daca nu gasesti piese second-hand la preturi acceptabile, incearca aceasta metoda. Au folosit-o multi, cu succes. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Mar 2008 · Report post pai de asta iarna incoa nu a mai pornit decat trasa si alt cv nu avea ce sa aiba, asa ca i-am dat cu tata chiuloasa jos si am observat fisurile(tata a zis ca pierde compresie pe acolo) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Mar 2008 · Report post Daca trasa porneste si functioneaza corespunzator inseamna ca n-ai chiulasa patrunsa pana in canalul de racire. aproape toate chiulasele au fisuri intre supape dar nu trebuie sa fie mai mari de 0.5 mm. daca esti bucurestean te pot indruma spre un atelier care poate verifica pe stand daca patrunde compresia in racire sau nu. eu am facut verificarea asta si parca m-a costat 100 lei.cred ca merita ca sa sti ca nu muncesti degeaba s-o montezi. apoi atentie la montaj pt. ca se folosesc niste scule speciale fara de care nu iese treaba de calitate. apoi ar fi indicat s-o planezi si sa folosesti o garnitura de calitate si neaparat prezoane noi pt. a o putea strange la cuplu fara grija. daca mai ai intrebari nu fi retinut ! numai bine si succes ! merita sa-l faci e un motor bun daca este in paramatrii si bine reglat ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Apr 2008 · Report post daca ai putea sa imi dai o adresa a atelerului acela sau macar un numar de telefon as fii recunoscator.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Apr 2008 · Report post Nu mai retin cum se numeste firma. Am un numar de telefon de acolo 0788021551 Octav unul dintre patroni.Firma se afla pe soseaua de centura. Iesi din Bucuresti prin Pantelimon, urci podul de la Tuborg si cand cobori te inscrii pentru iesirea spre centura. Faci dreapta pe sub pod si la 250-300 de metrii pe dreapta se face o intrare intr-o curte unde este si o statie ITP. Prima intrare pe dreapta dupa statia ITP este curtea pe care o cauti.Vorbeste cu Octav si afla mai multe amanunte despre locatie ( sa nu se fi mutat de anul trecut pana acuma ), pret, etc.Apoi iti recomand s-o planezi, sa-i schimbi ghidurile la supape( sunt ieftine, 3 lei bucata ), sa-i faci etansarea la supape, sa-i alegi corespunzator garnitura si sa-i reglezi bine jocurile la supape.Apoi atentie la remontaj cum faci punerea la punct. Cauta prezoane noi pentru chiuloasa. E bine sa schimbi si curelele la distributie si pompa daca tot umbli acolo.Daca mai ai intrebari nu ezita !Succes ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Apr 2008 · Report post Cu schimbatul motorului te potzi interesa pe http://www.rarom.ro/?page=rfq pui intrebarea si in ~2 ore ai raspunsul... PS daca ai posibilitatea sa schimbi motoru cu unul pe benzina... nu ezita... pe 740 motaorele benzina sunt extraordinare... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Apr 2008 · Report post Eu unul nu te sfătuiesc să schimbi motorul cu unul pe benzină că trebuie să schimbi si cutia de viteze si cine stie ce instalatie electrică. Mai bine faci chiuluasa aia pe care o ai cum a zis CATA , schimbare de ghiduri ,supape rectificate,scaune rectificate,si bineînÅ£eles chiuluasa rectificată. Mare grijă la jocul tacheÅ£ilor care se face din pastile .Prezoanele dacă strâng bine si nu se întind, le poti folosii fără probleme. Mai verifică si injectoarele ,care trebuie să pulverizeze motorina sub formă de ceaÅ£ă că poate si din cauza asta nu porneste bine.BineînÅ£eles bujiile să fie bune.Mare grijă la alegerea garnituri de chiuluasă ,că de aici pleacă toate problemale cu compresia, eu de regulă pun garnituri la cota 0 .!!!!!!Toate chiuluasele la diesel sunt fisurate intre supape, dar este o fisură superficială ,deoarece metalul din acea zonă este gros. Dacă era fisurată chiuluasa î-Å£i arunca apa afară din vas instantaneu.Iar motaorele de VW-LT sunt destul de bune dar sunt mai pretentioase la reglaje ,odată pus la punct nu mai ai treabă cu el.Åži dacă tot ai chiuluasa dată jos măsoară si uzura cilindrilor ca să vezi cum stai cu segmenÅ£ii ,uzura nu trebuie să depăÅŸească 15-20 sutimi de mm.Baftă,... că uite asa mai înveÅ£i si mecanică si ne laÅŸi fără pâine. ;D Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Apr 2008 · Report post vezi ca stie andras un 240 diesel cu doar 80k km la bord. cica tipul il vinde cu 200 E. la km astia motorul e foarte bun. masina am inteles ca e accidentata. ia legatura cu el. Share this post Link to post Share on other sites