onisor83

abur mult la esapament

8 posts in this topic

Buna ziua. La esapament am un nor de aburi (mult condens fara fum - am verificat la o statie itp continutul gazelor si a reiesit ca ar fi aburi, 44 unitati din maxim 100 admisi pentru a trece de itp) si are un miros ciudat. Asta a aparut dupa ce am schimbat la pistonul 2 supapele (toate 4) deoarece s-au ars 2 (evacuare) si simeringurile de supape toate 16. Cand am luat-o din servis scotea putin si mecaniul a zis ca pana se curata catalizatorul deoarece am mers vreo 350 km in 3 pistoane (bucuresti-alba), dar in loc sa se reduca cantitatea a crescut si acum cand stau la semafor imi invaluie masina si las un nor de aburi in urma. Cand o pornesc nu iese nimic in primele 3-4 minute, abia dupa incepe. De cand am scos-o din servis am facut vreo 350 km pana acum, motorul merge bine (oscileaza putin la relanti si vibratii de la iac- facea si inainte), trage bine, nivel antigel constant. Mecanicul zice ca s-o fi dus catalizatorul, dar nu am nici o eroare la sondele lambda (din cate stiu sonda 2 da informatii despre cum lucreaza catalizaturul). Singura eroare care o am in bord e de la supapa vapori benzina din rezervor care cica nu se alimenteaza cu curent (era si inainte de interventie la motor- a aparut cu vreo 300 km inainte). A mai patit cineva asemanator? Astept pareri. Multumesc. Rog moderatorii sa intervina daca s-a mai discutat, dar eu am cautat si nu am gasit nimic asemanator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acel abur il am si eu dar multi spun ca ar fi benzina problema....sau din aprindere....cu toate ca nu cred,,eu bag carera 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

de la un abur la "cand stau la semafor imi invaluie masina" e cale lunga...

Daca nu miroase a ulei, asa mult "abur" ce la fiecare semafor astupa masina... e SF. Pana se incalzeste motorul si esapamentul (inclusiv catalizator), mai ales cind e mai frig ok, inteleg, mai scuipa si apa. Dar dupa aceea se opreste aburul ala sau se diminueaza.

Ai traseul de evacuare modificat - mai "sport"?

Cita vreme nu-ti consuma antigel si motorul iti functioneaza in parametri cauza poate fi evacuarea. Totusi e cam dubioasa coincidenta asta, sa apara simptomul doar dupa ce ai umblat la motor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal să scoată aburi pe vreme rece şi umedă. Cum motorul şi evacuarea se încălzesc, ar trebui să se reducă cantitatea şi după un timp să dispară. Dacă nici după câteva zeci de km. rulaţi încontinuu nu dispar, atunci nu sunt de la evacuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina bag de la petrom de 95 de un an si ceva, inainte sa umblu la motor nu facea asa. Am masina de 4 ani si nu scotea iarna decat la pornire cateva minute. Daca e catalizatorul de vina nu ar trebui sa dea un mesaj ceva sonda lambda 2 de dupa catalizator? Si e multa apa in toba finala. Evacuarea nu e sport, dar am schimbat in vara intermediara. Am pus compatibila dupa cod de la bosal. Sa fie asta de vina? Cum as putea sa imi dau seama daca e catalizatorul, intermediara sau finala, sau altceva? Nu am facut drumuri lungi de cand am umblat la motor decat maxim 25 km si in rest doar oras. Am incins-o odata vreo 15 km pe varianta in a 3-a si nu a mai scos nimic (teava era neagra de fum/funingine), dar la urmatorul drum tot asa. Ce-o putea fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cineva mi-a zis ca normal tobele finale au o gaurica in partea de jos pentru a se scurge apa din ea (fi 3-4) si mi-a recomandat sa verific ca poate s-a infundat si de acolo buba. Cica el a gasit si aproximativ 2 litri apa in finala la unele masini. Apa asa multa cica rezulta din condens daca circuli mult pe distante scurte (si cazul meu) si cica nu reuseste sa se elimine normal. A zis sa ii fac o gaurica in finala si o sa scap de belea. Cica nu afecteaza cu numic. Voi ce credeti? Sistemul de esapament nu trebuie sa fie etans (in cazul recomandat isi va pierde etanseitatea)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca cel mai corect ar fi sa incalzesti masina mai intai de a pleca la drum, eu unul asa fac, pornesc motorul cam cu 10 min inainte de plecare si e totul ok.; E o chestie pe care o fac de cand ma stiu si nu am avut probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now