Sign in to follow this  
Followers 0
trancenergy

se tureaza singura

15 posts in this topic

Salutare

In seara asta am sesizat o chestie bizara la c30 ul meu, 1.6d (aka cobaiul). Afara din masina am auzit de 2 ori la interval de 10-15 min cum motorul s-a turat singur. Nu am apucat sa ma uit la turometru daca a fost vizibila sau nu pe el. Am ajuns acasa, am ramas in parcare cca 10 min la relanti in masina cu ochii pe turatii si cu usa deschisa. Nu l-am mai auzit si nici nu am vazut sa se clinteasca acul de la turometru.. Acum, din ce am citit, cel mai probabil ar fi motorasul de relanti sau e posibil ca acea turatie sa vina de la clima si sa nu fie vizibila pe ceas ci doar un pic fonic de afara? Mentionez ca nu am obs pana acum in masina stand, sa imi urce acul de la turometru singur stand la semafor de ex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu l-am mai auzit si nici nu am vazut sa se clinteasca acul de la turometru..

Deci, sa intelegem ca a pus doar vreo 50-100 de ture? Sau mult mai mult? Nu ati mentionat clar cat de mult s-a ambalat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea am cum sa imi dau seama, dar dupa ureche undeva pe acolo, sau hai sa zicem un maxim 200

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina era abia pornita, e posibil sa fi fost socul automat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aveai ac on ?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca trebuie sa te uiti si la cei 200.000+ km in bord si sa accepti ca nu are cum sa mearga ca noua

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am reprosat nimic nimanui doar incerc sa gasesc cauza, daca are 200k nu poate sa mearga corect? ce relevanta are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are. Uzurile din motor.

In plus ai zis ca nu ai mai remarcat sa faca.

De unde stii ca e de la motor si nu de la apa din motorina ?

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are. Uzurile din motor.

In plus ai zis ca nu ai mai remarcat sa faca.

De unde stii ca e de la motor si nu de la apa din motorina ?

Samsung Galaxy S on JellyBean

Pai tocmai de asta v-am pus voua intrebarea, sunt oarecum n00b in materie, nah, prima masina, nu stiu comportamentul motorului la asa ceva, se aude ca si cum ai calca fin acceleratia? Lucrul asta mi s`a parut oarecum "grav" de aia m`am impacientat ca sa zic asa, si nu sunt genul care lasa lucrurile asa in voia sortii gen "las` ca inca merge".

Oricum, daca e de la apa in motorina e penal, in mom asta am plin facut cu omv max motion diesel (cea mai scumpa).

Oricum, am inteles de la Bogdan ca la motorul meu tre` cea mai ieftina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul tau e diesel, asadar nu are motoras pas cu pas care sa tina ralantiul, de fapt nu are nici o componenta in afara de pompa de injectie si calculatorul motor care se ocupa de ralanti iar faptul ca nu cunosti nimic despre auto nu e o problema dar faptul ca nu poti expune problema este nasol .

La diesel mai nimic nu poate influenta turatia, nici macar AC-ul. La benzina mai oscileaza la diesel nu .

Mai mult ca sigur ai auzit cum functioneaza EGR-ul, mai ales din lipsa catalizatorului se aude clar cum lucreaza acesta, iar ce ai sesizat tu este o schimbare de tonalitate nu de turatie .

@Midnight, nr de km nu are nici o treaba, uzurile la 1.6D sunt mici chiar si dupa 200.ooo km, problemele nu sunt cu fierul in sine care este mai fiabil decat D5-ul ala pagubos de la Volvo ci cu auxiliarele acestuia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc ptr raspuns @BogdanG

Cred ca necunoasterea este strict legata de expunerea problemei :)

Invat, invat, de aia va stresez pe voi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai fa si tu diferenta intre turatie si tonalitate motor.

Oricum aia cu motorasul pas cu pas la diesel m-a uns pe suflet, am ras juma de ora .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0