Cristi Muresan

Cauciucuri Iarna

123 posts in this topic

ideea topicului era sa avem o mana de opinii , se pare ca nu totdeauna ce e scump e si bun !

Se pare ca nu sint de acord cu tine. Cel putin la cauciucuri, ce e mai scump e mai bun.

Depinde de utilizator daca reuseste (si daca e in stare) sa valorifice avantajele unui cauciuc mai bun. Daca , de exemplu, iti iei cauciucuri cu indice de viteza mare si tu mergi mereu cu muuult sub aceasta viteza, ce rost are sa dai atitia bani ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideea topicului era sa avem o mana de opinii , se pare ca nu totdeauna ce e scump e si bun !

Aceste opinii sunt bune, in momentul in care faci un sondaj, pe aceleasi dimensiuni ale anvelopei, toate noi si aproximativ acelasi tip de masina. Insa 75% din membrii acestui forum, au cumparat anvelope SH, le-au avut pe masini diferite (unu cu roti pe 14 si altul pe 18) si au mers in regiuni diferite, unde a fost sau nu zapada multa si mare!

Degeaba comparam anvelopele de anul trecut (unde nu a fost cine stie ce zapada), cu anvelopele de acum 2 ani, cand a fost toata tara blocata de zapezi!

Asta este diferenta!

Daca iei doua masini identice si pe una pui roti cu anvelope pe 15, iar pe cealalta pui roti cu anvelope pe 18 (aceiasi marca, profil, an, etc), cea cu roti pe 15, o sa o lase mult in urma pe cea cu roti pe 18, in zapada ma refer! Si au teoretic aceleasi anvelope, sau cel putin acelasi tip.

Si tu daca stai in Sect 4, unde Piedone curata fulgul de zapada imediat cum a cazut pe asfalt, te descurci de minune iarna cu niste opinci de anvelope, iar eu daca stau in Sect 5, unde Vanghelie nu face contract cu firma de dezapezire, nu pot sa plec din parcare cu Michelin Alpin 99 winter sport 55. Cam asta este ideea!

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]

Si tu daca stai in Sect 4, unde Piedone curata fulgul de zapada imediat cum a cazut pe asfalt, te descurci de minune iarna cu niste opinci de anvelope, iar eu daca stau in Sect 5, unde Vanghelie nu face contract cu firma de dezapezire, nu pot sa plec din parcare cu Michelin Alpin 99 winter sport 55. Cam asta este ideea!

El e din Mureş... :blackeye:

Share this post


Link to post
Share on other sites

El e din Mureş... :blackeye:

Stiu si eu, cel putin asa scrie la profil, insa era un exemplu! :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, exemplul nu e edificator, decât pentru bucureşteni, eu credeam că Evanghelie e cel care "fund"ăţă şi mai credeam că e şerif în sectorul 2, nu 8... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai spre exempu cel mai multumit am fost de un fiat palio 1.2 cu cauciucuri arctico reesapate 185/65 r14 urcam la toate partiile de skii si mergeam pe zapada fara probleme ,locuiam intrun cartier nedeszapezit cu o panta foarte mare in curba , urcam eu si vecinii cu x5 restu lasau masinile jos depinde si tehnica soferului normal , scuze de offtopic

@Paun ionut daca nu se rezolva problemele in sect 5 iti recomand un fiat de 1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am gasit intamplator 4 cauciucuri Bridgestone WT-12 noi noute dar fabricate in 97:))) 40 de euro toate 4 pe jante de tabla:)

Nu stiu ce sa fac. pastrez Vredestein-urile din 2010 profil 5-6mm sau sa le pun astea.

O parere?

Am uitat sa mentionez ca erau la un batran care le tine de noi noute in camara:)))

post-5107-0-12230500-1386183550_thumb.jp

post-5107-0-22098000-1386183569_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai deja ceva montat pe masina le pastrezi si celalalte pe iarna viitoare , se merita maxim la banii astia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am gasit intamplator 4 cauciucuri Bridgestone WT-12 noi noute dar fabricate in 97:))) 40 de euro toate 4 pe jante de tabla:)

Esti sigur ca sunt din 97'? Le vreau eu daca nu le iei tu! :D :D :D Da-mi PM cu nr. tau sau al omului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveam o parere buna despre gumele dunlop dar vad ca si voi confirmati ca sunt penale. Anul trecut am avut doar pe fata dunlop si pe spate ....alte penale nu stiu cum se numeau si intr-adevar de multe ori parca eram cu sania chiar daca aveau profil 5mm. In schimb nu huruiau. nu batea volanul chiar daca am mers viteze mari cu ele.160-170 km/h pe distanta lunga si nu s-au deformat. De Pireli vad ca nu zice nimeni nimic ...chiar nu sunt bune alea sau nu are nimeni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De huruit si de batut la viteza nici ale mele dunlop nu bateau sau sa huruie dar aderenta pe zapada mi sa parut foarte proasta avand in vedere pretul lor si renumele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am gasit intamplator 4 cauciucuri Bridgestone WT-12 noi noute dar fabricate in 97:))) 40 de euro toate 4 pe jante de tabla:)

Nu stiu ce sa fac. pastrez Vredestein-urile din 2010 profil 5-6mm sau sa le pun astea.

O parere?

Am uitat sa mentionez ca erau la un batran care le tine de noi noute in camara:)))

Eu pot sa iti dau un input referitor la gume (iarna sau vara).

Am mai scris pe forum candva mai demult ca am facut un training

la austrieci la OAMTC (un fel de Automobil Club Roman, doar ca

au cateva clase in plus). Am invatat multe de la ei si am vazut live

cum se comporta cauciucurile noi dar vechi ca fabricatie la un alt cursant.

Cursurile s-au facut cu masinile proprii, ca doar masina ta trebuie

sa o sti controla pe sosea, nu cea a scolii. Cu caucicuri noi dar din 2006

persoana in cauza zburda pe apa ca un ingeras - si asta in 2011.

Nu putea sa faca nimic din ceea ce ne invata/arata. Chiar daca nu sunt folosite

cauciucul imbatraneste si isi pierde proprietatile, De ce credeti ca comerciantii

nu au voie sa vanda cauciucuri mai vechi de 4 ani?

Cauciucurile sunt singurul lucru care te tine pe sosea si te ajuta la oprire.

Am fost uimit sa vad care e distanta de oprire la 30m kmh si la 50kmh

pe asfalt umed.

Sincer nu m-as juca cu cauciucurile. Cateodata chiar si 1m conteaza.

Iar mitul cum ca cauciucurile bune trebuiesc puse pe fata este chiar un mit, si

inca unul prost. Caucicuruile mai bune se pun pe spate. Chiar daca sa zicem

pleci mai greu de pe loc in zapada ca nu ai grip, sti ca masina va sta insa pe sosea.

Am facut simulari si spatele este foarte important in derapaje, mai exact el trebuie sa stea fix,

Acelasi motiv pentru care pilotii au scaune sport in care sunt prinsi fix, sa simta in solduri

ce face spatele.

Nu intru acum in detalii, este insa ceea ce am invatat si tind sa sustin ca de la

profesionisti.

Edited by N3cks
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca toata lumea are o impresie proasta despre Dunlop. La anvelope de iarna nu imi pot spune parerea ca nu am avut niciodata Dunlop, insa la anvelope de vara....sa ma scuzati, sunt printre cele mai bune in opinia mea. La modelul Dunlop Sport SP01 se uzeaza cam repede pe partea dinspre interior anvelopa, insa aderenta este fantastica cel putin pentru 20.000 km. Modelul SP Sport 9000, vi-l recomand pentru masini puternice, care in mod normal rup aderenta pentru ca practic se lipeste de sosea si impiedica rotirea in gol al rotilor si veti simti din plin cuplul masinii.

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă anvelopa se uzează doar pe interior şi/sau neuniform, nu e din vina anvelopei.

Cum adică "rup aderenţa"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzura neuniforma a interiorului/exteriorului anvelopei se datoreaza unghiului de fuga defect.

Uzura accentuata a mijlocului anvelopei se datoreaza umflarii excesive.

Anvelope care sa se uzeze neuniform nu exista!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu stiu ce sa mai cred pe cuvant. Am mai vorbit odata cu lik1999 despre gume dar nu mai stiu exact topicul unde. La mine toate 4 s-au mancat pe interior si exterior (Rainsport V 2 sau 2V 195/55/15) Chiar i-am spus lui lik1999 ca eu aveam in toate 4 rotile 2,7bar. Am auzit ca nu-i bine si am lasat la 2,5bar care tot e mult. Toate patru erau mancate neuniform cum ar veni si anume: partea de rulaj in interior 1mm, exterior 1mm mijloc 4-5mm. Daca erau doar pe fata mancate in halul asta ziceam ca sunt unghiurile dar pe toate 4 rotile .... si fara sa le schimb intre ele niciodata. Daca gasesc topicul va arat poza dar intre timp explicati-mi si mie daca ar fi ceva de explicat sa nu mor prost

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi dau cu presupusul nu sunt inginer ! nici pe departe , rog sa ma corectati daca gresesc !

-unghiul de fuga nu este cu roata perfect dreapta si perpendiculara cu drumul !

-tu cand virezi (la viteza) uzeaza predominant partea exterioara si interioara pe roata cealalta

-si reglarea unghiului de fuga depinde unde o faci ! chiar daca e cu laser (eu am patit cu V70 II sa il reglez de 7 ori + schimbat arcuri bucse flansa arc fata flansa spate , telescoape toate 4 si tot imi tragea intro parte pana am mers la un optic clasic cu lumini si hopaa masina merge drept !)

toate astea + umflatul necorespunzator , si din cate stiu eu aerul isi modifica dimensiunile (volumul ) si in functie de temperatura

eu stiu ca v50 ,s40 are un reglaj al unghiului de fuga mai sport sa ii zicem asa , te poti uita la o masina wtcc si iti dai seama la ce ma refer

un unghi inchis pe spate , toate astea + fortele de franare tind sa uzeze cauciucu pe margini... ma gandesc eu

Eu pot sa iti dau un input referitor la gume (iarna sau vara).

Am mai scris pe forum candva mai demult ca am facut un training

la austrieci la OAMTC (un fel de Automobil Club Roman, doar ca

au cateva clase in plus). Am invatat multe de la ei si am vazut live

cum se comporta cauciucurile noi dar vechi ca fabricatie la un alt cursant.

Cursurile s-au facut cu masinile proprii, ca doar masina ta trebuie

sa o sti controla pe sosea, nu cea a scolii. Cu caucicuri noi dar din 2006

persoana in cauza zburda pe apa ca un ingeras - si asta in 2011.

Nu putea sa faca nimic din ceea ce ne invata/arata. Chiar daca nu sunt folosite

cauciucul imbatraneste si isi pierde proprietatile, De ce credeti ca comerciantii

nu au voie sa vanda cauciucuri mai vechi de 4 ani?

Cauciucurile sunt singurul lucru care te tine pe sosea si te ajuta la oprire.

Am fost uimit sa vad care e distanta de oprire la 30m kmh si la 50kmh

pe asfalt umed.

Sincer nu m-as juca cu cauciucurile. Cateodata chiar si 1m conteaza.

Iar mitul cum ca cauciucurile bune trebuiesc puse pe fata este chiar un mit, si

inca unul prost. Caucicuruile mai bune se pun pe spate. Chiar daca sa zicem

pleci mai greu de pe loc in zapada ca nu ai grip, sti ca masina va sta insa pe sosea.

Am facut simulari si spatele este foarte important in derapaje, mai exact el trebuie sa stea fix,

Acelasi motiv pentru care pilotii au scaune sport in care sunt prinsi fix, sa simta in solduri

ce face spatele.

Nu intru acum in detalii, este insa ceea ce am invatat si tind sa sustin ca de la

profesionisti.

sunt de acord cu tot ce ai scris mai sus, dar ar mai fi de adaugat :

acel mit nu e tocmai spulberat ! daca tu ai cauciucuri mai bune pe spate decat pe fata ai niste lipsuri , franare mai slaba (masina franeaza predominant fata)

accelerare mai slaba , si in legatura cu acea stabilitate ... nu iti derapeaza spatele ca iti derapeaza fata (nu intrii in parapet cu spatele ca intri cu fata)

concluzia e daca stii ca ai cauciucuri mai slabe pe spate poti adapta viteza in curbe in functie de aderenta carosabilului , dar daca nu poti frana lafel de bine in conditii de urgenta ! urgenta no poti preconiza , dar curba da !

spatele in derapaj il poti si prinde si faci un drift de toata minunea ! :hello2: babele de pe margine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi du-te la Marso si ia un set de

Nokian WR D3 .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

"-unghiul de fuga nu este cu roata perfect dreapta si perpendiculara cu drumul ! " scuzati-,mi exprimarea vroaim sa spun ca unghiul de fuga al masinii corect nu este neaparat unul in care roata este perfect orizontala si perpendiculara cu carosabilul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unghi de fuga si unghi de cadere se face si pe fata si pe spate:)

Se pun cauciucurile mai uzate pe fata fiindca pe fata exista greutatea motorului, care va presa pe cauciucuri in timp ce pe spate( in cazul in care nu avem Ferrari:P) nu prea are cine sa preseze pe cauciucuri lucru care face sa piarda aderenta spatele mai usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inclusiv la Ferrari se pun anvelopele mai bune pe spate si nu e vorba de "presare" ci de faptul ca derapajul masini apre intai pe spate. Acum multi ani se puneau pe fata anvelope mai bune pentru ca erau foarte proste, cu camera si explodau mai mereu, ideea era atunci de a evita explozia pe fata.

Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca le pui pe alea bune pe spate, o sa pierzi si tractiunea si directia, dar dupa cum spuneti voi, nu mai fuge spatele!

Pui anvelope bune pe spate cand ai propulsie (tractiune spate), pentru ca atunci sunt sanse maria sa supravireze masina, pe cand la tractiune, masina are tendinta sa subvireze si automat ai nevoie de anvelope mai bune pe fata! Nu este asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la ferrari nu prea cumperi cauciucuri de iarna:P

Nu e vorba doar de derapaj. e vorba de o frana de exemplu. la franare fata suporta in mare parte toata forta iar spatele o mica mica parte. Fata apasa pe roti , spatele nu si atunci se pun cauciucurile mai bune pe spate .

Anvelopa are aceeasi aderenta si la 5mm si la 8mm. Fata datorita greutatii motorului e mai sigura si cu anvelope cu 2 mm mai uzate de cat cele de pe spate.

Edited by vpr
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma refeream strict la anvelope de iarna si conditii cu multa zapada lasa u ferrari are distributia greutatii 50/50 si motorul e spre spate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va mai ganditi cum sa puneti cauciucurile cu uzuri diferite.

Pur si simplu cumparati si folositi acelasi tip de anvelope si rotitile (fata cu spatele) dupa fiecare sezon.

Cauciucurile cu grade mari de uzura diferite nu au ce sa caute pe rotile de Volvo, fiind un pericol atat pentru cei din masina cat si pentru ceilalti participanti la trafic.

Nu va mai zgarciti la anvelope, alea sunt esentiale pentru siguranta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now