onezero

jante 5x108 ET 38

26 posts in this topic

Ce anume ai vrea să ştii? Stau mai înafară decât originalele.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

atat am vrut sa stiu, mersi heimdallr!

cu mult stau in afara? sau numai unpic? ca daca arata a masina off-road imi tai treaba asta de pe lista..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, depinde faţă de ce (ET şi lăţime).

Tu de care ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spre ex.: fata de et49 stau 11mm mai inafara :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

spre ex.: fata de et49 stau 11mm mai inafara :D

Numai dacă lăţimea e aceeaşi.

Dacă se trece, de exemplu, de la ET52.5/7.5'' (jante de 18'') la ET 38/6.5'', exteriorul roţii iese în afară cu mai puţin de 2 mm. ;D

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai dreptate dom´doctor.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc ca trece de la 52.5 cu 6.5j adica alea originale de 16.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Poate cineva sa ma lamureasca daca jantele de 850 se potrivesc pe un s40 din 2006 ? Jantele de 850 sunt cele clasice in 5 spite si cu capac de protectie pentru prezoane.

Va multumesc frumos.

PS. Nu pot sa obtin dimensiunile, cel care le vinde zice ca nu se pricepe :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca inelul este mai mare . Si iti trebuie ceva adaptare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos,

Am si eu o intrebare: Aceste inele de centrare au si alt rol fata de cel de a ghida janta pe butuc la montaj? In timpul rularii ajuta cu ceva? Intreb acest lucru deoarece la ford am cumparat jante noi AM , iar inelele de centrare erau/sunt din plastic, imi vine greu sa cred ca aceste inele ar prelua ceva din fixarea jantei pe butuc.

Va multumesc si va rog sa-mi scuzati ignoranta.

Este vorba despre acest model de jante.

post-7162-0-22830000-1406976068_thumb.jp

post-7162-0-67590100-1406976090_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca au rol structural. Centreaza roata pana la strangerea prezoanelor,sa fie centrata cand e stransa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba exact acel rol il au.Fixeaza roata pe butuc si nu permite sa osicileze. Ganditi-va la o miscare de doar cativa mm la o viteza de 100km/h cum s-ar comporta masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar ganditi-va la vechile dacii, janta se fixa de fuzeta doar prin cele 3 prezoane, centrul jantei era departe de fuzeta si functionau asa mult si bine (acum o sa aud de tehnologie invechita). In principiu gaurile din janta sunt conice, iar prin strangere centreaza perfect piulita/prezonul, imi vine greu sa cred ca un element din plastic poate face fata unui ansamblu filetat, in situatia in care acesta este descentrat.

PS. As fi dorit un raspuns de la cineva care poate sa-mi spuna daca se potrivesc, in sensul de a iesi roata in afara sau de a sta in interior si sa nu fie gaura centrala mai mica, atunci intradevar sunt probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut eu jante AM si aveaua gaura centrala mai mare. Pana sa pun inele de centrare, vibra toata masina la peste 80 km ora (am echilibrat rotile de 7 ori intr-o luna) si la 3-400 de km se slabea cate o roata. Dupa ce am pus inele de centrare, nu am mai avut probleme. Inelele sunt din plastic dintr-un motiv intemeiat si anume: nu oxideaza. Eu am facut la mine din fier (la strung) si cand am facut pana, m-am chinuit 15 minute sa scot un inel. Dupa ce am schimbat rotile, 2 inele le-am rupt, sa le mai pot scoate!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ionut prima data leai montat cu inel de plastic sau fara inel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ionut prima data leai montat cu inel de plastic sau fara inel ?

Prima data le-am montat fara inele de loc, apoi am facut inele de metal si nu am mai avut probleme cu vibratiile si desfacutul prezoanelor, insa am avut batai de cap cu scosul inelelor, care au oxidat/ruginit pe butuc. Din aceasta cauza se fac din plastic, sa nu oxideze si sa le poti scoate de pe butuc

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti ce dimensiune are volvo s40/v50 la butuc ? pentru inelul de centrare ? 

 

Am gasit intr-un alt topic  pt  s80 in sectiunea hai sa ne cunoastem la postul lui tavi cum ca ar fi 63.4 pt s80 este aceeasi dimensiune ?

 

 

Model Year   Pattern Bore (mm)                Et
Volvo S40, V40 1996–2003 4 x 114,3 67,1 44
Volvo S40, V50 2004– 5 x 108 63,5 43
Volvo S60 2000– 5 x 108 65,1 43
Volvo S80 1998– 5 x 108 65,1 43
Volvo 850 –1994 4 x 108 65,1 43
Volvo 850 1994–1996 5 x 108 65,1 43
Volvo S70, V70, C70 1997– 5 x 108 65,1 43
Volvo V70, S80 2007– 5 x 108 63,5 43
Volvo 960 1995–1996 5 x 108 65,1 43
Volvo S90, V90 1997–1998 5 x 108 65,1 43
Volvo 740, 760, 780 1982–1992 5 x 108 65,1 25
Volvo 940 1991–1998 5 x 108 65,1 25
Volvo 960 1991–1994 5 x 108 65,1 25
Volvo 240-sarja 1974–1993 5 x 108 65,1 25
Volvo 440, 460, 480 - 4 x 100 52,1 37
Volvo 340, 360 - 4 x 100 52,1 40
Volvo P1800, ES, 140 –1974 5 x 108 65,1 40

 

Poate va mai ajuta pe cineva am gasit pentru mai multe modele de volvo . 

#offtopic scuze pentru mai multe postari dar am gasit tot pe rand... alte lucruri 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am unit eu in unul singur.

Multumim,poate mai are si altcineva nevoie de ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ET-urile nu sunt corecte , cel putin la s40/v50 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, Cristi Muresan a spus:

ET-urile nu sunt corecte , cel putin la s40/v50 . 

Sunt corecte dar valabile numai pentru jantele de 15' ... cel putin pentru S40/V50/C30 ... odata cu cresterea dimensiunii jantei, creste atat ET-ul cat si J-ul!

Edited by agr350r
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 63.4 (63.5) e dimensiunea gaurii centrale a rotii. La ET-uri nu imi mai amintesc, dar la jantele de 16 parca e 38, 43 e la alea de 15 (O sa ma uit cand ajung acasa la cele de vara pe 16, J e 6.5J pe 15 si 7J pe 16 sau ceva de genul, poate gresesc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Pentru jantele de 16, 17 si 18', ET-ul este 52,5 ... La fel si J-ul(latimea jantei), creste!

Edited by agr350r
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, deci creste, nu scade, merci! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now