Posted 23 Dec 2013 (edited) · Report post Hai sa vedem cat de repede se incalzeste motorul. Sa posteze fiecare datele, in conditiile urmatoare: 1. temperaturi scazute, sub 3-5 grade, 2. fara ajutor de incalzire auxiliara, 3. masini tinute afara, 4. exploatare normala, fara ajutor cu pedala, 5. condus urban. 6. prima pornire in ziua respectiva sau dupa pauza de minim 4 ore. De preferabil sub forma: - motorizare, 2.0T benzina, fabricatie 1991 - temperatura exterioara, -3 - conditii de trafic, lejere - 7 minute pana la 1/4 si 11 minute pana la indicator la jumate. Sunt curios de rezultate voastre. Edited 23 Dec 2013 by Adi2727 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post Adi, no offence dar cel putin in Bucuresti unde esti cu ochii in saptispe sa nu se suie careva pe tine, nu cred ca are cineva timp de cronometrat si uitat prin bord. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post Eu am reusit. Astazi. Se accepta atunci si extraurban dar sa se specifice clar. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post Daca o pornesc la -5 grade si o las la relanti in 5 minute baga aer cald iar in 10 minute tot la relanti acul sta aproximativ la 40 de grade. Daca plec cu ea fara a incalzi motorul la relanti fara forta si fara turatie mare, in maxim 2 km apa ajunge la 40 de grade. Pe timp rece ( cu minus grade) nu-mi ajunge apa niciodata la 90 de garde sau cel putin asa imi indica in bord. In concluzie mi se incalzeste exagerat de repede motorul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post Cronometreaza si incearca sa faci cat mai apropiat de recomandari, ca sa vorbim de acelasi lucru. Ca pana acum s-a tot vorbit dar fara date reale. De preferabil sub forma - motorizare ................ - temperatura exterioara .................. - conditii de trafic ........................ - ...............minute pana ce indica ceasul de bord un sfert, ...................minute pana indica temperatura de lucru, la jumate Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post Daca o pornesc la -5 grade si o las la relanti in 5 minute baga aer cald iar in 10 minute tot la relanti acul sta aproximativ la 40 de grade. Daca plec cu ea fara a incalzi motorul la relanti fara forta si fara turatie mare, in maxim 2 km apa ajunge la 40 de grade. Pe timp rece ( cu minus grade) nu-mi ajunge apa niciodata la 90 de garde sau cel putin asa imi indica in bord. In concluzie mi se incalzeste exagerat de repede motorul. Inseamna ca termostatul tau nu inchide de tot daca nu ajunge la 90grade. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post V40 la -15 in 5 minute e la 90 macar daca cosuma atat sa faca 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post Eu nu va pot ajuta, la mine porneste automat Webasto. Poate doar sa astept pana raman cu putina motorina ca atunci nu mai porneste. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post No offence, dar atunci...de ce ai mai scris ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post - Volvo 850 2.0 20V - -2 grade afara - trafic lejer (dimineata) - in jur de 7 min pana ajunge apa la jumatate ...........De acasa (Piata Domenii) pana la semafor Ciurel aprox 6-7 min apa este la jumatate . Dupa , baga caldura de te da afara din masina Tin sa precizez ca atunci cand am cumparat masina nu baga caldura mai deloc , defectul era caloriferul , care culmea era nou (Nissens) daaar era proiectat gresit si nu circula apa cum trebuie prin el , s-a rezolvat cu inlocuirea lui cu unul OEM . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 (edited) · Report post No offence, dar atunci...de ce ai mai scris ? Pentru ca daca aveti rabdare o sa va dau datele si in privinta mea/masini, desi sincer nu ma simt in largul meu cu rezervorul "gol". Daca discutam de la 5-6"C in sus era altceva, oricum se incalzeste greu, dar se duce temperatura fix la jumatate (nici macar nu oscileaza, zici ca e lipit), ca e iarna ca e vara, ca urc sau cobor ori cu rulota sau fara. Edited 23 Dec 2013 by mariusb Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Dec 2013 · Report post In seara asta, in drum spre...scena: Volvo 850 T5, 2.0 - 2 grade afara, pornit si stat 30 secunde relanti, apoi intrat in trafic (ora 20.00) - In 8 minute acul apei statea la jumatate (unde ii este locul) - uleiul in schimb abia a ajuns la 40 grade (am ceas separat). Viteze I. II si III, nu am avut unde si cind de celelalte 2 In masina deja se incalzise. La mine climatronicul e setat pe 22, daca-l dau mai sus e sauna deja. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Dec 2013 · Report post Am cronometrat de dimineata So -2 grade afara , 5 min si 30 secunde pana a ajuns acul la jumtate . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Dec 2013 (edited) · Report post S60 d5 , -2 grd afara. 11 min mers prin oras - apa a ajuns la prima linie dupa inca 9-10 min de mers apa a ajuns la jumatatea cadranului. Deci , in total 20-21 min pina ajunge apa la temperatura optima. Daca stau la ralanti apa incepe sa se raceasca ( da inapoi cam o liniuta) (a intrat webasto, ca de obicei. nu pot sa-l fac sa nu intre) Rs-ul aduce apa la optim in 6 min (2.5 benzina) St-ul in 5 min (2.0 benzina) Loganul in 4 min(1.4 mpi) Edited 24 Dec 2013 by iulirx 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Dec 2013 · Report post Motorizare 1.6 benzina. La pornire -2 grade temp exterioara. Ca durata in 7 minute deja motorul era cald. Atasez poze. Dupa cum se vede in poze de la pornirea la rece pana la temperatura optima motor au trecut 10 minute din care 3 le-a. Stationat. Am parcurs doar 6 km datorita semafoarelor si conditiilor de drum. 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Dec 2013 · Report post La C30-ul vechi uimitor de repde, in 10 minute era acul la jumate . La C30-ul actual dupa 20 minute ajunge acul la jumate . La V70 2.4i dupa 800m ~4 minute ajunge acul la jumate . La XC70 D5 dupa 10 minute ajunge apa la jumate dar numai in regim de mers, in stationare scade apa si cam niciodata nu sta la jumate in bara la bara . La S40 T4, dupa 6 minute de ralanti e apa la jumate, in mers se incalzeste si mai repede . La V70-ul 2.0T dupa 15 min ajunge apa la jumate in stationare si dupa 7 minute in mers . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jan 2014 (edited) · Report post Interesant pana acum. Mai are cineva rezultate? Eram curios si de 1.9 diesel... Edited 3 Jan 2014 by Adi2727 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jan 2014 · Report post -motorizare: 1.8 benzina, 122 cp ,an fabricatie 2001 -temperatura -4 grade -conditii de trafic: lejere -in 500 de metri se ridica prima linie,apoi in 5-8 minute,depinde mult de cum se merge ajunge la jumate. -termostat schimbat recent -antigel Hepu schimbat recent -motorizare: 1.9d ,95 cp ,an 1999 -temperatura 4 grade -conditii de trafic: foarte lejer -in 10-14 km ajunge apa la jumate,asta dupa ce am schimbat bujiile care incalzesc apa! Inainte era nevoie de vreo 25-30 km. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jan 2014 · Report post -3oC, dupa 12min ajunge acul la prima linie si dupa inca 15min ajunge la jumatate, cu webasto timpul de incalzire scade practic la jumatate. Motor D5244T4, datele sunt aproximative si dupa pornire plecare imediata, mers normal de oras fara semafoare pe rosu. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jan 2014 · Report post Nu stiu daca sint on topic cu aceasta adaugare - stiu ca exista pe Ford-uri, pe Lagune, etc. un sistem ce este "inseriat" pe traseul unui furtun de antigel. E un corp din aluminiu, are 4 bujii incandescente si 3 relee (ce comanda pe rand 1-2-4 bujii) ca in poza adaugata. Este instalat mai ales pe masinile care se vand in tarile...nordice. Poate va ajuta ideea, celor cu Diesel, in special. Nu e greu de facut si chiar se pot gasi la dezmembrari aceste "termoplonjoane" 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post Este o solutie dar nu foarte eficienta, adica un astfel de sistem are ~500W iar o incalzire auxiliara are 6kw. Cea mai buna solutie este un sistem de incalzire auxiliara, merita fiecare banut . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post Păi, în cât timp recuperezi banii economisiţi din consumul mai mic datorat încălzirii mai rapide? Eu am dat în mai puţin de un an peste 400 de euro pe nenorocitul ăla de heater (burner, bujie, manoperă). Când economisesc io 400 de euro din consumul ceva-ceva mai mic? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post A avea un poponet cald este incomensurabil, pt celelalte exista .......VISA ? 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 (edited) · Report post A avea un poponet cald este incomensurabil, pt celelalte exista .......VISA ? VIDA, bre, nu VISA! Ai dreptate, dar eu sunt un egoist materialist şi nu simte frigul, se încălzeşte maşina de la el. Mie-mi convine că am heater din două motive: se încălzeşte mai repede motoru' (nu mă interesează habitaclul) şi se mai sperie câteun trecător, dacă scoate puţin fum. E drept că nu prea mai scoate, de când cu piesele astea noi. Cred că trebuie să bag mai mult ulei în motorină... Edited 8 Jan 2014 by HEIMÐALLR Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post Pai cand vrei sa faci economie e simplu scoti siguranta nr 1 parca de 20A din tabloul de sigurante de sub capota si ai rezolvat problema . Share this post Link to post Share on other sites