Posted 8 Jan 2014 · Report post Aia e, dar bagă eroare pe CEM. Pai cand vrei sa faci economie e simplu scoti siguranta nr 1 parca de 20A din tabloul de sigurante de sub capota si ai rezolvat problema . 25A Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post Eu am facut varianta asta cand am avut probleme cu pompa de recirculare dupa ce am schimbat pompa am bagat siguranta si a pornit ,dupa care am sters erorile ,dar am sa verific si am sa-ti spun daca baga si ce cod de eroare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 (edited) · Report post Păi, în cât timp recuperezi banii economisiţi din consumul mai mic datorat încălzirii mai rapide? Eu am dat în mai puţin de un an peste 400 de euro pe nenorocitul ăla de heater (burner, bujie, manoperă). Când economisesc io 400 de euro din consumul ceva-ceva mai mic? Consumul nu scade, din rezervor papa si webasto asa ca... . Bogdan a scris corect adica: VISA si nu VIDA. Edited 8 Jan 2014 by mariusb Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post Eu am facut varianta asta cand am avut probleme cu pompa de recirculare dupa ce am schimbat pompa am bagat siguranta si a pornit ,dupa care am sters erorile ,dar am sa verific si am sa-ti spun daca baga si ce cod de eroare. Îţi spun eu că bagă eroare ceva de genul "Lipsă comunicare cu modulul heaterului". Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post Cert e cand am bagat siguranta a pornit fara sa ii sterg erorile. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 (edited) · Report post Da, porneşte, nu aia am zis. Nu porneşte dacă are prea multe încercări eşuate, care e CEM-5F4F Too many unsuccessful attempts. Dacă-i scoţi siguranţa, cred că e CEM-5F4D Diagnostic system. Too long time. Nu sunt sigur. Edited 8 Jan 2014 by HEIMÐALLR Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post Daca scoti siguranta da lipsa comunicatie CPM, asta nu inseamna ca nu porneste heaterul dupa ce pui siguranta la loc . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2014 · Report post Iarna, in 10 minute, acul e la jumate. De obicei, plec de pe langa Trapezului pe 1 Decembrie si pana ajung la intersectia cu Liviu Rebreanu si Auchan incepe sa bage caldura. Motorizarea e 1,6 benzina. Am insa, cateva intrebari: Ce este acest webasto? Am si eu? Cat de important e statul sa incalzesti masina iarna si cam cat ar trebui sa dureze? Cat de important e statul sa se stinga becurile din bord la pornire? Sunt niste etape pe care le mai sar uneori si nu stiu cat dauneaza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2014 · Report post Asteapta 3-5 secunde dupa ce pui contactul si 10-60 de secunde (vara-iarna) inainte de a pleca de pe loc dupa ce ai pornit motorul. Cat e sub 60C nu o forta, schimba la ~2500 rpm, dupa ce se incalzeste apa poti mari regimul de turatie si dupa ce se incalzeste si uleiul poti sa ii dai cat o tine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2014 · Report post Iarna, in 10 minute, acul e la jumate. De obicei, plec de pe langa Trapezului pe 1 Decembrie si pana ajung la intersectia cu Liviu Rebreanu si Auchan incepe sa bage caldura. Motorizarea e 1,6 benzina. Am insa, cateva intrebari: Ce este acest webasto? Am si eu? Cat de important e statul sa incalzesti masina iarna si cam cat ar trebui sa dureze? Cat de important e statul sa se stinga becurile din bord la pornire? Sunt niste etape pe care le mai sar uneori si nu stiu cat dauneaza. Webasto este o incalzire auxiliara de vreo 5kW pe diesel sau benzina. Sarcina este sa incalzeasca circuitul de racire al motorului . Cand antigelul atinge o anumita temperatura (pe la 40° parca) activeaza si ventilatorul din interior si baga caldura . Masinile cu climatizare automata regleaza automat ca aerul sa mearga la parbriz si la picioare pentru a dezgheta masina mai repede. Avantajul este ca are un randament termic foarte ridicat (parca peste 90%) si in plus motorul este mai protejat nefiind pornit la rece. La masinile cu motoare Diesel este mai "recomandat" deoarece acestea se incalzesc mai greu avand un randament mecanic mai bun decat cele pe benzina. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Jan 2014 · Report post - motorizare, 2.0T benzina, fabricatie 2005 - temperatura exterioara, -1 - conditii de trafic: Bucuresti, luni, ora 8.15 - 14 minute pana la jumate. - distanta aprox. 3 km Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jan 2014 · Report post Mi-ar placea sa va raspund si eu, dar V80 DrivE din 2011 nu are absolut nici un indicator de temperatura apei!!! Sau poate nu l-am gasit eu... mai mult de asta am scris aici, poate stie cineva, ca eu am tot "rasfoit" net-ul si manualul, dar nu am gasit nimic... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jan 2014 · Report post La al meu 850 benzinar in 5 minute sau 5 km apa ajunge in temperatura optima sau altfel spus acul la jumatate Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jan 2014 · Report post @Tavi, stai linistit ca asta e trendul si oricum la tine are incalzire electrica, sau cel putin ar trebui sa aiba, daca iti baga o adiere calda dupa 30 secunde de la pornire inseamna ca ai incalzire electrica . Nu cauta ceasul de temperatura pt ca nu exista, iar cand creste apa te anunta in bord . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jan 2014 · Report post Mi-ar placea sa va raspund si eu, dar V80 DrivE din 2011 nu are absolut nici un indicator de temperatura apei!!! Sau poate nu l-am gasit eu... mai mult de asta am scris aici, poate stie cineva, ca eu am tot "rasfoit" net-ul si manualul, dar nu am gasit nimic... Salut! cam acelasi lucru si in cazul meu Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jan 2014 · Report post Masina ta totusi trebuie sa aiba "parking heater" pt ca la tine acolo e friiiiiiiiiiiiiiiig . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jan 2014 · Report post Masina ta totusi trebuie sa aiba "parking heater" pt ca la tine acolo e friiiiiiiiiiiiiiiig . are, are. Il folosesc destul de des zilele astea...-18, -25 de grade... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2014 (edited) · Report post Pacat ca nu am observat acest topic mai devreme, chiar vroiam sa intreb in cat timp se incalzesc motoarele masinilor voastre.Eu locuind in Miercurea Ciuc , prin februarie 2014, am avut doua dimineti cu - 24 C.Masina nepornita de 2 zile.AM pus contactul pt bujii de 2 ori, si a pornit fara ezitare.Stationat 30 secunde si pornit la drum.Masina baga aer caldut dupa 4-5 minute si 5 km parcursi.Dupa cei 5 km parcursi urmeaza o diferenta de nivel de 250 m cu serpentine (drumul are aprox 3 km), deci pana urc dealul (5km+3km serpentinele) imi intra aer fierbinte.Si nu forjez motorul.Practic in cei 8 km/10 minute motorul este cald.Traficul este excelent , in decurs de 30 minute , cat dureaza sa parcurg 34 km , abia intalnesc 15-20 masini.Totodata mi se pare interesant ca motorul se mentine cald destul de mult.Spre exemplu, saptamana trecuta intr-o noapte am avut - 6 C.Pe la 4 dimineata m-am dus dupa cineva si am parcurs vreo 78 km.La 5:15 am oprit masina iar la 7, cu - 3C, cand eram gata sa plec la munca pe plantatie, in habitaclu inca mai intra aer cald.Ce sa zic , jos cu palaria Edited 2 Oct 2014 by Stronghold Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2014 · Report post Ptc este acea incalzire electrica ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Oct 2014 · Report post In 5 min are acul la jumatate, fie ca stau la relanti , fie ca merg batraneste ; caldura e ok, normal , mtorasul asta de 147 kw e calduros tare ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2014 · Report post Ptc este acea incalzire electrica ? . Intrebarea e pt mine? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2014 · Report post In general ...Bogdan g zicea despre masina lui tavi ca are incalzire electrica care cred ca este ptc ? Dar nu sunt sigur Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2014 · Report post ah am inteles.Oricum, interesant la mine, faptul ca sunt intr-o zona friguroasa si in cateva minute sau cel mult 4 km baga aer caldut, si eu nu stiu ca masina mea sa fie echipata cu nu stiu ce preheater sau mai stiu eu ce minune (sau poate ma insel).oricum extrem de multumit din pct asta de vedere Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2014 · Report post Poate are preheater ... uitate la comp de bord si daca printre consum si medie si alea iti apare si o optiune cu on off are preheater dar pe motoria. Acel webastro Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Oct 2014 · Report post ceasul meu e dus naibii - macar nu ma deranjeaza acul ala de la vitezometru Share this post Link to post Share on other sites