minulescu

Consum marit S80 2.4i

28 posts in this topic

Salutare, de cateva zile sunt un client fidel al unui MOL din zona de la mine incat si angajatii s-au speriat.Ca sa fiu mai exact, de ceva vreme am inceput sa alimentez masina din ce in ce mai des, asta in ciuda faptului ca nu merg sportiv cu ea, ci din contra am ajuns sa ma comport precum un pensionar cand ma sui la volan. fara sa mai lungesc vorba, voi trece direct la subiect si anume: de vre-o 2 saptamani am observat ca imi fuge benzina din rezervor (consuma masina) si anume: alimentez de 100 ron cu benzina de 95 din MOL (tot timpul alimentez din MOL), si nu ajung sa fac nici macar 150 de km, asta in conditiile in care pana acum cu aceiasi suma de combustibil alimentat, ajungeam lejer la 200 km. In afara de asta, consumul in bord mi s-a ridicat de la 9,6 undeva la 11,4, in conditiile in care viteza medie este tot 41 de km, stilul de mers este acelasi, greutate in masina nu port de fel. Astazi, dupa ce m-am convins inca o data ca nu e ceva in regula cu masina, am fost la un service unde aveau un KTS 540, iar dupa o testare mai amanuntita a motorului, nu am gasit nici o eroare in afara de: eroare senzor detonare 1 , exact asa scria pe display-ul pc-ului, in rest nimic, am verificat sondele lamda, aveau ceva valori stabile acolo, nu aratau nici o eroare nimic, insa chiar nu am retinut valorile ce erau afisate. Debitmetrul de aer si el a fost testat si totul parea Ok din cate mi-a zis mesterul de acolo (care nu se prea pricepea la valori asa cum se pricepe de exemplu Bogdan). Acum vine intrebarea: este posibil sa fie cumva nevoie sa schimb bujiile, omul de la service mi-a recomandat sa imi schimb bujiile care din cate stiu eu sunt NGK la mine pe masina insa nu stiu cati km or avea, si bine inteles filtrul de aer care trebuie schimbat, are 20.000 km deja. Imi poate spune si mie cineva ce bujii sa-mi cumpar, am vazut ca sunt o groaza de producatori, unii mai ieftini, altii mai scumpi, eu unul as monta bujiile recomandate de Volvo, dar din pacate nu stiu care sunt acelea.Tot nenea mecanicul care mi-a efectuat diagnoza, mi-a zis ca de intrerupt masina nu pare sa intrerupa, insa fiind un motor in 5 pistoane se poate insela. in fine, in afara de asta am mai gasit o eroare de ABS la un senzor stanga fata despre care stiam, l-am resetat dar cand am pornit mi s-a aprins martorul de ABS si STC in bord si apoi mi s-a stins dupa 2 km, si inca o eroare la cutia automata unde zicea ceva de genul: comp-ul cutiei nu comunica perfect cu CEM-ul masinii, i-a resetat si aceasta eroare si deja se simte o oarecare schimbare in mers, daca pana acum masina schimba viteza un pic mai intarziat, adica avea un mic delay, acum este mai rapida, mai promta as zice eu din cate am observat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denso iridium.

Multumesc frumos, am sa le comand maine.

are idee cineva ce e cu acea eroare de la senzorul de detonare? Sincer sa fiu eu nici nu stiam ca exista un asemenea senzor pe masina mea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista ca l-am schimbat eu si de fapt sunt 2 senzori pe bloc, care pleaca din aceeasi mufa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista ca l-am schimbat eu si de fapt sunt 2 senzori pe bloc, care pleaca din aceeasi mufa :D

Momentan mecanicul a zis sa nu il schimbam, schimb bujiile, filtrul de aer, fac ceva ture cu masina apoi revenim la tester, daca apare eroarea o sa-l schimb si eu cred?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.4i bujiile OE sunt Bosch iar filtrul de aer paremise ca scrie si pe carcasa cutiei Mann Hummel, dar pot exista variatii in functie de ani.

Sent from my Blackberry Playbook

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.4i bujiile OE sunt Bosch iar filtrul de aer paremise ca scrie si pe carcasa cutiei Mann Hummel, dar pot exista variatii in functie de ani.

Sent from my Blackberry Playbook

Multumesc, este o diferenta de pret enorma inre bosh si denso irdium alea, as alege denso dar daca volvo cere bosh atunci asa voi merge!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa te incurc dar consumul de lei/km a crescut la absolut toti si mai ales la Mol care a in general a marit pretul pe litru mai mult decat concurenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un consum mediu de 13% in Bucuresti, deci pot spune că tu ai un consum foarte bun

Eu am un consum mediu de 13% in Bucuresti, deci pot spune că tu ai un consum foarte bun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stati ca a venit si frigul, asta nu am luat-o in calcul :)

Sent from my BlackBerry using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti,miercuri imi vin bujiile Bosch si filtrul de aer plus polen,o sa va zic dupa aceea daca observ sau nu vre-o diferenta.Nu am luat denso ptr ca nu erau pe stoc la distribuitorul cu care lucreaza amicul meu de la piese auto, asa ca am decis sa iau bosch cu 4 electrozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti,miercuri imi vin bujiile Bosch si filtrul de aer plus polen,o sa va zic dupa aceea daca observ sau nu vre-o diferenta.Nu am luat denso ptr ca nu erau pe stoc la distribuitorul cu care lucreaza amicul meu de la piese auto, asa ca am decis sa iau bosch cu 4 electrozi.

Imi pare rau sa te dezamagesc dar lasa-le dracului de modele cu 4 electrozi. Sunt un fel de struto-camila beata. Eu iti recomand sa le schimbi cu unele normale echivalente cu codul OE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau sa te dezamagesc dar lasa-le dracului de modele cu 4 electrozi. Sunt un fel de struto-camila beata. Eu iti recomand sa le schimbi cu unele normale echivalente cu codul OE.

next time poate, acum le-am comandat pe acestea, o sa le probez si urmatoarele vor fi denso irdium 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci revin dupa ce am circulat aproximativ 1000 km cu masina de la schimbarea pieselor enumerate mai sus. De precizat este ca in primul rand observ un consum mai mic la masina si asta se datoreaza cred ca filtrului de aer care la mine arata destul de urat daca pot zice asa (imbaxit cu praf). Bujille care erau montate anterior pe masina erau Volvo, atat scria pe ele si erau cu 3 electroci, nu aratau cine stie ce uzate, am sa le fac niste poze sa le postez aici, insa intrebarea este: o fi posibil ca bujiile sa fie de cand masina?? Ma gandesc cu stupoare ca nu puteau rezista 300.000 km (atat arata acum in bord masina), iar prin magazine nu am gasit bujii volvo pe nicaieri, am cautat peste tot unde am stiut ca pot face comenzi de piese si nimic. In fine o sa merg la tester saptamana care vine sa vad daca a mai reaparut eroarea senzorului de detonatie pt ca asta ma "roade" cel mai tare acum. Pana atunci multa sanatate si sa fi-ti iubiti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă bujiile arată așa:

spark-plug-kit-30751806-s60-01-09-5-cylinder-turbo-engines-b5254t4-t5.-1592-p.jpg

Atunci sunt doar OEM (originale) le găsești la majoritatea magazinelor de piese auto sau la Midnight de pe forum. Puțin probabil că un set ar rezista 300.000 km...

Cred că după 300k km cu aceeși set ai avea deja și eroare de "Misfire Detected on Cylinder #" și un consum cam mare.

Edited by arpi2390

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, exact asa erau si cele care au fost demontate de pe masina mea, din pacate nu am stiut ca exista cineva pe frum aici care imi poate oferi bujii originale, oricum cred ca si cele de la Bosch vor merge bine. Urmatoarele vor fi cu siguranta Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si am schimbat bujiile in jur la 300k km si se vedea clar pe ele ca sunt mancate.Erau Volvo OEM,dar nu cred ca erau primul set pe masina.

L-am inlocuit tot cu OEM,dar nu pot sa zic ca am observat vreo diferenta notabila in consum.

Tind sa cred ca problema consumului marit nu este de acolo...mai trebuie sapat in alta parte...

Sent from SGS3 on Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le-am luat sistematic, am incercat sa elimin cauzele cele mai probabile, dupa ce am ilocuit filtrul si bujiile cu 100 ron alimentat la OMV am circulat aproximativ 216 km din care vre-o 70 cred ca au fost in oras, un consum destul de decent spun eu in comparatie cu ce aveam anterior. Acum mai am o singura problema, imi spune din cand in cand sa-mi verific gazele (doar cand alimentez din petrom in special), asa ca m-am gandit la sondele Lambda, vedem ce va urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si am schimbat bujiile in jur la 300k km si se vedea clar pe ele ca sunt mancate.Erau Volvo OEM,dar nu cred ca erau primul set pe masina.

L-am inlocuit tot cu OEM,dar nu pot sa zic ca am observat vreo diferenta notabila in consum.

Tind sa cred ca problema consumului marit nu este de acolo...mai trebuie sapat in alta parte...

Sent from SGS3 on Tapatalk

Eu tot sunt de parere ca masina nu consuma mult! Este dubios cum consuma pana acm 9,4%, ca eu mie imi vine greu a crede. 11% pe timp de iarna pentru un 2,4 benzina este mai mult decat bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

paunionutz acum consumul a revenit la normal zic eu, nu mai am de ce ma vaita, tind sa cred ca prima cauza si cea mai mare a fost filtrul de aer care arata asa cum am zis mai sus nu tocmai ok, era imbaxit de praf si avea o culoare mult diferita decat cel nou.Incerc sa vad si cu sondele poate asa o sa scap de eroarea ce mi-o tot da din cand in cand in bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sub 10% nu cred nici eu ca are cum sa scada,la oras.Doar sa mergi super-extra batraneste si sa anticipezi tot ce misca in trafic cu o rata de succes 150% :)

Legat de eroare: ai incercat sa alimentezi din alta parte?Stiu ca Roberto a avut ceva probleme cand a alimentat de undeva anume si ii aparea eroare in bord.Dupa ce a schimbat combustibilul a disparut si eroarea.

Sent from SGS3 on Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Când am venit la întrunirea din 2010 făcusem un plin la Arad de la Lukoil si am crezut ca la fiecare depășire rămân fără putere, "dădea in nas " la orice accelerație mai brusca pana când am băgat peste alta benzina sa o mai amestec. Doar atunci am pățit așa ceva, cine știe ce dracu a fost in benzina aia.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci eu in principiu nu bag benzina decat de la OMV insa din varii motive am bagat si din petrom si gici ce, se aprinde in bord eroarea cu gazele. Tind sa cred ca sunt un pic obosite si sondele la mine, vedem dupa ce le schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La T5ul B5254t3 si la 2.4i de pe P1 o problema legata de "datul in nas" este senzorul de presiune combustibil din rampa (Fuel Pressure Sensor) care se schimba extrem de simplu dar costa ceva banuti.

Eu prin 2010 am facut niste investigatii adanci si am descoperit ca senzorul ( pt T5) se poate achizitiona mai ieftin cumparandu-l pentru Land Rover V8, in cutie venind exact senzorul Volvo dar la jumatate de pret. Pe Swedespeed e topicul cu investigatia mea si codul, dar nu merge pe 2.4i. trebuie cautat separat pentru 2.4i.

Senzorul il poti testa simplu folosind VIDA sau la mine a mers pe atunci si Bosch KTS540.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now