Posted 6 Jan 2014 · Report post Salutare, Am un proiect de facut pentru facultate, mai exact o masina cu telecomanda care trebuie sa indeplineasca anumite conditii cum ar fi: Pozitie Stopuri Faza lunga Avarie Viteza reglabila din telecomanda Frana Intrebarea mea este cum as putea sa fac sistemul de avarie. Daca ma puteti ajuta, raman dator:) Multumesc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2014 · Report post Ce dimensiuni are masinuta si din ce anume se face comanda catre faruri, avarii, etc? Din telecomanda? La cat este alimentata? Voltaj, amperaj Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2014 · Report post are calculator pentru control central? power pc sau ceva de genul? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2014 (edited) · Report post masina este mica, 30 cm L si 15latime, Motorul masini este alimentat la 6V iar sistemul de lumini l-am facut la 3V. Am incercat sa gasesc o lampa de bicicleta din care sa scot place de control dar nu am gasit o lampa care sa aiba doar functie de intermitenta...toate au cate 3 functii...Toate functiile care trebuie sa le indeplineasca masina trebuie sa fie controlate din telecomanda prin cablu. Edited 6 Jan 2014 by vpr Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2014 · Report post Exact ce-ti trebuie tie! Montaj 5/5 cm, functioneaza la 3v si costa 13 lei . Probabil poti cumpara separat piesele sa-ti faci tu montajul! Cred ca trebuie sa faci ceva masuratori si calcule, sa pui 4 leduri in loc de 2 http://lumitronic.wordpress.com/andrei/ Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post Condensatorul nu-l gasesc la 3V...cel mai mic care l-am gasit a fost de 10.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post Din cunostintele mele minimale, daca pui un condensator mai mare, nu este chiar un capat de tara, pentru ca, condensatorul doar stabilizeaza tensiunea! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post Condensatorul inmagazineaza si elibereaza tensiune la nevoie, nu cred ca ar fi o problema daca o sa pui condensatorul mai mare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 (edited) · Report post da, numai ca un condensator mai mare inmagazineaza mai mult. si duratata de incarcare creste. mai exact, un condensator mai mare are o capacitate mai mare, dar si o constanta de timp mai mare - cu alte cuvinte este mai inert. s-ar putea ca frecventa intermitenta sa scada din acest motiv. Edited 7 Jan 2014 by LeChuck Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post Din ce am vazut eu in pozele de pe site tot de 10V e si cel din poza.... deci cred ca am sa incerc cu condensatoare de 10... Va multumesc! Mai ramane de vazut cum fac frana si am terminat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post Pai frana, cand trebuie sa se aprinda? Nu poti sa le faci pe un buton separat? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post tu te referi la "stop" pentru frana? sau vrei sa franezi motorul? scuza-mi curiozitatea dar ce studiezi? si in ce an faci proiectul asta? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post Anul 2 la inginerie mecanica. Trebuie sa fac cumva, cum vreau eu, cand apas un buton rotile sa se blocheze, sa fie infranate, motorul masini sa nu mai poata invartii axul acela pe care rotiile sunt prinse. M-am gandit sa folosesc un actuator care sa preseze in interiorul rotii ca un sabot dar nu am gasit... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 (edited) · Report post exista motorase sincron cu frana incorporata - atunci cand nu mai primesc curent, franeaza. mi-as fi dorit si eu un astfel de proiect. succes! Edited 7 Jan 2014 by LeChuck Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post Multumesc. M'am gandit si eu la asta dar trebuie ceva sa infraneze roata ca atunci cand eu dau comenzi de inainte/inapoi sa nu miste sau sa fie vizibila infranarea rotiilor... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2014 · Report post Fa o poza la platforma/sasiu masinii, sau macar o schema, sa ne dam seama cum este asezat motorul, axul rotilor, cum se face transmisia! Rotile cum vireaza? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2014 · Report post Masina avea sistemul de directie de fabrica. am sa pun deseara o poza. Ma gandesc sa atasez inca un motor care sa ridice o piedica pe axul rotilor... Am sa explic cand atasez si pozele:) Share this post Link to post Share on other sites