Bogdan S

Jante 17 inch

20 posts in this topic

Pe Tethys (7,5J x 17) merg montate anvelope de 205/45? Asta este omologarea pentru 850 si in plus, ce este mai lat de atat, s-ar putea sa frece. Concret, scap doar cu teama de a ma apropia de borduri? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu 225/45 e dimensiunea pentru 17''?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce scrie pe CIV, nu. 205/45R17 87V.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul jantei este pentru P2 (S60/V70/S80), corect? Dacă da, dimensiunea recomandată de Volvo este tot 225/45/17, ca în cazul 850. (225/50, pentru S80)

Anvelopele se pot monta, dpdv tehnic, doar că vei avea garda la sol mai mică, la fel ca şi circumferinţa roţilor, ceea ce va însemna afişarea unei viteze mai mari decât cea reală.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea cu viteza stiu deja. Diferenta calculata este de 2,49%, care din ce mi-am dat seama facand o diagnoza in mers mai demult, ar rezulta ca in bord viteza afisata va fi exact cea reala. Da, setul vine de la un S60. Pe 850, jantele pe 17" au latime doar de 7J (Pegasus/Titan si Volans), latime care nu pune probleme unui cauciuc de 205. Alt avantaj ar fi ca masina o sa fuga ceva mai bine cu astea decat cu Columbele actuale (205/55R16), care le tin cu gumele de iarna. Un diametru total al rotii mai mic cu 16 mm, nu cred sa deranjeze la ochi. De ceva timp cochetez cu ideea unui set Tethys si cu toate ca in Arad sunt vulcanizari tot la a doua strada, nu prea stie lumea sa raspunda unor intrebari relativ simple.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce scrie pe CIV, nu. 205/45R17 87V.

sa aiba protectie de janta seriosa si nu ai probleme

(de ex : contact conti sport contact 2 asta stiu ca are)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exact, la 205/45 faţă de cât e recomandat de Volvo pentru jante de 17'', adică 225/45, lăţimea roţilor scade cu doi centimetri, talonul roţii (înălţimea cauciucului) scade cu 0,9 cm iar viteza afişată va fi cu aproape 3% mai mare.

Diametrul scade cu 18 mm, de acolo şi garda la sol cu 9 (18/2) mm mai mică.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt cinic si in plus ma gandesc la orice posibilitate. Pana acum nu am avut "bafta" de indoituri in trafic, dar nu se stie niciodata. La cat de smecheri sunt asiguratorii si cum se agata de orice posibilitate de a nu plati daune, n-as vrea sa am probleme cu o asigurare care nu e valabila in caz de accident, datorita nerespectarii dimensiunilor de pneuri date de producator. Vine gagiu "mare inginer" se uita pe lista, vede ca ai altceva decat ce a scris producatorul pentru model, iti zambeste larg si te trimite acasa fara niciun leu. Eu am inteles ca pentru o janta Tethys, Volvo recomanda 225-uri, dar daca ne luam dupa masina, domnii te ard daca ai altceva inafara de 205/45 avand "buda" dotata cu roti pe 17. :violent1: Deh, Romania.

O sa traga putin spre stance (fara partea cu suspensia lasata), dar asta e.

Si da, Mr. Heim, aveti dreptate. Viteza va fi mai mare in bord. Asa se intampla in cazul meu cand gandesc problema prea intens. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, eu ziceam că Volvo recomandă 225/45/17 pentru 850.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde pot gasi concret aceasta informatie? Ca ma duc inainte la RAR sa le scrie pe civ si pe alea, doar sa dorm linistit noaptea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oficial, la "reprezantanţă".

Informativ, am pus eu un link mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt cinic si in plus ma gandesc la orice posibilitate. Pana acum nu am avut "bafta" de indoituri in trafic, dar nu se stie niciodata. La cat de smecheri sunt asiguratorii si cum se agata de orice posibilitate de a nu plati daune, n-as vrea sa am probleme cu o asigurare care nu e valabila in caz de accident, datorita nerespectarii dimensiunilor de pneuri date de producator. Vine gagiu "mare inginer" se uita pe lista, vede ca ai altceva decat ce a scris producatorul pentru model, iti zambeste larg si te trimite acasa fara niciun leu. Eu am inteles ca pentru o janta Tethys, Volvo recomanda 225-uri, dar daca ne luam dupa masina, domnii te ard daca ai altceva inafara de 205/45 avand "buda" dotata cu roti pe 17. :violent1: Deh, Romania.

O sa traga putin spre stance (fara partea cu suspensia lasata), dar asta e.

Si da, Mr. Heim, aveti dreptate. Viteza va fi mai mare in bord. Asa se intampla in cazul meu cand gandesc problema prea intens. ;D

Ai dimensiunea cauciucurilor trecuta in talon? Daca NU poti sa ii pui ce roti vrei!! Nu-ti mai fa griji...aia de la asigurare nu iti cer cartea de identitate a masinii. Eu zic sa pui ce recomanda producatorul (Volvo) si sa lasi ce baliverne scriu astia de la RAR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai mare dimensiune pe care o poti pune aici pe 850 fara ca sa faci o vizita suplimentara la TüV aici este 215/45 R17 pe jante 7x17 ET 43 (Aquila, Comet, Titan si Volans). Daca vrei alta dimensiune trebuie mers la TÜV si astia decid daca e ok sau nu.

Volvo850Reifenfreigaben.pdf

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot am studiat problema. Pana la urma, jantele vor veni cu 225/45R17, dar care nu se mai poate circula cu ele. Test fit cu viraj maxim stanga/dreapta la intrare in garaj si vad eu cum se comporta.

Aici e un comparator interesant: http://www.1010tires.com/Tools/Tire-Size-Calculator/205-45R17/215-45R17/215-40R17/225-45R17

Din cate se pare, 205/45 accepta latime de 7,5J. Vad eu ce oferte voi gasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am jante cu 7,5j si am anvelope 205\50\17. si n-are nici-o treaba. daca vrei sa arate ceva de genu [vezi imagine] trebuie sa ai o janta spunem 8,5j si pui cauciuc de 215. se numeste stretched.

post-6070-0-99311800-1389709493_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 8,5J cu 215 nu o sa arate chiar atat de scoasa buza .....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la R.A.R. si iti vor spune ei mai intai ce dimensiuni accepta si ce nu ;) .La mine in Slobozia au acceptat 205/55/16 iar la Vadim nu au vrut sa accepte cei de la reprezentanta R.A.R. Bucuresti,asta desi este aceeasi masina!

Edited by capi_1977

Share this post


Link to post
Share on other sites

225 / 45 17 nu este o dimensiune care se potriveste pe 850. O sa frece grav.

Merg maxim 215 / 45 17, cu mentiunea ca iti vor trebui fie steering stops albastre pe bascule de C70, fie steering limiters de 850 care se adauga pe cremaliera casetei de directie. Altfel o sa atinga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sorin

Pe vremea cand in Arad alerga 760-ul, la ITP a fost respins pentru ca avea gume de 195/65R15, in CIV fiind trecute 195/60R15. Deci nu sunt surprins de mofturi de genul asta. Vadim a avut aceeasi problema ca mine: Nu le-a dat spaga. Nu-i mai satura cel de sus nici pe astia... S-a si enervat a treia zi inginerul (lucreaza in ture si am vrut neaparat tot pe ala sa il prind), cand m-am dus cu alt set de jante la care n-a mai avut ce sa comenteze. Eram ceva de genul :thefinger: , dupa ce a terminat inspectia.

eu am jante cu 7,5j si am anvelope 205\50\17. si n-are nici-o treaba. daca vrei sa arate ceva de genu [vezi imagine] trebuie sa ai o janta spunem 8,5j si pui cauciuc de 215. se numeste stretched.

Nu-mi trebuie niciun strech. Arata bine pe un coupe japonez, sau ceva de genul asta, dar 850-ul imi inspira seriozitate, cel putin in viziunea mea. Eu il tin in stilul "sleeper". PS, Cam ce presiune trebuie sa bagi in alea sa nu se manance pe margine enorm de repede?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca te referi la stretch depinde de unghiul jantei. daca are unghi negativ, zis camber, atunci doar suprafata care da spre interior, care are contact cu asfaltul iar care sta "in aer" si nu are deloc contact cu solul ramane ca noua astfel se ajunge acolo ca gumele nu se uzeaza uniform si le arunci mai repede decat crezi pt. ca toata greutatea nu este asezata pe roata ci pe o parte. bine is mai multe chestii, dar poti sa faci stretch si ai unghi 0 adica nici pozitiv si nici negativ si atunci mergi pe intreaga janta\roata.

bine zici ca arata bine pe o japoneza dar hai sa-ti zic altceva, doar ca la noi nu prea se merita pt. ca nu sunt drumuri bune dar totusi, pt. o inspiratie

eu zic ca poti sa meri linistit pe 215 la 7,5j dar nu mai mult ca dupaia o sa arate "cu burta" adica ceva de genu:

_______

..||||||||||||||||

..|||||||||||||||| <- nu stiu pe cat se intelege [punctele] .. nu trebuie luat in seama ci ______ care arata cauciucul si ||||| care arata janta

..||||||||||||||||

________

post-6070-0-42682800-1389730696_thumb.jp

post-6070-0-28734300-1389730698_thumb.jp

post-6070-0-11917100-1389730700_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now